Nordens bästa flygbolag!!??

Status
Not open for further replies.
Re: Nordens bästa flygbolag!!??

Grandiosa er Norges mest solgte pizza - det betyr ikke at det er Norges beste pizza :-)

Grandiosa er Norges mest solgte pizza - det betyr ikke at det er Norges beste pizza :-)

I likhet med at McDonald's er verdens mest besøkte restaurant. Må sikkert ha mange Michelinstjerner de gutta der.

Det sier vel mer om de som kjøper Grandiosa, uten å dra sammenligningen inn i omtalen av DY.

Men, jeg sa det for et par dager siden - jeg kjenner folk som konsekvent kjøper billett med DY uten å innse at det faktisk (ganske ofte) finnes rimeligere alternativer med andre selskaper.

Da jeg dokumenterte forholdet i ett tilfelle, ble reaksjonen at det "sikkert ikke var riktig". Irrasjonelle beslutningsprosesser altså......

Men, all honnør til DY for det de har fått til.

Denne artikkelen omtaler i hovedsak Norwegian-askjen som har hatt en voldsom vekst, fra 30 kr. i januar til 160-170 kr. i disse dager. Det gjør Norwegian til en suveren vinner på børsen, ikke bare i konkurransen med SAS, men i konkurransen med så å si alle selskaper registrert på Oslo Børs. Men Norwegian har definitivt medvind også i luften,og det er ingen grunn til ikke å gi Norwegian honnør for dette. Så vil det alltid være subjektivitet knyttet til hvilket selskap som leverer det beste produktet. Og som jeg har sagt før - jeg flyr høyt med Norwegian på børsen, men enda høyere med SAS i luften!

.. men enda høyere med SAS i luften!

Enig, velger Sas hver gang hvis ikke pris eller routing kommer klart ut i Norwegians favør.
Er det bare noe jeg innbiller meg; opplever kabin-crewene hos Sas som lunere, tryggere og mer imøtekommemde enn hos DY (?)
Kan ev. ha med å gjøre at de generelt har vært lengre i gamet ..

Last edited:

Fjumpenisser, her er det ikke snakk om Grandiosa, McDonald's eller "jeg elsker SAS over alt i verden", men rett og slett en stakkars journalist som har kokt suppe på en spiker. Spikeren er at Norwegian aksjen har steget og kortsiktige aksjemeglere og investorer elsker en slik aksje. For denne typen mennesker er Norwegian mye bedre enn en annen aksje.

Ellers er det jo hyggelig å notere at di svenskene elsker en norsk ;)

Fjumpenisser, her er det ikke snakk om Grandiosa, McDonald's eller "jeg elsker SAS over alt i verden", men rett og slett en stakkars journalist som har kokt suppe på en spiker. Spikeren er at Norwegian aksjen har steget og kortsiktige aksjemeglere og investorer elsker en slik aksje. For denne typen mennesker er Norwegian mye bedre enn en annen aksje.

Ellers er det jo hyggelig å notere at di svenskene elsker en norsk ;)

Nå er det vel slik at næringslivsaviser ofte skriver om opp og nedturer i næringslivet, deriblant hva som skjer på børsene rundt omkring, ikke sant?

Så spikersuppe er vel en noe malplassert karakteristikk her vil jeg mene ^_^

Problemet er vel ikke spikersuppa, men "næringslivsavisenes" kortsiktighet. Analysene deres kan strekke seg over maksimalt tre måneder og dette kan elegant bevises med et sitat fra artikkelen:

De tre senaste månaderna har Norwegians aktiekurs stigit med 172 procent

Enig, velger Sas hver gang hvis ikke pris eller routing kommer klart ut i Norwegians favør.
Er det bare noe jeg innbiller meg; opplever kabin-crewene hos Sas som lunere, tryggere og mer imøtekommemde enn hos DY (?)

Da har du ikke vært ombord hos meg ;)

Hehe...tror forresten det heter fjompenisser med o. Bare sånn til informasjon neste gang et kraftig skjellsord må til...

Javel, din fjonete fjonge fjomp :colgate:

Det er bra! SAS trenger alle de kundene de kan få. Desverre ser det ut til at slike som deg er en skandinavias mest utryddingstruede kunder.

Herregud, nok en diskusjon som sporer av helt fra topic.

Det er vel uten tvil at for de askjonaere, uansett til hvilked kurs de har kjöpt, dersom de idag eier aksjer, Norwegian har vaert en bra investering som gir gevinst for dem. Det er uten tvil.
Desverre kan man ikke si dette om alle flyselskaper i Norden.

En per-se dom om hvilked selskap er god eller bäst er for meg litt en dumt diskusjon. Rett og slett, hvor skal man måle dette? Dette er i store steg en rent personlig ansikt som lar seg ikke sammenligge med andre pga det finnes ingen referens.
Selvsagt har hver sin mening, ogsa de som ikke flyr med selskap...

Jeg for min del stikker med fakta som kan måles. Og da vil det alltid vaere slik at SAS kommer best ut pa den ene side og en DY den andre side og en FR en tredje side.

Den allerbeste indikator, at en selskap gjør noe rett eller ikke, er kundene. Dersom kundene strømmer bruker en selskap, sa gjør selskap noe rett og dersom kunder slutter a bruke en selskap, sa kan det vaere en tegn at noe er galt.

Det er bra! SAS trenger alle de kundene de kan få. Desverre ser det ut til at slike som deg er en skandinavias mest utryddingstruede kunder.

MartinL: Samtidig som du tok vaksinen for svineinfluensa..fikk du vaksine mot SAS med det samme? Så snart noen på forum sier noe pro-SAS kommer du med slike uttalelser eller vrir et pro-SAS topic til noe negativt eller til fordel for DY.
Helt greit om man er pro ditt eller datt men for oss dødelige som følger med her inne kan det bli FOR mye av det istedet for å ha en reflektert diskusjon hva angår topic!

Skyhigh: MartinL er ikke anti noe som helst, skjønner ikke hvor du har det fra.

Må si meg enig her, Her understrekes kun en sannhet i Skandinavisk flyindustri: sas bør bestå i en eller annen form for alles beste, også DY. Men når fanklubben til dette stakkars selskapet begynner med grandiosa-oppgulp da er det visst helt i orden.

I likhet med at McDonald's er verdens mest besøkte restaurant. Må sikkert ha mange Michelinstjerner de gutta der.

Kjepphøye SAS-gutta :) Hadde vi hatt flybransjens svar på Eivind Hellstrøm, måtte vi heller sendt han til SAS enn Norwegian iallefall.....

Trådens emne var DYs gode økonomiske resultater og høy aksjekurs, men skle fort ut i diverse sidespor. Hvis noen føler for å diskutere dette emnet seriøst, kan man åpne en ny tråd og gjøre et nytt forsøk.

Mvh,
Moderatorene
mod.gif

Status
Not open for further replies.
Back