• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Men Il-96 var ikke død!

Re: Men Il-96 var ikke død!

De to IL-96 fraktflyene som egentlig skulle til AirBridge Cargo, havner i stedet hos Sky Bridge Airlines. Som dermed returnerer tibake i drift etter de nå overtas av Red Wings

https://www.ch-aviation.com/portal/news/129577-russias-red-wings-to-buy-sky-gates-add-il-96s

Red Wings Airlines (WZ, Moscow Domodedovo) is planning to buy dormant Sky Gates Airlines (U3, Moscow Vnukovo) and equip it with two Il-96-400Ts not taken up by AirBridgeCargo (RU, Ulyanovsk Vostochny) due to a disagreement with manufacturer UAC United Aircraft Corporation, the Izvestia daily has reported.
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Ryktes den oppgarderte versjonen Il-96-400M hadde sin first flight fra fabrikken i går?
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Det stemmer - her er den på første flight.
Tvilsomt om det blir produsert særlig mange, men noen kan det jo bli hvis blokaden blir lang.
e573cee68798a6adbd9da9facc4e8f28.jpg

Den er stilig da [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

De to IL-96 fraktflyene som egentlig skulle til AirBridge Cargo, havner i stedet hos Sky Bridge Airlines. Som dermed returnerer tibake i drift etter de nå overtas av Red Wings

Maskin nummer to, RA-96101, kom endeig i trafikk i april - etter 12 års lagring ...
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Er vel liten sjanse for å få sett disse i europa

Der er vel ret gode chancer for at se dem i Europa. Der er en del lande i Europa som ikke har restriktioner i forhold til Russiske fly. Og en stor del af Rusland ligger også i Europa.
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Flyr mest innen Russland og de gamle sovjetstatene, men er å se i Dubai (DWC) relativt jevnlig.
 
Back
Top