• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Newark, August 1991

WF-380

ScanFlyer Gold
Bladde gjennom noen gamle bilder, og fant disse bildene tatt på EWR i august 1991. Jeg skulle hjem til Norge, og hadde noe ventetid i terminalen før SAS skulle ta meg direkte til FBU. Så dermed hadde jeg tydeligvis noe tid til overs for fotografering av fly, selv om flyinteressen ikke var skikkelig våknet ennå.

DSCN0269e.jpg

Ser ikke denne 747-en litt kort ut? Så dermed er det kanskje en SP jeg fotograferte før jeg ante hva det var for noe.

DSCN0268e.jpg

Kom til EWR i en sånn, men kan ikke huske om det var akkurat denne.

DSCN0270e.jpg

Var ennå mange 727-er i bruk på den tiden.

DSCN0271e.jpg

Er heller ikke sikker på om det var denne som tok meg til Norge, eller om den skulle til Køben eller Stockholm.

Ser forøvrig at World Trade Center er med på tre av bildene.
 
Ja den tida der ja. Fløy med Continental fra Newark til Atlanta under mottoet "We fly you for peanuts" i en sliten B732. Det var en gedigen nedtur etter å ha blitt skjemt bort av SAS på turen fra Fornebu til Newark!
Takk for opplastingen! :)
 
Dro selv til New York fra Fornebu med SAS i månedsskiftet mai/juni 1997. Mener bestemt at i hvert fall en av retningene var direkte. Er noe sted jeg kan finne hvilket fly og eventuelt flight nr?
 
Dro selv til New York fra Fornebu med SAS i månedsskiftet mai/juni 1997. Mener bestemt at i hvert fall en av retningene var direkte. Er noe sted jeg kan finne hvilket fly og eventuelt flight nr?

SK907 og 908, hvilken 767-300ER er vel litt værre å finne ut av?
 
SK907 og 908, hvilken 767-300ER er vel litt værre å finne ut av?

Det hjelper uansett massevis! Takker.

Mener å huske at det var røykerader på disse i 1998.

Husker jeg riktig at seat pitch var hakket bedre enn dagens A330 i economy?
 
Last edited:
De bakerste 3-5 radene var røykeplasser. Tror det ble forbudt ca 1996/97. Mener å huske å ha tatt en blås ombord rundt den tiden.
 
Kan bekrefte at det var røyking var tillatt på de bakerste rader på IC flightene en god stund etter de sluttet på innenriks og Europa. Var selv på tur sommeren 97 til Newark med SK, en 767, satt da på raden foran røyketeppet :what:
 
Ah... min første intercont i 1995. Satt med GT og sigg nær bakerste galley i en KLM dumbo på vei til NYC. God stæmning.

Savnet røykerad i mange år før jeg gav opp og heller sluttet å røyke.

Flotte bilder og beklager avsporing.
 
Back
Top