• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nordmenn testet bagasjebåndet i Amsterdam

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Nordmenn testet bagasjebåndet i Amsterdam

Tre nordmenn i 40-årene på firmatur bestemte seg for å teste hva som skjedde hvis de la seg på bagasjebåndet på Schiphol flyplass i Amsterdam. Det fant de ut av, og ble bøtelagt.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=397905

.. hvem vil med hånden på hjertet si at de aldri har hatt lyst til å forsøke??! ^_^

Re: Nordmenn testet bagasjebåndet i Amsterdam

500kr i bot er nesten verdt det:p

....og ja skal skal innrømme at jeg har tenkt tanken;)

Tenkt tanken ja... Men fall på to meter?!?!?!?!?!?!?
Hvilken måte å behandle bagasje på da... Ikke rart bagasjeskader oppstår, og kjenner jeg systemet rett så er det flyselskapene som får svi! Ikke eierne av flyplassen!

Egil

Jeg vil anbefale at de som vil forsøke, fester en sånn oransje bagasjetag med "Heavy" på seg. Da får iallefall ikke stuerne grunn til å klage!:p

Merkelig at ikke noen har hylt opp om at det er den gratis alkohol serveringen på flyet som er skyld i dette!:rolleyes:

BF:old :cool2

Dette er ene og alene på grunn av all gratis alkoholholdig drikke som blir servert på flyene i dag. Dette bør det bli en slutt på og de tradisjonelle selskapene bør ta etter lavprisselskapene som tar betalt for drikkevarene. Da vil det bli en slutt på disse tullepåfunnene til de reisende......Alternativet er å sette inn militært skolerte kabinansatte :wink

Originally posted by TOS

Dette er ene og alene på grunn av all gratis alkoholholdig drikke som blir servert på flyene i dag. Dette bør det bli en slutt på og de tradisjonelle selskapene bør ta etter lavprisselskapene som tar betalt for drikkevarene. Da vil det bli en slutt på disse tullepåfunnene til de reisende......Alternativet er å sette inn militært skolerte kabinansatte :wink

Ja, der kom den! Visste jeg det ikke!:colgate:

Det beste hadde vel vært å insette militært skolerte passasjerer????

BF:old

Originally posted by Bizflyer

Det beste hadde vel vært å insette militært skolerte passasjerer????

BF:old

Tja, når jeg ser tilbake på førstegangstjenesten er jeg ikke så sikker på det:p

Bagasjen faar ganske hard behandling gjennom OSL sitt system, saa pass paa flaskene deres :wink

Ja OSL sitt anlegg er nok røffere enn den i AMS... selvom det også er nederlandsk.

Originally posted by AirbusTero

Tre nordmenn i 40-årene på firmatur bestemte seg for å teste hva som skjedde hvis de la seg på bagasjebåndet på Schiphol flyplass i Amsterdam. Det fant de ut av, og ble bøtelagt.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=397905

Er det bare meg som ikke får denne artikkelen til å henge sammen?

De sto og ventet på bagasjen sin, og måtte få tiden til å gå, skriver Dagbladet. Først la den ene nordmannen seg oppå bagasjebåndet [..] Men hva skjer egentlig med koffertene når de forsvinner inn i hullet ved enden av båndet? [..] De tre nordmennene på heisatur falt nemlig to meter rett ned, før de traff gulvet i bagasjekjelleren. Bare flaks gjorde at ingen ble skadd.

Er det slik at AMS "dumper" bagasjen som ikke blir plukket opp etter én runde på ankomst-båndene...?

Det var vel en katt som fikk prøve dette på OSL for en tid tilbake.
Men katta satt vel i bur. :p

Back