New York-tråden

New York-tråden

Hotellet er helt ok. Beliggenheten kunne vært bedre. Men helt ok vist prisen er litt lavere her enn andre steder.
Ja prisen var under $100 som må være
billig med tanke på at det er New York
Men lokasjonen er den "tungvint" med tanke på avstander?

Last edited:
Re: New York-tråden

Ja prisen var under $100 som må være
billig med tanke på at det er New York
Men lokasjonen er den "tungvint" med tanke på avstander?

Jeg synes det er en helt grei lokasjon - kjør på. Mange baner stopper på Colombus circle, bl.a. A-train som går til JFK/Howard beach station (om du skal via JFK)

Er det noe plass det er "lurt" å bo med tanke på sen avgang?
Lurer på hva dere andre gjør med bagasjen når utsjekk er kl 12 og flyet ikke går før kl 20
Bør vel være i et område der det er noe å gjøre et par timer...

De fleste (for ikke å si alle) kan oppbevare bagasjen for deg.

Jepp. I New York er det mange folk som jobber med dette i mindre skala også. Du finner dem over alt, der de har rigget seg opp med handlevogner til å lagre bagasje i. For 5 dollar tar de over bagasjen for deg.

Jepp. I New York er det mange folk som jobber med dette i mindre skala også. Du finner dem over alt, der de har rigget seg opp med handlevogner til å lagre bagasje i. For 5 dollar tar de over bagasjen for deg.

Hehe tror det er lurest å oppbevare bagasjen på hotellet

Vist du skal ta toget ut, så har de bagsjeoppbevaring på Penn Station. Krever dagsatuell billett.

Tar med dama til NYC en uke i mars, også første gangen hun er i byen.

Har noen anbefalinger til romantiske steder hvor vi kan ta et glass vin, alternativt middag? Noen steder eller attraksjoner som damene liker ville greit å fått notert ned også.

Tar med dama til NYC en uke i mars, også første gangen hun er i byen.

Har noen anbefalinger til romantiske steder hvor vi kan ta et glass vin, alternativt middag? Noen steder eller attraksjoner som damene liker ville greit å fått notert ned også.

Styr unna timesquare. Century 21 for shopping, masse billige merkeklær ( damer elsker sånt).
Helikopter tur er fett og dyrt, men damer liker sånt også.

911 memorial museumet havner gjerne ikke i kategorien romantisk men det er meget bra laget og kona likte det ( kan være lang kø så greit å være tidlig ute på dagen).

911 memorial museumet havner gjerne ikke i kategorien romantisk men det er meget bra laget og kona likte det ( kan være lang kø så greit å være tidlig ute på dagen).

Eller reis i januar / februar og slipp kø - det gjorde jeg og var helt knall!

Eller reis i januar / februar og slipp kø - det gjorde jeg og var helt knall!

Vi dro innom kvart på 9, stod i kø til de åpna billettlukene, kjøpte billetter til kl 12, så gikk vi å handla/ spiste. Så er man taktisk går det ganske ok ;) ( vi var der i juni)

http://realnewyorktours.com/

Ellers kan den her anbefales, vi hadde 6timers turen. Kona digga det, jeg digga det, igjen ikke superromatisk, men veldig kult! :D
De var ranket som nr 1 tingen å gjøre i NY på Tripadvisor, men nå er de vist bare på 3dje plass.

Takk gutta! Helitur driter jeg i, har planlagt noe mye heftigere for hun til sommern.

Tar også en tur ut til Coney Island, pluss frihetsgudinnen.. nå har jeg vært i NYC godt over 15 ganger uten å være der oppe så det må krysses av!

Macen jeg kjøpte i New York for fire år siden holder på å daue, og jeg tenker å kjøpe ny om et-par uker. Hvor kan jeg finne tax-refund på Newark? Flyr hjem med SAS så håper det ligger i samme terminal.

Macen jeg kjøpte i New York for fire år siden holder på å daue, og jeg tenker å kjøpe ny om et-par uker. Hvor kan jeg finne tax-refund på Newark? Flyr hjem med SAS så håper det ligger i samme terminal.

Husk å sjekke om du må vise varen fysisk, gikk på den smellen når jeg var i england og hadde handlet skjrter for en liten månedslønn.

Hei Ståle!

Ingen stater i USA tilbyr Tax-refund ved direktekjøp. Kun på eksport av varer via nett du slipper sales-tax.

Må opp til Canada, der har de samme ordning som mange andre land i verden med refund på flyplasser..

Kim

Back