Noen som har reist med alle typer B737 ?

B732-Braathens SAFE

Hadde Braathens 732 i 1994 da?

737-100 - Fanden også..
737-200 - Braathens S.A.F.E (var ikke mange turene, og lite husker lille Egenes fra de turene).
737-300 - Norwegian, KLM, Indonesia Air Asia.
737-400 - KLM, SAS, Braathens.
737-500 - Braathens, SAS.
737-600 - SAS.
737-700 - Braathens, SAS (M.fl).
737-800 - SAS, Air Europa (M.fl).
737-900 - KLM.
 
Jeg har reist med:

-200: Braathens
-300: norwegian, Color Air
-400: Braathens, SAS
-500: Braathens
-600: SAS
-700: Braathens, SAS
-800: norwegian
 
-100= Nei desverre
-200= Litt usikker, kanskje som liten med BU.
-300= Norwegian, KLM
-400= Braathens, KLM
-500= Braathens, SAS
-600= SAS
-700= Braathens, SAS
-800= Norwegian, KLM, SAS, Novair, Pegasus, Britannia
-900= KLM
 
Last edited:
Boeing 737-100: Nope
Boeing 737-200: Ganske sikker på at jeg har flydd -200 et par tre ganger som barn. BU.
Boeing 737-300: Jepp. Norwegian og KLM
Boeing 737-400: Jepp, Bu og SK
Boeing 737-500: Jepp, Bu og SK
Boeing 737-600: Jepp, SK
Boeing 737-700: Jepp, SK
Boeing 737-800: Jepp, SK
Boeing 737-900: Dessverre ikke enda, men den kommer nok.
 
Vet jeg har alle fra -300 til og med -900.

Har muligens -200 med BA, men usikker (SVG-LGW-SVG)

Mangler -100 :(
 
Regner med at vi snart hører fra Eirik Livsnyter i denne tråden. Han har en tendens til å ha fløyet med det meste :-D

Hehe, nei, mangler -100 og -900 her og, selv om jeg en gang seriøst vurderte tur til statene for å få med en av de siste -100 som fløy der borte, var det America West mon tro ?
Fikk med meg Falcon Aviation´s -300 QC da den fløy innenriks i Sverige for SAS på dagtid og rigget om til postfly om natten.
Dette var før SK fikk egne 737 :)
 
Last edited:
selv om jeg en gang seriøst vurderte tur til statene for å få med en av de siste -100 som fløy der borte, var det America West mon tro ?



Det var det nok - og nå fikk du meg til å lure på om jeg faktisk fikk en tur i en av disse også ...
ape-scratch.gif
 
Mangler 100, ellers ser regnskapet slik ut:

200 Braathens
300 KLM, Norwegian
400 KLM, Icelandair
500 Aeroflot Nord, Avianor, SAS
600 Malev, SAS
700 SAS
800 KLM, SAS, Norwegian
900 KLM
 
737-100 - Nope
737-200 - Aloha Airlines
737-300 - KLM, Norwegian
737-400 - Braathens, KLM, Olympic Airlines
737-500 - Air France, Braathens, Lufthansa, Scandinavian
737-600 - Scandinavian
737-700 - Basiq Air, Braathens, Continental, Scandinavian
737-800 - Air Europe, American Airlines, Continental, KLM, Novair, Scandinavian, Sterling
737-900 - Ikkje enda...
 
-200 Busy Bee, MetroJet
-300 United Shuttle, Norwegian, BMIbaby, jet2, Air Berlin, Thomsonfly, Hola Airlines
-400 Braathens SAFE, SAS
-500 Braathens SAFE, SAS, Continental Airlines, United Shuttle, BMIbaby
-600 SAS
-700 Braathens SAFE, SAS, Sterling, Transavia
-800 SAS, Norwegian, Ryanair
 
Noen som har flydd "alle" versjonene med og uten winglets da? :eek:

(Med unntak "the originals" som det ikke fantes winglets til - iallefall ikke i kommersiell sammenheng så vidt jeg har fått med meg. Også har jeg ikke umiddelbart noe kjennskap til -400SP i kommersiell drift heller?)

