• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen som vet ??

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Har sett at de fleste selskap nå har redusert fra 2 pc bagasje a 32 kg til 2 pc bagasje a 23 kg. GREIT NOK. Mer enn nok likevel.

Men i følge KL's regler så er det et gebyr på EUR/USD 25 for å sende fra 23 til 32 kg.

Spørsmålet er da:

Gjelder det som et gebyr på tunge kofferter only, selv om din total er innenfor 46 kg ??

Hvis en person har en koffert på kun 32 kg, må vedkommende dele det i to bager for å unngå gebyret selv om totalen er langt under 46 kg ??

Replying to Topic 'Noen som vet ??'

Noe sier meg at det vil komme ann paa om personen paa boarding har en god eller daarlig dag:)

Har opplevd mange forskjellige "tolkninger" av vektreglene ........som det som utenlandstudent som skal vaere borte i flere maaneder er "umulig" aa holde:baeh

man kan ha med 2 kolli....de kan veie opp til 23 kg hver.....veier f.eks en av de 25 kg og den andre 16 kg må man fortsatt betale 25 dollar....(om man ikke pakker om litt da)

Tusen takk, KLM-fan !! Antok det......

Blir kanskje ikke helt det samme, men når madamen og jeg reiser bort for en helg pakker vi alt i en koffert som gjerne blir 25-30 kg (ihvertfall hjem igjen ;)). Selv om billetten sier 1 koffert hver på 20 kg har hverken KLM eller SAS (de vi har prøvd dette hos) hatt noen som helst motforestillinger.

Madammen og eg prøver en bag noe over 23 i morgen. Uansett inni den er en annen bag.

Sjekket inn 30 timer før kl 0440 i dag. Fikk nødutgang til AMS og på 777 over dammen. Flott.

Originally posted by SQ 777

Madammen og eg prøver en bag noe over 23 i morgen. Uansett inni den er en annen bag.

Sjekket inn 30 timer før kl 0440 i dag. Fikk nødutgang til AMS og på 777 over dammen. Flott.

Hvordan fikk du det til? Nødutgang er alltid markert som blokkert (X) når eg prøver å booke det. Har det noe med billettklasse å gjøre?

Yes, blokkert ved booking.

Sikret meg med toseteren på rad 10 ved booking. Men på 777 åpner de nødutgangen 30 timer før OSL-AMS avgangen, dvs. 4 timer før de som kommer fra AMS only.

Helt ledig på 31 ABC og GHJ, alle var ledige kl 0440 i dag, så jeg flyttet fra rad 10 ned til 31 for meg og fruen..

På minuttet 30 timer før avg. til AMS startet innsjekk. Byttet også seter til nødutgang på 737 ned dit. Printet ut boardingpass etc med setenr. på. Bare levere bagasjen på OSL. Til USA må man reg. alle detaljer om pass, adresse etc. på internetinnsjekk også.

når reiser du SQ 777 ? God tur hvertfall....rad 31 på 777 er meget fin!

SQ 777 kan jo håpe på en last minute change til M11:cheers:

NEI !! I følge seatmap til KL er det ingen steder med nødutgang og rommelig benplass.:p

Back