• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen som har reist med alle typer B737 ?

B732-Braathens SAFE

Hadde Braathens 732 i 1994 da?

737-100 - Fanden også..
737-200 - Braathens S.A.F.E (var ikke mange turene, og lite husker lille Egenes fra de turene).
737-300 - Norwegian, KLM, Indonesia Air Asia.
737-400 - KLM, SAS, Braathens.
737-500 - Braathens, SAS.
737-600 - SAS.
737-700 - Braathens, SAS (M.fl).
737-800 - SAS, Air Europa (M.fl).
737-900 - KLM.
 
Jeg har reist med:

-200: Braathens
-300: norwegian, Color Air
-400: Braathens, SAS
-500: Braathens
-600: SAS
-700: Braathens, SAS
-800: norwegian
 
-100= Nei desverre
-200= Litt usikker, kanskje som liten med BU.
-300= Norwegian, KLM
-400= Braathens, KLM
-500= Braathens, SAS
-600= SAS
-700= Braathens, SAS
-800= Norwegian, KLM, SAS, Novair, Pegasus, Britannia
-900= KLM
 
Last edited:
Boeing 737-100: Nope
Boeing 737-200: Ganske sikker på at jeg har flydd -200 et par tre ganger som barn. BU.
Boeing 737-300: Jepp. Norwegian og KLM
Boeing 737-400: Jepp, Bu og SK
Boeing 737-500: Jepp, Bu og SK
Boeing 737-600: Jepp, SK
Boeing 737-700: Jepp, SK
Boeing 737-800: Jepp, SK
Boeing 737-900: Dessverre ikke enda, men den kommer nok.
 
Vet jeg har alle fra -300 til og med -900.

Har muligens -200 med BA, men usikker (SVG-LGW-SVG)

Mangler -100 :(
 
Regner med at vi snart hører fra Eirik Livsnyter i denne tråden. Han har en tendens til å ha fløyet med det meste :-D

Hehe, nei, mangler -100 og -900 her og, selv om jeg en gang seriøst vurderte tur til statene for å få med en av de siste -100 som fløy der borte, var det America West mon tro ?
Fikk med meg Falcon Aviation´s -300 QC da den fløy innenriks i Sverige for SAS på dagtid og rigget om til postfly om natten.
Dette var før SK fikk egne 737 :)
 
Last edited:
selv om jeg en gang seriøst vurderte tur til statene for å få med en av de siste -100 som fløy der borte, var det America West mon tro ?



Det var det nok - og nå fikk du meg til å lure på om jeg faktisk fikk en tur i en av disse også ...
ape-scratch.gif
 
Mangler 100, ellers ser regnskapet slik ut:

200 Braathens
300 KLM, Norwegian
400 KLM, Icelandair
500 Aeroflot Nord, Avianor, SAS
600 Malev, SAS
700 SAS
800 KLM, SAS, Norwegian
900 KLM
 
737-100 - Nope
737-200 - Aloha Airlines
737-300 - KLM, Norwegian
737-400 - Braathens, KLM, Olympic Airlines
737-500 - Air France, Braathens, Lufthansa, Scandinavian
737-600 - Scandinavian
737-700 - Basiq Air, Braathens, Continental, Scandinavian
737-800 - Air Europe, American Airlines, Continental, KLM, Novair, Scandinavian, Sterling
737-900 - Ikkje enda...
 
-200 Busy Bee, MetroJet
-300 United Shuttle, Norwegian, BMIbaby, jet2, Air Berlin, Thomsonfly, Hola Airlines
-400 Braathens SAFE, SAS
-500 Braathens SAFE, SAS, Continental Airlines, United Shuttle, BMIbaby
-600 SAS
-700 Braathens SAFE, SAS, Sterling, Transavia
-800 SAS, Norwegian, Ryanair
 
Noen som har flydd "alle" versjonene med og uten winglets da? :eek:

(Med unntak "the originals" som det ikke fantes winglets til - iallefall ikke i kommersiell sammenheng så vidt jeg har fått med meg. Også har jeg ikke umiddelbart noe kjennskap til -400SP i kommersiell drift heller?)

