Nordmenn som skal ta ned bagasjen før flyet har stoppet ved gate

Re: Nordmenn som skal ta ned bagasjen før flyet har stoppet ved gate

Det rareste jeg har sett var på vei fra New Delhi til Amsterdam med KLM. Rett før landing tok en stor del Indere ned alt de hadde av bagasje og satt seg regelrett oppå disse. Flere var også oppe av setet før vi forlot rullebanen. Kanskje ikke så rart da det ikke så noe behagelig ut å sitte på huk i setet =P

Enig med flere her, innenriks i USA kan være veldig ille.

Bodd her i 13 år og flydd mer enn de fleste ... har en helt annen oppfatning.

Leser igjennom tråden og det virker som om vi først og fremst har et KLM problem ;)

"Hva er det med disse KLM kundene?" er mitt nye forslag til header.

Bodd her i 13 år og flydd mer enn de fleste ... har en helt annen oppfatning.

Har ikke flydd så altfor mye innenlands i USA, men på samtlige flighter har jeg opplevd dette. Mulig jeg har vært uheldig, ikke vet jeg.

Syns det er like morsomt hver gang jeg, at med en gang flyet har forlatt rullebanen hører man de første klikkene fra beltespenna. Og med en gang flyet har stoppet, nærmest hopper folk opp og skyndter seg ned med bagasjen. Og dette er tross alt minst 5 minutter før man får gå av. Kan ikke skylde på dårlig tid heller, for de får som regel ikke bagasjen før alle andre alikevell.

Som sagt, så ser jeg det en del på KLM til og fra Norge. Fløy med China Airlines, og der var det ikke sånn. Det vil si, folk ventet pent og pyntelig på tur.

Merkelig fenomen.

men i USA og Canada er de snillere med mobiltelefoner ved landing. Får beskjed med engang man har begynt taxing til gate at man kan slå den på igjen, mens her må man vente til belteskiltet er slukket

Last edited:

men i USA og Canada er de snillere med mobiltelefoner ved landing. Får beskjed med engang man har begynt taxing til gate at man kan slå den på igjen, mens her må man vente til belteskiltet er slukket

Det er FAA's reglement. Du kan slå på så fort du er klar av aktiv runway.

QR er klokkeklar på at så lenge du er inne i flyet er mobiler forbudt. Andre lar skillet gå ved lukkede dører, noe bruker belteskiltet. Fint med mange regler. :p

-A

Jeg slår konsekvent på mobilen i det landingshjulene treffer bakken (alltid på lydløs). Minuttene fra landing til man kan forlate flyet er blant de mest produktive som finnes (sjekke mail, svare på sms, sjekke mobilsvar etc.).

Dere synes jo at nordmenn er de dummeste menneskene som flyr. Reiser seg og tar ned håndbagasjen før flyet har stoppet ved gate og mangler totalt køkulur ved ombordstigning. Alt nordmenn gjør i forbindelse med flyreiser synes å være håpløst i enkelte herværende medlemmers øyne. Lukk opp øya så ser dere at det ikke bare er nordmenn det gjelder.

Jeg har sett mye forskjellig, fra alle verdens kanter... det er nok en tendens til at det skjer sjeldnere i typiske i-land... men det varierer.

Når det gjelder mobiltelefoner, så burde det være skuddpremie på den som oppfant Nokia oppstarts-lyden. (og ringetonen)...

Ikke veldig ofte jeg har opplevd at folk er oppe før setbelteskiltet er slukket, men hender det er en og annen ivrig sjel som prøver seg, men de blir ofte bedt om å sette seg igjen.
Er morsommere med det kollektive hoppet folk flest gjør så fort skiltet slukkes. Ikke ofte utenfor militæret at folk beveger seg så synkront.

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/196111_460s.jpg

Kan ikke si at jeg kjenner meg veldig igjen i at nordmenn er så ille, kinesere derimot... de har vel det en kan kalle begrenset folkeskikk og ekstremt lite tolmodighet. Forøvrig flyr jeg relativt mye KLM og har ikke oplevd at det er noe større problem der enn andre steder.

I USA koster jo innsjekket bagasje en hel del, dette foerer til at latterlig store bager taes med som haandbagasje. Alle bagasjehyller er jo skikkelig stappfulle i USA.

I USA koster jo innsjekket bagasje en hel del, dette foerer til at latterlig store bager taes med som haandbagasje. Alle bagasjehyller er jo skikkelig stappfulle i USA.

Det har da ingenting med dette å gjøre ....

Back