Noen som har reist med alle typer B737 ?

Boeing 732: Braathens
Boeing 733: KLM
Boeing 734: KLM
Boeing 735: SAS Braathens
Boeing 736: SAS Braathens
Boeing 737: KLM
Boeing 738: KLM
Boeing 739: KLM
 
Tror kun jeg mangler 200 og 900 på listen min.

En KLM 737 og PIA 737 ca 15år siden, har ikke peiling på modelltype. Var bare en unge på den tiden.
En Maersk 737 for ca 8-9 år siden (Blå og hvit livery om noen vet hva slags modeller det var så gjerne si ifra, jeg vet ikke hvilken type 737 det var).
Ellers tror jeg at SAS, Braathens og DY fyller opp resten av 737ene mine :)
 
737-100: Nei
737-200: Braathens, Lufthansa, Ryanair
737-300: KLM, Lufthansa, Sabena, GO, Easyjet, Norwegian, Sterling, Brussels Airlines, Air Baltic,
737-400: Braathens, British Airways, Czech Airlines, Air Europa, SAS, Qantas, KLM,
737-500: Braathens, Air France, Lufthansa, Czech Airlines, Sterling, Air Baltic, SAS,
737-600: SAS
737-700: Braathens, SAS, GOL, Malev, Lauda Air, Sterling, Air Berlin,
737-800: Delta, Ryanair, Air Europa, Qantas, Virgin Blue, SAS, KLM, Norwegian,
737-900: Nei, hvilke andre store selskaper enn KLM opererer dette flyet?
 
KLM, CO, Alaska og Lion Air er vel de mest kjente operatørene av -900.

Min karriere som grisegutt (ltt etter fri husk):
-100 Dessverre.
-200 Braathens SAFE, Busy Bee
-300 Norwegian, Lufthansa, KLM, Jet2, Hola, Air Baltic, US Airways
-400 Braathens (SAFE), SAS, US Airways, KLM, BA, Czech
-500 Braathens (SAFE), SAS, LOT, Lufthansa, Air Baltic, Czech, Märsk
-600 SAS
-700 Braathens, SAS, Continental, KLM
-800 SAS, Norwegian, Spanair, Continental, KLM, Air Europa
-900 KLM, Continental (både med og uten ER)
 
Store og store. De skryter av at de har 178 eksemplarer av 737-900ER. Er vel en grei flåte det?

Vel, de har faatt levert en 30-40 stk 900, saa langt fra det som er i bestilling. De har store planer, men det har ikke blitt mye ut av det saa langt..

Ellers har man selv reist med alle grisene, siste 737-200 var med Aloha i 2006, 737-100 var med CO, hadde ogsaa flere -200 turer med dem.

Ellers er jo -600 ganske saa eksotisk naa for tiden..
 
Vel, de har faatt levert en 30-40 stk 900, saa langt fra det som er i bestilling. De har store planer, men det har ikke blitt mye ut av det saa langt..

Wikipedia sier at de har fått 40 per 5. september, med enda 138 på bestilling.
 
100 Nei... :(
200 Braathens SAFE (som barn), Air Philippines, AeroSur, StarPerú
300 Norwegian, KLM, SilkAir, Air China, Qantas, JetStar Pacific
400 Braathens, SAS, KLM
500 Braathens, SAS
600 SAS
700 SAS
800 SAS, Norwegian, Pacific Blue, Ryanair
900 Not yet.
 
-100 Nix nada .. :-(
-200 Braathens S.A.F.E og USAir
-300 USAir, Norwegian og Color Air
-400 Braathens S.A.F.E og British Airways
-500 Braathens S.A.F.E, SAS Norge og SAS
-600 SAS
-700 Braathens og SAS
-800 SAS, Britannia, Pegasus, KLM og Norwegian
-900 KLM
 
737-900 - Ikkje enda...

Da kan eg legge denne til lista iogmed at eg fløy PH-BXR i går:

737-100 - Nope
737-200 - Aloha Airlines
737-300 - KLM, Norwegian
737-400 - Braathens, KLM, Olympic Airlines
737-500 - Air France, Braathens, Lufthansa, Scandinavian
737-600 - Scandinavian
737-700 - Basiq Air, Braathens, Continental, Scandinavian
737-800 - Air Europe, American Airlines, Continental, KLM, Norwegian, Novair, Scandinavian, Sterling
737-900 - KLM
 
Last edited:
737-100 - Ikke ennå! :)
737-200 - Braathens SAFE
737-300 - KLM, Norwegian
737-400 - Braathens, SAS, KLM
737-500 - Braathens, SAS
737-600 - SAS
737-700 - SAS, Jet Airways
737-800 - Norwegian, SAS, Jet Airways, KLM
737-900 - KLM

Hvor mye penger må vi forumister skrape sammen for å bestille en chartertur med et 737-100? Dette er nesten et seriøst forslag :)
 
Hvor mye penger må vi forumister skrape sammen for å bestille en chartertur med et 737-100? Dette er nesten et seriøst forslag :)

Det finnes ikke flere flyvedyktige eksemplarer, så den skal du nok få problemer med .. ;)
 
Dette er den siste flyvedyktige 737-100. Den ble kappet opp i 2006. NASA'en var den nestsiste - selv om den kun fløy på dispensasjon.
 
Ai, den så ikke helt flyvedyktig ut, nei! Da er vel vårt eneste håp at Boeing lager enda en 737-modell. Etter -900 må de vel starte på nytt med -100 igjen ;)
 
Back
Top