Noen som har reist med Cubana Ilyushin Il-96 ?

BraathensSafe1985

ScanFlyer Silver
Noen her som har reist med Cubana Ilyushin Il-96 ?

Hvor sikkert er flyet / selskapet ?

Hvordan er economy class og hvordan er business class ?

Jeg har også hørt at de fremdeles har en Ilyushin Il-62 stående, men kan ikke se at den står på noen offesiell fleet liste lenger. Brukes denne alikevel fremdeles ? Hadde vært artig å få flydd en slik en ...

Noen her som har reist med Cubana Ilyushin Il-96 ?
Hvor sikkert er flyet / selskapet ?
Hvordan er economy class og hvordan er business class ?

Jeg har også hørt at de fremdeles har en Ilyushin Il-62 stående, men kan ikke se at den står på noen offesiell fleet liste lenger. Brukes denne alikevel fremdeles ? Hadde vært artig å få flydd en slik en ...
Jeg har,
fra Havanna til Madrid, 2007.
Fløy business, noe som var helt ok, men husker at jeg syntes setene var litt harde.
Personlig ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med hverken flyet eller selskapet.

Cubana flyr ikke Il-62 lengre. Ett eksemplar fant veien til Nord-Korea, der det nå blir brukt som dele-fly hos Air Koryo, som fremdeles har 3 stk. eller så i flåten.
Joiner du en organisert tur ala denne: http://www.juchetravelservices.com/the-tours/195-2/ er det bla. en rundtur med Il-62 med i pakken.
Dette er såvidt jeg vet eneste måten å få til en flight med denne typen, den flyr ikke lenger i rutetrafikk for hverken Air Koryo eller noen andre selskaper.

Last edited:
Cubana flyr HAV-ORY med Il-96 ennå tror jeg!
Er Aeroflot sine Il-96 utfaset nå, eller dukker de opp igjen til sommeren?

Et helt ok selskap. Jeg har bare floeyet et kort tur i en Tu-204 (Cancun-Havanna), helt ok. Kun en liten kake i servering, men med gratis rum (selvsagt).

Skal du fly innenlands kan du fly med riktig gamle russiske propellfly, f.eks. An-26 med Aerogaviota.

Cubana flyr HAV-ORY med Il-96 ennå tror jeg!
Er Aeroflot sine Il-96 utfaset nå, eller dukker de opp igjen til sommeren?
Cubana flyr til Madrid og Paris i Europa med sine Il-96.

Aeroflot sine er ute for godt, de ble parkert 30. mars i fjor og kommer ikke tilbake. En brant i fjor sommer og en har Cubana tatt over. Skjebnen til de fire resterende er uviss - det har vært snakk om at Red Wings Airliners skulle ta dem, men de har enda ikke dukket opp der.

Jeg har,
fra Havanna til Madrid, 2007.
Fløy business, noe som var helt ok, men husker at jeg syntes setene var litt harde.
Personlig ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med hverken flyet eller selskapet.

Cubana flyr ikke Il-62 lengre. Ett eksemplar fant veien til Nord-Korea, der det nå blir brukt som dele-fly hos Air Koryo, som fremdeles har 3 stk. eller så i flåten.
Joiner du en organisert tur ala denne: http://www.juchetravelservices.com/the-tours/195-2/ er det bla. en rundtur med Il-62 med i pakken.
Dette er såvidt jeg vet eneste måten å få til en flight med denne typen, den flyr ikke lenger i rutetrafikk for hverken Air Koryo eller noen andre selskaper.

Takker for svar.

Ja, jeg er klar over Juche travel og flyturene de tilbyr ... Fristende, men har ikke så veldig lyst til å dra til Nord Korea ...

Back