Hmm… Dette var litt rart. En hyggelig voksen dame på 05400 satte meg opp på venteliste klasse ”O” på returen. Denne viste seg på både SAS.no, checkmytrip, samt også på Lufthansa.com hvor jeg faktisk også fikk valgt meg sete 1A.
Deretter var jeg kanskje ikke så lur da jeg videresendte mailen jeg fikk fra Lufthansa hvor de sa det var flere ledige F award seter tilgjengelig til
gull@sas.no. Jeg får nå svar fire dager senere hvor det står at det finnes ikke waiting list på disse billettene og jeg ser da at de har slettet denne. (da jeg er flynerd så sjekket jeg ca en halv time før mailen kom fra SAS og da var O fremdeles inne.) Så ringte jeg SAS og der svarte de at det var teknisk umulig å wait liste O så det hadde garantert ikke skjedd og det sa han stod i systemet. Jeg lurer på om dette var samme fyren jeg pratet med forrige uke som tre ganger avbrøt meg og sa at SAS ikke har første klasse før jeg rakk å si Lufthansa – for å så si at det var 100% umulig å booke første klasse hos Star Alliance partnere på poeng.
Da er løpet kjørt for 1 klasse tilbake til MUC? Litt ergerlig da jeg har ”betalt” for F (O) og det er garantert ledige F seter på returen.