Noen kjappe om LH awards for EB

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Ikke noe nytt tema akkurat, men prøver for det da det er en del varierende info der ute.

Jeg skal en liten tur tilbake til Dubai 28 Juli fra ferien og har booket OSL-FRA-DXB i business på EB poeng (via MUC opp igjen for å hente familien senere.)

Jeg håper på å få gjort om til first men uten hell så langt. Hvis det er noe ledig (tross alt ferietid og jeg reiser alene) - når vil disse for 28 juli "åpnes"?

Har noen mulighet til å se hvordan denne flighten ser ut så langt?

Hvor ofte bør jeg plage SAS kundeservice for å sjekke?

På forhånd takk.

SC

Ikke noe nytt tema akkurat, men prøver for det da det er en del varierende info der ute.

Jeg skal en liten tur tilbake til Dubai 28 Juli fra ferien og har booket OSL-FRA-DXB i business på EB poeng (via MUC opp igjen for å hente familien senere.)

Jeg håper på å få gjort om til first men uten hell så langt. Hvis det er noe ledig (tross alt ferietid og jeg reiser alene) - når vil disse for 28 juli "åpnes"?

Har noen mulighet til å se hvordan denne flighten ser ut så langt?

Hvor ofte bør jeg plage SAS kundeservice for å sjekke?

På forhånd takk.

SC

Jeg har det samme problemet som deg: F er ikke ledig bare C :( Det er nå 3 dager til jeg reiser å fortsatt ingen F award til meg. Worst case scenario er C til PEK med LH... ;)

Det er ingen som kan vite når setene åpnes, det er det bare LH som vet. Nå på sommern er det VELDIG vanskelig med LH F....

Jeg ringer USairways ofte men, de har satt DM department på leiting sån att jeg slipper å ringe vær dag.

Jeg har det samme problemet som deg: F er ikke ledig bare C :( Det er nå 3 dager til jeg reiser å fortsatt ingen F award til meg. Worst case scenario er C til PEK med LH... ;)

Det er ingen som kan vite når setene åpnes, det er det bare LH som vet. Nå på sommern er det VELDIG vanskelig med LH F....

Jeg ringer USairways ofte men, de har satt DM department på leiting sån att jeg slipper å ringe vær dag.

Er det fredag du reiser? på aeroplan.com står det er LH F er ledig til PEK fra MUC. er vel bare 380 fra FRA, som sikkert gjør det vanskelig. Du kan jo route om til MUC.

Er det fredag du reiser? på aeroplan.com står det er LH F er ledig til PEK fra MUC. er vel bare 380 fra FRA, som sikkert gjør det vanskelig. Du kan jo route om til MUC.

Nei, den var ikke ledig på 19 eller 20. juli. Det som vi kan se på KVS/Aeroplan etc... Stemmer ikke med hva usairways ser. Det ble derfor en tur til PEK bak gardina(I C) :( :D

Da åpnet det seg første klasse på OSL-MUC-DXB hvor jeg må ut med 35000 ekstra.

Burde man dette? Minuset er at det er sen kveld/natt flight og jeg skal på jobb ca 2 timer etter landing.

Plusset er at det er LHs nye First.

Er det bil på flyplass osv da? Hadde dere giddet?

Burde man dette? Minuset er at det er sen kveld/natt flight og jeg skal på jobb ca 2 timer etter landing.

Hva er det du har fra før da? Sjekk US først om det faktisk er åpnet seter... Ikke sikkert det er det selvom det står det andre steder på nettet!!!!

Det var SAS som sa det over telefon og det var bare aa bekrefte.

Spoersmaalet er - er det verdt det? (ikke poeng - men mangel av soevn) ;)

Ja, det er verdt det

Bare ta med msse tyggegummi så kollegaer og sjefer ikke merker spritdunsten. Lh har vel desverre ikke sjåfører som kjører utenfor flyplassen. Husk at du ikke får endret returen om denne er i C etter at reisen er påbegynt.

Dette ble goey... Jeg booket om til "dagflighten" via FRA for aa nyte sakene bedre og naa ser jeg at A340 600en ble byttet ut med reconfigurert B744 (tror jeg da det bare viser fire seter paa upper deck) Sete 83C er valgt og jeg gleder meg som en liten apekatt... :D:D:D

Dette ble goey... Jeg booket om til "dagflighten" via FRA for aa nyte sakene bedre og naa ser jeg at A340 600en ble byttet ut med reconfigurert B744 (tror jeg da det bare viser fire seter paa upper deck) Sete 83C er valgt og jeg gleder meg som en liten apekatt... :D:D:D

Alle 747-400 til lufthansa viser kun 8 seter på upper deck, enten den er rekonfigurert eller ikke.

Samme seatmap på "gammel" og ny F i 747.

Merkelig - ikke paa lufthansa.com eller seatguru.com - hvilken kilde bruker du?

Edit: til og med "mine bestillinger" paa SAS.no viser ny configurasjon med kun C og H seter i fire rader.

Last edited:
Merkelig - ikke paa lufthansa.com eller seatguru.com - hvilken kilde bruker du?

Edit: til og med "mine bestillinger" paa SAS.no viser ny configurasjon med kun C og H seter i fire rader.
Alle Lufthansa sine 747-400 viser kun 4 rader x 2 seter, uansett om det er ny eller gammel konfigurasjon. 81 CH, 82CH, 83CH og 84CH. Vindussetene er borte fra alle seatmaps.
Kun 8 seter selges, og hvis det er gammel konfigurasjon har hver passasjer to seter. Et som sete, og et som legges ned til seng. Det er umulig å vite om man får ny eller gammel konfigurasjon før man har reg til flyet som skal fly ruta, men man kan bruke statistikk for å finne ut sannsynligheten for om det blir ny eller gammel. De med ny konfigurasjon flyr mye på noen utvalgte strekninger.

Bare ta med msse tyggegummi så kollegaer og sjefer ikke merker spritdunsten. Lh har vel desverre ikke sjåfører som kjører utenfor flyplassen. Husk at du ikke får endret returen om denne er i C etter at reisen er påbegynt.

Returen er fremdeles i C (i) og det er ingen ledige seter i F (o) ennå på SAS sine systemer. De har dog satt meg på waiting list - har dette noen effekt etter avreisen i morgen? Lufthansa mente på en mail at det var noen ledige seter.

Back