Jeg har i min bittelille flykarriere fått tid til å flydd alt fra -300 til -800 intra Norge, i følgende varianter:

737-300 (LN-KKM/KKJ/KKH/KKS/KKA x2/KKG)
737-400 (LN-BRE + mange svalbardflights BU style)
737-500 (LN-BRK/-BRM x 3 /-BRR )
737-600 (LN-RRZ/-RPZ)
737-700 (LN-RNO/-TUH)
737-700WL (LN-TUK/-TUI/-TUL)
737-800WL (LN-RRF x 2/LN-NOD)

Min første wingletstur var i fjor :lol:

(sorry 'bou the regs, dette var copy paste fra nerdefila mi)
 
Last edited:
Jeg mangler "bare" 900ER:
737-100 Continental og America West
737-200 Braathens, British Airways, Lufthansa, Aerolinas Argentinas, Sabena, Aloha, United, America West, Alaska, Canadian Pacific
737-300 Lufthansa, America West, United, Southwest
737-400 Braathens, Alaska, SAS, British Midland
737-500 Braathens, Air France, Continental
737-600 SAS
737-700 SAS, Aloha, Alaska, Southwest
737-800 SAS, Ryanair, Alaska, Delta
737-900 Alaska
 
Jeg har (basert på en litt dårlig hukommelse):

737-100 Dessverre ikke...
737-200 BusyBee
737-300 LH, Norwegian, KLM, Air Baltic (?)
737-400 Braathens SAFE, SAS, KLM
737-500 Braathens SAFE, SAS, Air Baltic
737-600 SAS
737-700 SAS, Alaska
737-800 SAS, Ryanair, Alaska, KLM
737-900 Dessverre ikke...

-300, -500, -700, og -800 m/winglets...:)
 
KLM- 737-300.
SAS- 737-400, 500, 600, 700, 800.
Braathens- 737-400, 737-500.
Pegasus- 737-800w.
Husker ikke mere, var så liten:)
 
737-100 Neida...
737-200 Braathens SAFE, Busy Bee, Malev, Maersk, United.
737-300 Norwegian, Falcon, KLM.
737-400 Braathens/SAS, Alaska.
737-500 Braathens/SAS, Estonian.
737-600 SAS
737-700 Braathens, SAS, Maersk.
737-800 Norwegian, SAS, Alaska.
737-900 Nei...

-derav -300WL (DY) -700WL (SK) og -800WL (DY, SK, AS)
-og så kan jeg jo ta med de med stor dør: -200C (BU, BS), -300QC (Falcon)

-fritt etter hukommelsen...
 
Last edited:
Nå måtte jeg tenke her ja:

737-100 Dessverre ...
737-200 Braathens, Air Florida
737-300 Norwegian, KLM, VASP, United
737-400 Braathens, SAS, Alaska, British Midland
737-500 Braathens, SAS, Lufthansa, Continental, Air France
737-600 SAS
737-700 Braathens, SAS
737-800 SAS
737-900 KLM, Alaska
 
737-200 - Braathens
737-300 - Norwegian, KLM, United
737-400 - Braathens, SAS
737-500 - SAS, United
737-600 - SAS
737-700 - Braathens, SAS
737-800 - Norwegian, Sterling, SAS

Mangler -900, noe som fortsatt burde la seg gjøre, men desverre også -100.
 
Boeing 737-100: Usikker
Boeing 737-200: Ryanair
Boeing 737-300: Continental, og Air France.
Boeing 737-400: KLM, SAS, Braathens
Boeing 737-500: Braathens, SAS
Boeing 737-600: SAS
Boeing 737-700: SAS
Boeing 737-800: SAS, KLM, American
Boeing 737-900: KLM
 
Back
Top