Noen som har reist med alle typer B737 ?

Dag - du har mye å lære om samlermani ...... Dere i den spisse enden ser nok litt andreledes på slike ting. ;)
 
Jeg mangler "bare" 900ER:
737-100 Continental og America West
737-200 Braathens, British Airways, Lufthansa, Aerolinas Argentinas, Sabena, Aloha, United, America West, Alaska, Canadian Pacific
737-300 Lufthansa, America West, United, Southwest
737-400 Braathens, Alaska, SAS, British Midland
737-500 Braathens, Air France, Continental
737-600 SAS
737-700 SAS, Aloha, Alaska, Southwest
737-800 SAS, Ryanair, Alaska, Delta
737-900 Alaska
I tiden som har gaatt har 900ER kommet paa plass:
737-900ER Alaska, United (begge Westcoast - Honolulu)
 
Mangler -100, men har alle de andre. Også 900 (KLM) og 900ER (Turkish).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Her er et lite utdrag...kan nok være noen flere selskaper - men versjonene av 737 er oppdatert.

737-100 Continental og America West
737-200 Braathens SAFE, British Airways, Lufthansa, Piedmont, Frontier (versjon 1)
737-300 Lufthansa, Norwegian, Falcon, Southwest, USAir, AirBaltic
737-400 Braathens SAFE, Sabena, MarkAir, SAS, JetTime, Icelandair
737-500 Braathens SAFE, Lufthansa, Continental, SAS
737-600 SAS
737-700 Braathens, SAS, Sterling (versjon 2)
737-800 KLM, SAS, Norwegian, Neos, TUI Fly Nordic og Netherlands, Ryanair
737-900 KLM
-900ER - ikke ennå

MAX8
MAX9
 
Jeg kom over denne tråden og begynte å lure på om jeg jeg har reist med 737-100.
I flightmemory har jeg logget 2048 flighter med 737. De fleste med SAS (1397) og BU (485) og de øvrige fordelt på 18 flyselskaper.

Den første 737 flight jeg har registrert er med Western Airlines, WA063, 5. august 1977, MSP - RAP. Det er vel en viss mulighet for at det var en 737-100. Noen som vet? Westen Airlines hadde den gang som motto "Every Western flight is a champagne flight" og det var fri flyt av champagne
 
Jeg tror ikke Western fløy -100. Det var vel bare rundt 30 som ble bygd - mener jeg å huske.
 
Western fløy -200 og 300.

Tusen takk. Sjangsen for en 737-100 er derfor rimelig slim
sjampanjen på Western Airlines smakte uansett godt, og uvant, for en student i 1977

De mest eksotiske 737 flyene siden har vært Maersk, Tarom, Malaysian, Shanghai Airlines, Air Baltic og Nordavia. Det siste fra Murmansk til St Petersburg. Tror det var en 737-300
Ingen har trolig vært 737-100
I Asia har det vært mye 737-900 de siste årene
 
Da er du i godt selskap Rland. Jeg hadde et par innenriks 737 turer i Tyskland med Lufthansa på 70-tallet. Selv dengang ble turene logget, men dessverre ikke så detaljert som i dag, så de er kun oppført med "737" uten seriebetegnelse eller reg. Men jeg mener å huske at den ene hadde innebygd trapp bak (vi måtte busse ut i Hamburg) og det var det vel bare -100 som hadde?
 
Busy Bee's -200 hadde det, så ikke unikt for noen modell.

Ser man det, noe nytt i dag også. Trodde ikke -200 hadde den løsningen.
Vet du om LHs -200 også hadde trapp bak? Veldig fint om du ikke vet det, så kan jeg leve videre i håpet om at jeg har fløyet med -100 serien;)
 
Back
Top