Nordic Sealplane og sjøflyrute mellom Aarhus og København

Re: Sjøflyrute mellom Aarhus og København

Spennende. Billig var det jo ikke, men om man kjøper en fullprisbillett i siste liten er det vel kanskje ikke så ulikt. AAR ligger jo langt ut i periferien og med enkel check-in m.m. er det nok tid å spare.

Twin Otter på vatn er artig! Har prøvd det to gangar på tur i bushen i Canada. Det var dyrare...

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Det er et godt initiativ, men jeg må indrømme, at jeg desværre ikke rigtig tror, den kan overleve...
Der er så mange ukendte faktorer, der spiller ind...Vintervejr,,høje bølger osv..hvad med evt tekniske problemer ? flyet er trods alt tæt på 38 år gammel...Ved en aflysning kan passagererne jo ikke bare overføres til andre operatører....
Tror ikke på, at den bliver langvarig 6-12 måneder,desværre
Hilsen Ole

Noen som vet om de holder seg flytende(vende) enda:)

Virker som den går kjempebra, rapporteres flittig på Facebook hos Nordic Seaplanes. Så senest at de nå skal øke frekvensen...

Virker som den går kjempebra, rapporteres flittig på Facebook hos Nordic Seaplanes. Så senest at de nå skal øke frekvensen...

Så flott, kjekt når folk lykkes med ting litt utenfor det "vanlige"

. Re: Sjøflyrute mellom Aarhus og København
Twin Otter på vatn er artig! Har prøvd det to gangar på tur i bushen i Canada. Det var dyrare...

Artig for flygerne også:
Fikk meg 500 timer på en slik maskin i Karribbean for mange år siden.
Vi satt og fløy med åpne side vinduer i cockpiten og albuen på vinduskarmen.
(Hvis en av oss slapp en fjert, lukket han sitt eget vindu så fjerten ble sugd ut gjennom den andre flygeren sitt vindu og forbi nesen hans. :colgate:)

Gode tider.

Hadde vore moro med sånn tur. Prøvd Twin Otter sjøfly to gangar, veldig artig!

Så reklame og fliers for denne ruten ymse steder sist jeg var i Køben. Artig at noe sånt kan funke her nord.

Så et av flyene taxe ut fra havnebassenget sist jeg var i Køben... fikk veldig lyst til å prøve en tur[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

De har vel bare ett fly i dag, men nr 2 er visstnok på vei.

Espen :-)

Så flott, kjekt når folk lykkes med ting litt utenfor det "vanlige"

Utenom det "vanlige" I Skandinavia, men her hvor jeg sitter er sjøfly (Beaver, Otter og Twin Otter) det vanlige - de har 70% av markedet mellom Vancouver Island og Vancouver.

Den rute har åbenbart ramt et behov lige på sømmet!
Det er også erfarne og pengestærke folk bag ruten,
som Lasse Rungholm, broderen til Jesper D.A.T.

Mit gæt er at de nok får lov til at fortsætte på det nuværende niveau, hvilket vil sig de får nok ikke lov til at udvide med nye frekvenser...
Spørgsmålet er så, som der så også sættes spørgsmål ved, om den stadig kan overleve..

Hilsen Ole

PS: Og ja jeg ved godt at jeg sagde 6-12 måneders levetid, da den åbnede !!!

Da skal tillatelse for neste år være på plass. Dog må det være ganske håpløst å bare kunne planlegge et år frem i tid

Back