Jeg har i min bittelille flykarriere fått tid til å flydd alt fra -300 til -800 intra Norge, i følgende varianter:

737-300 (LN-KKM/KKJ/KKH/KKS/KKA x2/KKG)
737-400 (LN-BRE + mange svalbardflights BU style)
737-500 (LN-BRK/-BRM x 3 /-BRR )
737-600 (LN-RRZ/-RPZ)
737-700 (LN-RNO/-TUH)
737-700WL (LN-TUK/-TUI/-TUL)
737-800WL (LN-RRF x 2/LN-NOD)

Min første wingletstur var i fjor :lol:

(sorry 'bou the regs, dette var copy paste fra nerdefila mi)
 
Last edited:
Jeg mangler "bare" 900ER:
737-100 Continental og America West
737-200 Braathens, British Airways, Lufthansa, Aerolinas Argentinas, Sabena, Aloha, United, America West, Alaska, Canadian Pacific
737-300 Lufthansa, America West, United, Southwest
737-400 Braathens, Alaska, SAS, British Midland
737-500 Braathens, Air France, Continental
737-600 SAS
737-700 SAS, Aloha, Alaska, Southwest
737-800 SAS, Ryanair, Alaska, Delta
737-900 Alaska
 
Jeg har (basert på en litt dårlig hukommelse):

737-100 Dessverre ikke...
737-200 BusyBee
737-300 LH, Norwegian, KLM, Air Baltic (?)
737-400 Braathens SAFE, SAS, KLM
737-500 Braathens SAFE, SAS, Air Baltic
737-600 SAS
737-700 SAS, Alaska
737-800 SAS, Ryanair, Alaska, KLM
737-900 Dessverre ikke...

-300, -500, -700, og -800 m/winglets...:)
 
KLM- 737-300.
SAS- 737-400, 500, 600, 700, 800.
Braathens- 737-400, 737-500.
Pegasus- 737-800w.
Husker ikke mere, var så liten:)
 
737-100 Neida...
737-200 Braathens SAFE, Busy Bee, Malev, Maersk, United.
737-300 Norwegian, Falcon, KLM.
737-400 Braathens/SAS, Alaska.
737-500 Braathens/SAS, Estonian.
737-600 SAS
737-700 Braathens, SAS, Maersk.
737-800 Norwegian, SAS, Alaska.
737-900 Nei...

-derav -300WL (DY) -700WL (SK) og -800WL (DY, SK, AS)
-og så kan jeg jo ta med de med stor dør: -200C (BU, BS), -300QC (Falcon)

-fritt etter hukommelsen...
 
Last edited:
Nå måtte jeg tenke her ja:

737-100 Dessverre ...
737-200 Braathens, Air Florida
737-300 Norwegian, KLM, VASP, United
737-400 Braathens, SAS, Alaska, British Midland
737-500 Braathens, SAS, Lufthansa, Continental, Air France
737-600 SAS
737-700 Braathens, SAS
737-800 SAS
737-900 KLM, Alaska
 
737-200 - Braathens
737-300 - Norwegian, KLM, United
737-400 - Braathens, SAS
737-500 - SAS, United
737-600 - SAS
737-700 - Braathens, SAS
737-800 - Norwegian, Sterling, SAS

Mangler -900, noe som fortsatt burde la seg gjøre, men desverre også -100.
 
Boeing 737-100: Usikker
Boeing 737-200: Ryanair
Boeing 737-300: Continental, og Air France.
Boeing 737-400: KLM, SAS, Braathens
Boeing 737-500: Braathens, SAS
Boeing 737-600: SAS
Boeing 737-700: SAS
Boeing 737-800: SAS, KLM, American
Boeing 737-900: KLM
 
Back
Top