Noen som vet noe om hva som er skjedd på OSL????

Re: Noen som vet noe om hva som er skjedd på OSL????

Nå sier de på Nyhetskanalen at første fly kan ta av ved midnatt, tidligst. Men hva er bagrunn til det? Nå er det jo ikke et snøfnugg på OSL.
Nesten merkelig at det er så vanskelig å få åpnet den på kort tid sålenge det ikke kommer mere snø...

Men jeg er ingen ekspert på snø, vi har ikke fått et snøfnugg på et år:D

Det er ikke mulig aa holde en flyplass aapen under de meterologiske forholdene som av og til raader paa OSL. Selv om banen holdes 'ren' vil den forbli saa glatt at det er uforsvarlig aa lande.

Ja, RYG vil sikkert vaere istand til aa ta noe trafikk naar de kommer i full drift. Men de kommer nok til aa vaere selektive i sin akseptering og jeg vil tippe at de ikke vil ta annet enn Norwegian hvis de kan unngaa det.

Torp med KennethGS i spissen "gidder ikke" å å ta i mot utover 2 divertions ekstra pga fagforeningsbestemmelser....

Si meg, hva er det du drikker for noe i kveld?

Når jeg dro fra TRF så sto det 4 maskiner fra OSL der, og KR på Torp har såvidt meg bekjent ALDRI nektet å jobbe utover natta ved slike anledninger, ei heller denne gangen.
Grunnen til at jeg ikke jobbet mer enn en halvtime overtid ikveld er at det er jeg som skal de-ice alle flyene imorgen tidlig, så 8 timer hviletid mellom kveldsvakt og morgenvakt er ikke mye forlangt.

Forøvrig fikk jeg en telefon fra makker (på de-icing) at de ventet inn 7 ekstra fly iløpet av kvelden, så det blir nok å gjøre imorgen tidlig også...

Har du flere idiotiske påstander å komme med?:angry:

Siste NOTAM for OSL sier nå:

NEW TODAY
AD CLSD : NOTAM ENGM/0013/08

....så nå har de fjernet klokkeslettet, og det betyr nok at det vil ta tiiiid!

Så får vi se hvor sk4477 fra KKN ender opp, er vel snart over Trysil

Begynner vel å bli trangt på Torp nå?

Fant vel ikke akuratt opp kruttet hu passasj. på NRK1 nå som påsto at "...hele landet takler jo sånt vær, bare ikke Østlandet!"

Kjempe utsagn..

Følgende ekstrafly ser ut til å ha kommet til Torp så langt i kveld:
19:00 BA 8271 Århus Landet
19:20 SK 0466 København
19:50 M3 0994 Landet
20:20 SK 0466 København Landet
22:00 NVR0140 Lanzarote Landet
22:44 SK 4698 Las Palmas Landet
23:00 SK 0819 DUS Landet
23:15 SK 0836 Paris (kommer vel?)

CNO477 entrer BGU holding - og har fuel for omtrent 1t30min, OSL prøver starte landinger 00:30.

OSLflyer: Er du uvitende eller bare tjukk i hue?
Når det er spesielle værforhold på moen så hadde det ikke holdt med dobbelt så mange brøytebiler. Brøytemannskapene har kjørt kontinuerlig med 15-20 biler i hele dag.
Tror vi kan ta en diskusjon om hvem som er arrogant.

Forsiktig med ordbruken din;)

Hvorfor forsetter ikke de med snøbrøytingen, slik at de kunne holde noen flybevegelser?

Hadde du vært avhengig av OSL og med sine tilhørende flyselskap i din dagelig jobb hadde du kanskje sett det fra en annen vinkel.

Har vært gjennom mange episoder på OSL hvor bl.a mangelfull eller manglende informasjon har vært påfallende. Det gjelder for både flyselskap og OSL. Det eneste som skjerper aktørene er større konkurranse.
Skal forresten igjen på jobb til uka og er da avhengig av at SK flyr meg til LCY, hvis ikke det dukker opp nye uforutsette problemer:exclaimation

...og for de som bare kan telle til to, så er det altså 8 divertions til Torp so far...

Hva skjer med pax'en på Torp? Bussing eller avgårde på egenhånd?

Hvorfor forsetter ikke de med snøbrøytingen, slik at de kunne holde noen flybevegelser?

Du tror de sitter på kontoret å drikker kaffe?

- Virker ikke som du har peiling i det hele tatt på hva som foregår der oppe, så det beste er kanskje å holde tett uansett hvor mange turer du har innom OSL i uka.

Plassen skal brøytes 3 runder til, først skal "GOLF" renskes, så skal deice plattformen renskes før de nok engang tar selve banene. De regner med å ha første flyet i lufta 00:15. DY536, DY254, NB868, SK1484, Quality 656M er de første.

Si meg, hva er det du drikker for noe i kveld?

Hva jeg drikker for aftenen ?!?? Hehe, jeg og min kamerat inviterer deg på å smake på kannnene våre... 3mnd ubetinget i følge snuten sist de var på husransakelse her.......

Neida KennethGS, ikke at du tok valget, men ikke mer enn 2-3 uker siden at dere på Torp hadde så mye å gjøre at Vildandens to fly ble nektet å lande der... ble ENGM den gangen

Last edited:

Godt å komme hjem etter en slik dag på jobben!!!

Hvor ble LN-NOB av som skulle fly ALC-OSL?

-NOB er på vei fra ALC til OSL.. ETA 00:35.

Back