• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen bilder fra KSU, og test av nytt objektiv

flyKSU

ScanFlyer Gold
Var oppe på Kvernberget i dag for å teste det nye objektivet. Var sol da jeg dro oppover, men den forsvant jo selvsagt med en gang jeg kom meg opp for å ta bilder. Så lysforholdene var ikke akkurat optimale, siden det var nokså grått mesteparten av tiden (dvs. de 10 minuttene jeg var der :rolleyes: ) Fikk bare ett bilde med litt sol på… Så kom snøen igjen…

1-12.jpg

Nuvel, starter med denne. Den kom så… plutselig

3-5.jpg

Helitrans stilte i dag med sin innleide J41 fra Eastern

4-5.jpg

Samme flyet. Stille her i dag…

2-9.jpg

Her har jeg prøvd å eksperimentere litt. Var et lite solgløtt i skyene, så prøvde å ta bildet akkurat i det silhuetten av helikopteret passerte luken. Ble jo litt stilig synes jeg da.

Takk for titten. Setter pris på tilbakemeldinger :)

Last edited:
Fint resultat! Du kan sammenlikne de første bildene du lastet opp her og de bildene du nå har lastet opp og se forskjellen. Du er blitt veldig flink :)

'Seilfly' nevner de første bildene, og jeg skal vel være såpass ærlig å si at jeg husker mine egne kommentarer fra den tiden:drunk:
De var kanskje ikke av det "oppbyggende" slaget, men jammen skal jeg si den unge fotografen kom seg fort...., og det ser bare ut til å bli bedre!:)

Håper det er i orden, Jomar...., at jeg låner tråden din litt.
Var på KB i finværet i dag, da to fly med kaffetørste folk kom en søndagstur fra OL.
LN-KLC Grumman (Tiger Aircraft) AA-5A Cheetah
2008_0309_185246.jpg

LN-TVE Beagle A.61 Terrier 2
2008_0309_185243.jpg

....som jeg fikk lyst til å se i b/w
2008_0309_1853023.jpg

Og så kunne man jo ikke være på bakken på en sånn dag, så da var veien kort til hangar'n for å ta LN-NPO ut på en liten rundtur
2008_0309_185250.jpg

Ellers var det jo litt helikopterflyging til og fra offshore-installasjonene
2008_0309_185252.jpg

Alle fotos: ©S. Ludvigsen

Back