Noen som har erfaring med Cathay Pacific?

grindstein

ScanFlyer Silver
Unge lovende Grindstein og hans yngre bror skal ut på langtur 27 April. OSL-LHR-HKG-SYD. Og vi skal fly Cathay Pacific ifra LHR.

Hadde vert greit å vite om noen her inne har erfaringer med dette selskapet?

Hei

Har fløyet KUL-HKG-NRT i Cathay First Class, ingen over ingen ved siden.
Her var det "tranchering" av helstekt indrefilet

Jeg har prøvd dem en gang for et par år siden på Økonomi Langdistanse.
Det var helt ok husker jeg. Men kan ikke huske det var noe veldig annerledes enn annen økonomi. Men så synes jeg økonomi er økonomi også, synes det er ganske likt uansett selskap.

Men dere skal kanskje fly C eller F med Cathay ?
Og da aner jeg ikke i så fall :)

Har flydd de 1 gang i C. Det var med A343 med seter i "fiskebens-konfigurasjon". Første gangen jeg satt på skrå i et fly, og syntes det var litt snålt den gangen... Men produktet som sådan var absolutt et av de beste jeg har flydd. Både seter (lie flat), mat og srvicenivå i det øvre skiktet.

Jeg har flydd CX på longhaul Y og regional C (fire timer) - begge deler var over snittet, bra underholdningssystem, OK mat, beinplass og service, men ikke noen "wow-opplevelse".

Har fløyet dem i C t/r LHR-HKG og det var riktig bra. Bedre enn TG og litt pysjamasfølelse i de nye C-setene.

Har også fløyet dem med nye regionale C fra HKG-KUL og det var også veldig bra. God mat.

Fløy CX i økonomi fra LAX til HKG i høst. Maten lastet fra LAX må være noe av det kjipeste jeg noen gang har fått servert på fly. Grei pich, så komfortabelt som et økonomi klasse sete kan bli, og greit utvalg i IFE systemet. Greit nok, men ikke noe mer. Liker TG/LX/LH/SK i økonomi mye bedre.

Fløy med Cathay Pacific i strekningen LHR-HKG-MNL t/r i mars ifjor. Ganske bra selskap. Strekningen HKG-MNL ble jeg oppgradert til Business pga. at jeg hadde Oneworld ruby status og økonomiklasse som jeg fløy i var full. God mat i business. Fikk stekt and og champis. Store seter i et Boeing 747 fly. Sikkert et av de beste selskapene jeg har prøvd i business når det gjelder short haul på en flytur på drøye 2 timer. Økonomiklasse syntes jeg var helt grei. På nivå med alle de andre store selskaper som BA, LH, KL i denne klassen her.

Last edited:
Back