Noen som har reist med alle typer B737 ?

Oppdatert liste:

Jeg har reist med:

-200: Braathens
-300: norwegian, Color Air
-400: Braathens, SAS, KLM
-500: Braathens, SAS
-600: SAS
-700: Braathens, SAS
-800: norwegian, SAS
-900: KLM
 
737-100 - Levde lenge i håpet, men CO hadde byttet den ut med en DC9-30 :(
737-200 - Braathens, Maersk, United, British Airways, Canadian Airways, KLM, Sabena, Continental Lite, Air France, Delta, Aloha, Lufthansa,
737-300 - KLM, Norwegian, Australian Airlines, Continental, Lufthansa, Color Air, United, Air Baltic,
737-400 - Braathens, US Air, KLM, British Airways, Dan Air, SAS,
737-500 - Braathens, Lufthansa, Continental, SAS, Estonian
737-600 - SAS
737-700 - Braathens, SAS, Air Berlin, KLM
737-800 - Britannia, Sterling, SAS, Norwegian, KLM,
737-900 - KLM

:fly
 
Oppdatert

Jeg har nå i min liste

B737-100 Ingen
B737-200 BU, BS
B737-300 KLM,LH,DY, Maersk,
B737-400 Braathens. SAS, KLM
B737-500 Braathens, SAS, LH
B737-600 SAS.
B737-700 KLM. SAS.
B737-800 KLM. SAS. Dy.
B737-900 KLM.

B747-100 Ingen
B747-200 SAS
B747-300 Thai, Klm
B747-400 LH,Virgin.
B747-800 Forhåpentligvis en vakker dag
 
Last edited by a moderator:
Kan oppdatere min også siden eg har flydd KLM sin -700...

737-100 - Nope
737-200 - Aloha Airlines
737-300 - KLM, Norwegian
737-400 - Braathens, KLM, Olympic Airlines
737-500 - Air France, Braathens, Lufthansa, Scandinavian
737-600 - Scandinavian
737-700 - Basiq Air, Braathens, Continental, KLM, Scandinavian
737-800 - Air Europe, American Airlines, Continental, KLM, Norwegian, Novair, Scandinavian, Sterling
737-900 - KLM
 
Oppdatert per 18/10/11

737-100: Nei, ikke lett denne gitt
737-200: Braathens, Lufthansa, Ryanair
737-300: KLM, Lufthansa, Sabena, GO, Easyjet, Norwegian, Sterling, Brussels Airlines, Air Baltic, Brussels Airlines,
737-400: Braathens, British Airways, Czech Airlines, Air Europa, SAS, Qantas, KLM, UN,
737-500: Braathens, Air France, Lufthansa, Czech Airlines, Sterling, Air Baltic, SAS,
737-600: SAS
737-700: Braathens, SAS, GOL, Malev, Lauda Air, Sterling, Air Berlin,
737-800: Delta, Ryanair, Air Europa, Qantas, Virgin Blue, SAS, KLM, Norwegian, American Airlines
737-900: Nei, ikke ennaa

Jeg utvider denne med alle typer av 747. Det finnes ikke like mange typer, med det er Boeings type med nest flest varianter:
747-100: TWA
747-200: Northwest, Tower Air,
747-300: Nei
747-400: Lufthansa, British Airways, KLM, Singapore Airlines
747-800: Mens vi venter
 
Jeg mangler 100, 900 og 900 ER, litt usikker, men mener Linjeflyg har hatt meg med på en 200 tur.. Syns huske det, men da må det graves i gamle bilder i slike papiralbum.. :-)
 
Oppdatert okt 11

B737-100
B737-200 Braathens SAFE
B737-300 KLM, Norwegian
B737-400 Braathens, SAS, KLM
B737-500 Braathens, SAS, Norwegian
B737-600 SAS
B737-700 SAS, Braathens, Jet Airways
B737-800 KLM, Norwegian, SAS, Jet Airways
B737-900 KLM
B737-900ER

B747-100
B747-200 KLM
B747-300 KLM
B747-400 KLM, Lufthansa, Cathay Pacific
B747-8
 
Min liste blir som følger:

737-100: -
737-200: Braathens SAFE
737-300: Braathens (Sverige), Norwegian, British Airways, Falcon Aviation
737-400: Braathens, SAS, Pegasus
737-500: Braathens, SAS, Lufthansa
737-600: SAS
737-700: Braathens, SAS
737-800: SAS, Ryanair, KLM, Norwegian
737-900: KLM
737-900ER: -
 
Ikke så mye spennende her, men her er min liste

737-100 : Akk nei....
737-200 : Braathens, Ryanair
737-300 : Norwegian, KLM
737-400 : Braathens, SAS
737-500 : Braathens, SAS
737-600 : SAS
737-700 : Braathens, SAS
737-800 : SAS, KLM, Ryanair, Britannic, Norwegian
737-900 : Nei

Om en måneds tid blir antagelig listen supplert med 737-300 fra Lufthansa. Flighten min er iallefall satt opp med det, men det kan jo bli endret.
 
