Nordica nytt flyselskap i Estland - tidligere Nordic Aviation

Fruen og undertegnede....Også i der kom jeg i snakk med den yngste av de to som ikke viste seg å komme fra Romania, men kom fra Frankrike - et yndig intelligent vesen, eia hadde jeg vært yngre.

Og fruen..?

Hva var det meste de fløy mens de var Estonian?

5 ganger i uken, da med B737, CRJ900 og senere også E170. Men de siste årene Estonian Air opererte var det kun fredag og søndag.
Skal vist være svært godt belegg på ruten, ikke minst så hjelper det at det er videreforbindelser til KBP, VNO og WAW fra TLL.

Siste tilskuddet i flåten...
Canadair CRJ 900 15065 ES-ACL LOT Nordica delivery 09jan18 LJU-TLL ex EC-MFC

Denne også i LOT/Nordica hybrid slik jeg kan se...
Dermed har de 4 i Nordica farger og 5 med LOT/Nordica hybrid i CRJ900-flåten.

Last edited:
Ser ut til at de ... ? ... snedig ... ingen anelse!
1028878.jpg

Foto: Erlend Karlsen
https://www.airplane-pictures.net/photo/1028878/es-atb-nordica-atr-72-all-models/

Nordica har jo et datterselskap som heter Regional Jet som flyr ATR for SAS.
Vil tro at dette en maskin som er tatt ut av SAS-tjeneste og nå flyr for Nordica.

Ser sånn ut. Ser ut som ES-ATB gikk ut av SAS tjeneste 10 februar, mens ES-ATA gikk inn 11 februar når man ser på loggen i FR24

Aner ikke hvordan ES-ATA nå ser ut, men ser ikke ut som Nordica la så mye jobb i omprofileringsjobben når den var ferdig hos SAS og begynte hos dem selv

Så nå flyr det altså en maskin i basic SAS-farger på Nordica-rutene og en maskin i basic Nordica-farger på SAS-rutene. Makes sense! :p I FR24 har faktisk ES-ATA fortsatt Nordica-logoen forbundet med seg, mens ES-ATB- har SAS-logoen.

Ikke uvanlig når det gjelder commuters som bytter selskap. Har sett en del rare hybrider på fly som switcher mellom United, Delta og American.

Kraftig vekst i passasjerer og en lite overskudd for Nordica sist regnskapsår. Så finner man vel ut i år hvor stor effekt Estland sitt formannskap i EU siste halvår 2017 hadde, da dette bidro til ekstra forretningstrafikk. Ellers er det vel trolig at samarbeidet med LOT er avgjørende for å oppnå lønnsomhet her

http://m.atwonline.com/airline-financials/nordica-posts-2017-profit-passenger-numbers-rise-68

Hvor mange ruter opererer de for LOT? Jeg har floeyet med dem paa WAW-ARN noen ganger, men de flyr vel endel flere. jeg mener annet enn til og fra Tallinn.

Back