Ser at PAS Aviation på vegne av Xfly søker ATR crew med base i LIS, så tydeligvis har de fått noe der også
Det ryktes at de skal fly for TAP Express,
kjenner ikke til antallet.
Ser at PAS Aviation på vegne av Xfly søker ATR crew med base i LIS, så tydeligvis har de fått noe der også
Det ryktes at de skal fly for TAP Express,
kjenner ikke til antallet.
Da stemte det, Xfly hadde sin første flyvning på vegne av TAP 1. november ut fra Lisboa.
I følge Check-in så er det en midlertidig kontrakt for ett fly ut desember.
Ser at TAP Express avslutter innleien av White og deres ATR72,
så spørs om Xfly skal overta en del av ATR-produksjonen til TAP Express - selv om de har nå uttalt å justere ned ATR-produksjonen.
Ser ut som det er snakk om en enkelt ATR, som skal fly for TAP, ES-ATG. Hva slags farger er den i nå?
Hittil er den brukt fra LIS til OPO, BIO og VLC
On August 1, the aviation company Nordic Aviation Group (Nordica) started a process to turn the company around; for that purpose, an international consultancy company was hired, whose task is to turn the aviation company onto the path of profitability.
Estonia’s state auditor has delivered a damning evaluation of the state’s ownership of flag carrier Nordica (ND, Tallinn Lennart Meri) and lessor Transpordi Varahaldus, both subsidiaries of Nordic Aviation Group, concluding that “it would be reasonable to sell” them.
“Nordica’s course suggests that the state has not been a sufficiently skilled or interested owner in such a complex business area as aviation,” the National Audit Office (Riigikontroll) said in a statement posted on its website on September 20.
Nordica, the Estonian state-owned airline, is facing a serious financial crisis, with the company unable to rule out insolvency as it posted a nine-month loss of €11.9 million.
Estonia’s Ministry of Climate, which oversees the operations of Nordica (ND, Tallinn Lennart Meri), is in contact with seven potential suitors, all of which are European companies, over the full or partial sale of the loss-making state-owned flag carrier and aims to reach a preliminary agreement with at least one of them this month, the Estonian public broadcaster ERR reported.
Ingen tilstrekkelige bud:
https://www.aviation24.be/airlines/...ation-group-nordica-amid-insufficient-offers/
Er det en mulighet for SK etter exit fra Chapter 11 å kjøpe ut Xfly for fortsatt ha dem som ATR operatør? Det er vel en del av nettverket som ikke kan støtte mer en 70 seter, og ATRene har vel bra CASM på strekninger under 500km?
Prosecutors in Estonia are looking into the activities of several former senior executives at Nordica (ND, Tallinn Lennart Meri) to determine whether there was any criminal activity related to the flag carrier’s dire finances, the business newspaper Ärileht reported. Pretrial proceedings are currently underway.
Da er siste flyene med Nordica-farger «borte», ES-ACC og -ACD (CRJ900 og ex-Estonian Air) ble i mai lakkert om til helhvit - og flyr som før hovedsaklig for SAS. Til tross for Nordica-farger har de ikke vært operert av Nordica (ND/NDA) på flere år, men isteden søsterselskapet Xfly (EE/EST).
On Wednesday, SAS announced their domestic Swedish service contract with Nordic Aviation Group will be terminated at the end of October. In addition, SAS flights between Tallinn and Stockholm may decrease.
At a press conference on Friday morning, Althuis said the contract was unprofitable. But it was ended by SAS, not Nordica.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.