Last edited:
737-100 - Nei
737-200 - Ryanair
737-300 - Norwegian, Lufthansa, Viking Airlines
737-400 - KLM
737-500 - SAS
737-600 - SAS
737-700 - SAS
737-800 - Air Europa, KLM, Norwegian, SAS, Ryanair
737-900 - Nei
 
Oppdatert liste pr 30/10-11

Jeg har reist med:

-100: Nei
-200: Braathens
-300: norwegian, Color Air, KLM, Lufthansa
-400: Braathens, SAS, KLM
-500: Braathens, SAS, Lufthansa
-600: SAS
-700: Braathens, SAS
-800: norwegian, SAS
-900: KLM
 
Last edited:
Materiell jeg har flydd med:

B731 - Nei
B732 - Nei
B733 - Norwegian, Color Air
B734 - Braathens
B735 - Braathens, SAS
B736 - SAS
B737 - SAS
B738 - SAS, Norwegian, Sterling, Ryanair, TuiFly, Transavia
B739 - Nei
 
B731-Dessverre ikke
B732-Braathens SAFE, Busy Bee
B733-Norwegian, Maersk
B734-Braathens, KLM, Futura
B735-Braathens/SAS, Sterling
B736-SAS
B737-Braathens/SAS
B738-SAS, Norwegian, Novair, South African
B739-Den har jeg til gode...
 
Last edited:
Da er 737 50 år, og det er vel på tide å trekke frem denne igjen ... ;)

Ikke lenge til man kan legge tilMAX8 og MAX9 heller.

Tar en oppdatert og ekspandert liste:

-100 Continental, muligens America West
-200 Busy Bee, Braathens, Maersk, Vanguard, PanAm, BA, Continental, US Airways, Air France og flere
-300 DY, Norway Airlines, Southwest, Frontier, DanAir, KLM, Delta, Sabena mm.
-400 BU, Alaska, CSA, Icelandair, Air Europe, BA mm
-500 SAS/BU, Continental, CSA, Estonian,
-600 SAS
-700 SAS/BU, Southwest, airTran, KLM mm
-800 ATA, Continental, Delta, American, KLM mm
-900 Alaska, Continental, United
- MAX8
- MAX9
 
Får nå bare gratulere 50-åringen, men må jo si meg hjertens enig med LN-KOG's hjertesukk i en annen tråd om 737s jubileum at vi (verden) har jo stoppet fullstendig opp i fart og fremdrift. A380 er jo egentlig bare en ny og større utgave av B367-80 som fløy i 1954! Fire parafinbrennere, samme konfigurasjon, samme fart...
Om vi går 63 år bakover fra 1954 hadde salig Lilienthal såvidt rukket å begynne testflygingen av verdens første seilfly!

Nuvel, jeg har fått med meg samtlige versjoner av jubilanten i løpet av totalt 476 med 737 i ymse varianter. Første 737-tur var som seg hør og bør med en -100 fra Lufthansa. Som bare beviser hvor gammel jeg er...;)
 
Artig at denne ble dradd opp igjen! En liten fornyelse av min liste:
100 Fortsatt ikke..
200 Braathens (min første), Busy Bee
300 Novair, Air Europe
400 Braathens
500 Braathens, Novair
600 SAS
700 SAS
800 SAS, Norwegian, Sterling
900 Neida
8 Max ikke ennå
9 Max ikke den heller
 
Novair har da aldri hatt noen -500? Vet de hadde en -300 på korttidleie, men bortsett fra det skal de ikke ha hatt andre classic'er,



Vet! Skulle vært 800! Finner bare ikke ut hvordan jeg redigerer denne versjonen av Tapatalk ;)
 
Imponerende at Dere samler på flytyper som pax, altså å ha sittet baki med billett?
Er det i samme linje som spotter opplevelsen med å ta fine bilder av fly som lander og tar av?

Må klø meg litt i hodet her og kanskje spørre hvorfor man logger fly typer som passasjer?
Skjønner jo at mange er entusiaster men hvorfor ikke melde seg på flyklubb eller være med på veteranfly pussing og slikt hvis man har så mye flydilla?

Selv har jeg vært mye pax på B-737-200 med Braathen mellom TRD og FBU i sin tid, og all modellene siden, -800 som største og lateste grisen men har ikke sett mye forskjell eller tenkt over det.
 
Back
Top