Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Re: Noen déjà vus og mye nytt, Asia Mk. II
Ganske lav fart når man nærmer seg Zurich. Det gjorde ingen ting, vi lå an til å lande ca 1 time før rute, noe som ville gi 2 timer til flybytte og loungebesøk. FL380 og 700km/t i groundspeed.
Når man våknet og satte seg opp, var det selvsagt klart for mer mat. Dette er menyen som tilbys før landing.
Først ble det en varm oliven-focachia med parmaskinke og parmesan. Den var meget god.
Jeg valgte å fortsette med Bordeauxen, ikke Shiraz som forrige gang.
Deretter ble det en sopp-pai, som også var god. Måltidet før landing kan ikke sammenlignes med det man får etter avgang, men det er nok heller ikke meningen. Etter det første måltidet var man klar for sengen, ikke transitt på en flyplass.
En liten lett dessert ble det også, før nok en avslutning med Lungo og Macallan. Sitter man foran kan man beholde glasset nesten helt til outer marker.
Litt natur fra Sveis under innflygingen. Et flott land, både om vinteren og sommeren.
Må jo selvsagt ha et bilde av hårfønerne også.
Vi landet ca en time før rute, og etter et kvarter hadde Heidi tatt meg til sentralområdet og jeg var på vei til loungen etter en kort stopp i tax-free.
For å oppsummere denne flighten vil jeg si topp på alle punkter. Servicen var litt mer personlig enn flighten i juni, og man ble overtalt til å spise mer enn planlagt. Det var tydelig at crewet var stolt av jobben sin, koste seg på jobb, og ville gjøre det de kunne for at vi som passasjerer hadde en best mulig tur. De hadde god kunnskap om mat og drikke de serverte, og gjennomførte servering på linje med kelnere på en topprestaurant. Mat og drikke var, som tidligere nevnt, topp på alle områder. Jeg klarer ikke finne svake punkter, bortsett fra at de kanskje kunne endret menyen siden 23. juni. Komforten er også på topp, og man merket godt at det var 3 personer i stedet for 5 personer i første klasse. Det blir mer luftig og privat med en gang.
Ut fra denne flighten er jeg glad jeg droppet Thai på hjemreisen, og heller tok omveien via Shanghai.
Opprinnelig reiserute var samme flight til Bangkok med Singapore, så 1:45 til transfer før Thai 747-400 til Frankfurt, og Lufthansa tilbake til Oslo. I stedet ble det altså denne reiseruten. Ulempen var Thai business mellom Bangkok og Shanghai, fordelen var Swiss i stedet for Thai på langdistanse, Swiss i stedet for Lufthansa i Europa og First Lounge i Zurich i stedet for senator lounge i Frankfurt.
Jeg gleder meg allerede til neste tur med Swiss på langdistanse, hvor og når er ennå uvisst.
Ganske lav fart når man nærmer seg Zurich. Det gjorde ingen ting, vi lå an til å lande ca 1 time før rute, noe som ville gi 2 timer til flybytte og loungebesøk. FL380 og 700km/t i groundspeed.


Når man våknet og satte seg opp, var det selvsagt klart for mer mat. Dette er menyen som tilbys før landing.

Først ble det en varm oliven-focachia med parmaskinke og parmesan. Den var meget god.
Jeg valgte å fortsette med Bordeauxen, ikke Shiraz som forrige gang.


Deretter ble det en sopp-pai, som også var god. Måltidet før landing kan ikke sammenlignes med det man får etter avgang, men det er nok heller ikke meningen. Etter det første måltidet var man klar for sengen, ikke transitt på en flyplass.

En liten lett dessert ble det også, før nok en avslutning med Lungo og Macallan. Sitter man foran kan man beholde glasset nesten helt til outer marker.

Litt natur fra Sveis under innflygingen. Et flott land, både om vinteren og sommeren.


Må jo selvsagt ha et bilde av hårfønerne også.

Vi landet ca en time før rute, og etter et kvarter hadde Heidi tatt meg til sentralområdet og jeg var på vei til loungen etter en kort stopp i tax-free.
For å oppsummere denne flighten vil jeg si topp på alle punkter. Servicen var litt mer personlig enn flighten i juni, og man ble overtalt til å spise mer enn planlagt. Det var tydelig at crewet var stolt av jobben sin, koste seg på jobb, og ville gjøre det de kunne for at vi som passasjerer hadde en best mulig tur. De hadde god kunnskap om mat og drikke de serverte, og gjennomførte servering på linje med kelnere på en topprestaurant. Mat og drikke var, som tidligere nevnt, topp på alle områder. Jeg klarer ikke finne svake punkter, bortsett fra at de kanskje kunne endret menyen siden 23. juni. Komforten er også på topp, og man merket godt at det var 3 personer i stedet for 5 personer i første klasse. Det blir mer luftig og privat med en gang.
Ut fra denne flighten er jeg glad jeg droppet Thai på hjemreisen, og heller tok omveien via Shanghai.
Opprinnelig reiserute var samme flight til Bangkok med Singapore, så 1:45 til transfer før Thai 747-400 til Frankfurt, og Lufthansa tilbake til Oslo. I stedet ble det altså denne reiseruten. Ulempen var Thai business mellom Bangkok og Shanghai, fordelen var Swiss i stedet for Thai på langdistanse, Swiss i stedet for Lufthansa i Europa og First Lounge i Zurich i stedet for senator lounge i Frankfurt.
Jeg gleder meg allerede til neste tur med Swiss på langdistanse, hvor og når er ennå uvisst.