Noen bilder fra produksjonen av NAX-film

LN-RRE

Data warehouse consultant
Lenge siden jeg har startet noe bildetråd her, så prøver meg med noen bilder til forhåpentligvis alles fornøyelse : )

LN%20NOH%20Bergen%20parked.jpg

Står parkert ved gate og venter på tall. Så er det rett i EFB med antall pax og bagasje, så kan takeoff performance regnes ut nøyaktig. Som regel blir det mye redusert TO-thrust for å spare motor og miljø. Denne gangen havner vi på 22K og Tass 40 som gav 88.5%

Bergen%20RW%2017.jpg

Skikkelig med jobbing på Flesland om dagene. Et litt low-exp bilde gir fint inntrykk av runway.

NAX%20winglet.jpg

Fin detalj som besparer 5% fuel på LRC (sier ryktene)

DES%20SVG%20FL190%202.jpg

Senere på dagen er vi på vei til Stavanger. Her skulle det vise seg at vi fikk skikkelig med turbulens. Blåste 30 knop ved 500 fot.

App%20Stavanger%20by.jpg

Svever over Stavanger på tur å lande på RW18. Skikkelig gusty inn her den 3. oktober.

LN%20NOH%20Parked%20ENZV.jpg

Lekker maskin, parkert på ZV. Nestsiste flight for dagen min, før jeg ble med karene tilbake til Oslo, mens de skulle enda en tur til ZV samme dag.

" Senere på dagen er vi på vei til Stavanger. Her skulle det vise seg at vi fikk skikkelig med turbulens. Blåste 30 knop ved 500 fot.Skikkelig gusty inn her den 3. oktober. "

Wowwww..... fikk du med en landing i Stavanger/ENZV søndag 3 oktober. :wow:
Den dagen var det heftig vind fra sørøst ( mye turbulens fra fjellene samt strek kuling til liten storm )
Dette blir MEGET BRA !!!:up:

Hei alle, kan bekrefte at landingen på RW18 på Sola var velkommen inn i samlingen av råfilm, spesielt med tanke på vinden og de utfordringene det medfører. Guttene er flinke og kan bekrefte at det var ingen ringere enn instruktør og sikkerhetssjef Asbjørn som var in command på alle bildene der ja. Vi fløy OSL BGO OSL SVG den dagen.

Hei alle, kan bekrefte at landingen på RW18 på Sola var velkommen inn i samlingen av råfilm, spesielt med tanke på vinden og de utfordringene det medfører. Guttene er flinke og kan bekrefte at det var ingen ringere enn instruktør og sikkerhetssjef Asbjørn som var in command på alle bildene der ja. Vi fløy OSL BGO OSL SVG den dagen.

Supert....det var vel litt vind /turbulens i BGO også den dagen ??

Ja, var en del vind der også. Om jeg ikke husker helt feil var det ganske rolige forhold på selve flyplassen 130/10 men du skulle ikke lengre opp enn 4-500 fot før det blåste skikkelig. Og med de fjellene rundt ble det jo litt turbulens der også.

Vi kunne lese
ENBR 031250Z 14017KT 9999 FEW025 BKN035 14/10 Q0999 TEMPO 4500 RA BKN014
ENZV 031250Z 14018KT 9000 -RA BKN018 14/12 Q1001 TEMPO 4000 RA BKN012

Fra ettermiddagen ved retur til Gardermoen;

ENGM 031750Z 13006KT 6000 RADZ FEW013 SCT021 BKN031 08/08 Q1014 TEMPO 4000 -RADZ BR

Alternativene hadde noe roligere vind, var Haugesund og Gardermoen.

Last edited:
Okay!

Jeg kjører på med flere bilder fra de siste turene; og avslører således noen flere destinasjoner; men det er jo sånn det skal være når et produkt nærar seg, nærar seg;

LN%20DYH%20parked%20ENVA%202_1.jpg

Et bilde av maskinen vi har glede av å fly fra hmm.. nå må jeg sjekke litt opp her. Vi står på Trondheim Værnes.
Det gjør vi. Nydelig vær var det jo der også. Ikke sånn som på østlandet. Alle ville bare bli i Trheim over helga.
LN-DYH er et vakkert fly.

NAX%20side%20zoom.jpg

LN DYH på nært hold, nice ikke sant?

LN%20DYH%20NAV.jpg

Vi har akkurat tatt av fra Gardermoen og passerer her akkurat Tomter vil jeg anta, med våre 25 NM syd av GRM.
Muligens mellom Tomter og Lillestrøm.

LN%20DYH%20zoom%202.jpg

LN DYH, nytt og fint fly

LN%20DYH%20CPT.jpg

Passerer København i FL350 på vei til SXF, nydelig tur.

Berlin%20Night.jpg

Siste bilde for denne gang, vi approacher her Berlin SXF og dette er kveldens nest siste flight. Alltid mye liv på radioen nedover i Europa.
Her nede var vi forrige fredag, og det var fulle fly alle veier.

Takk for titten og velkommen igjen : )

Last edited:
Back