Takk for tips, Someone. Blir neppe på den siden denne gangen. Men gjorde strekningen Genova - Nice for 30+ år siden. Bilferie i kompisens nye Volvo 740 Turbo[emoji4] På returen kjørte vi Genova - Frederikshavn på straken…
Med ref til mine Sveits spørsmål, så er det en sted langs Liguria kysten, med Genoa i den ene ytterkanten, til kanskje Albenga som en "vestgrense", men kan anbefale et sted å prioritere for et stopp?
Men en tanke om å ta toget fra Milano til Nice, også dele opp reiser i to etapper.
I tillegg til dette, så hvis man skal ta en overnatting langs østkysten av Comosjøen, hva er tipsene?
Vi ser litt for oss en natt i Tirano, en natt langs Comosjøen, også to netter på et sted langs Liguriakysten.
Tar dere tog fra Tirano ? I såfall kommer dere ned på øst siden av Lago di Como. Ville gå av toget i Varenna, ta fergen til Bellagio og bo i Bellagio. Neste dag med båt videre ned til Como (byen) og tog derifra.
Ja, planen er ta toget fra Tirano til Nice, med sånn cirka 3-4 stopp
Jeg syntes Tirano var kjedelig. Etter ankomst med tog fra Sveits hadde jeg heldigvis booket buss til Lugano. Enda bedre er Locarno. Der man man ta en minneverdig dagstur med båt nedover innsjøen med besøk av øyer som utrolige Isola Bella. Så går man i land ved Stresa og tar tog via Dolmodossola tilbake til Locarno. Locarno har også et fint badeanlegg, Lido, som man kan sløve på.I tillegg til dette, så hvis man skal ta en overnatting langs østkysten av Comosjøen, hva er tipsene?
Vi ser litt for oss en natt i Tirano, en natt langs Comosjøen, også to netter på et sted langs Liguriakysten.
Jeg syntes Tirano var kjedelig.
Er på tidlig planlegginsstadium for en tur til San Remo/Ventimiglia. Får det ikke til før tidligst i 2026 og lurer på å fly til Nice.
100% enig med Robert om Tirano, en by som er helt greit aa bytte fra RhB til F.S. Klart er Tirano billigere enn Poschiavo, men det er vel det eneste Tirano kan by på :8: (og jeg har bodd en natt i Tirano for lenge siden).
Varenna er halvannen time unna og en ettermiddag i Varenna vs Tirano er som Aker Brygge vs Hvalstad stasjon….litt mer idyll![]()
Slenger meg på her, mangler to netter på tampen av september før man flyr hjem fra Bergamo i 13-tiden. Vurderer Sirmione etter å ha skummet gjennom her. Kommer østfra og med to barn, så om det er noe annet vel så trivelig øst for BGY så er jeg åpen for forslag?
Kommer østfra og med to barn, så om det er noe annet vel så trivelig øst for BGY så er jeg åpen for forslag?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.