Men Il-96 var ikke død!

Re: Men Il-96 var ikke død!

De to IL-96 fraktflyene som egentlig skulle til AirBridge Cargo, havner i stedet hos Sky Bridge Airlines. Som dermed returnerer tibake i drift etter de nå overtas av Red Wings

https://www.ch-aviation.com/portal/news/129577-russias-red-wings-to-buy-sky-gates-add-il-96s

Red Wings Airlines (WZ, Moscow Domodedovo) is planning to buy dormant Sky Gates Airlines (U3, Moscow Vnukovo) and equip it with two Il-96-400Ts not taken up by AirBridgeCargo (RU, Ulyanovsk Vostochny) due to a disagreement with manufacturer UAC United Aircraft Corporation, the Izvestia daily has reported.
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Ryktes den oppgarderte versjonen Il-96-400M hadde sin first flight fra fabrikken i går?
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Det stemmer - her er den på første flight.
Tvilsomt om det blir produsert særlig mange, men noen kan det jo bli hvis blokaden blir lang.
e573cee68798a6adbd9da9facc4e8f28.jpg

Den er stilig da [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

De to IL-96 fraktflyene som egentlig skulle til AirBridge Cargo, havner i stedet hos Sky Bridge Airlines. Som dermed returnerer tibake i drift etter de nå overtas av Red Wings

Maskin nummer to, RA-96101, kom endeig i trafikk i april - etter 12 års lagring ...
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Er vel liten sjanse for å få sett disse i europa

Der er vel ret gode chancer for at se dem i Europa. Der er en del lande i Europa som ikke har restriktioner i forhold til Russiske fly. Og en stor del af Rusland ligger også i Europa.
 
Re: Men Il-96 var ikke død!

Flyr mest innen Russland og de gamle sovjetstatene, men er å se i Dubai (DWC) relativt jevnlig.
 
Back
Top