New York-tråden

Re: New York-tråden

New York turen i nærmer seg med stormskritt, kun en drøy måned igjen til avreise 13/5. En aktivitet flere ønsker seg er sightseeing med helikopter. Er det noen som kan anbefale et selskap for dette?

New York turen i nærmer seg med stormskritt, kun en drøy måned igjen til avreise 13/5. En aktivitet flere ønsker seg er sightseeing med helikopter. Er det noen som kan anbefale et selskap for dette?

JA! Jeg vil på det aller sterkeste anbefale FlyNewYorkOnAir!
Det er ikke en tradisjonell helikoptertur, men en fotografi-rettet tur hvor du faktisk får fly over Manhattan. Med åpne dører. Med beina hengende ut. Du får også bestemme ruten ruten du vil fly, hvilke monument du vil fokusere på og hvilke du ikke bryr deg så mye om! Minuset? Helikopteret går fra New Jersey og det er småvanskelig å komme seg dit.

Fantastisk kundeservice, fantastisk flytur. Sjekk de ut på instagram under Flynyon.

JA! Jeg vil på det aller sterkeste anbefale FlyNewYorkOnAir!
Det er ikke en tradisjonell helikoptertur, men en fotografi-rettet tur hvor du faktisk får fly over Manhattan. Med åpne dører. Med beina hengende ut. Du får også bestemme ruten ruten du vil fly, hvilke monument du vil fokusere på og hvilke du ikke bryr deg så mye om! Minuset? Helikopteret går fra New Jersey og det er småvanskelig å komme seg dit.

Fantastisk kundeservice, fantastisk flytur. Sjekk de ut på instagram under Flynyon.

Takk for anbefaling! Det ser jo fantastisk kult ut, spesielt siden foto er et hovedmål for min del. Hvilken av turene har du tatt?

Takk for anbefaling! Det ser jo fantastisk kult ut, spesielt siden foto er et hovedmål for min del. Hvilken av turene har du tatt?

Jeg bestilte NYC Experience, men av en eller annen merkelig grunn endte vi opp med en 30-minutterstur. Det var meeer enn nok. Man blir neeesten litt lei av alle motivene. 15 minutter bør holde, men om man først skal på tur er det nok ikke dumt å bare kjøre full pupp. Kan hvertfall anbefales på det sterkeste.

Jeg bestilte NYC Experience, men av en eller annen merkelig grunn endte vi opp med en 30-minutterstur. Det var meeer enn nok. Man blir neeesten litt lei av alle motivene. 15 minutter bør holde, men om man først skal på tur er det nok ikke dumt å bare kjøre full pupp. Kan hvertfall anbefales på det sterkeste.
Sendte epost med link til FlyNewYorkOnAir sin hjemmeside og Instagramkonto til gjengen som skal på tur og dessverre ble det lagt ned veto mot helikoptertur med beina dinglende utenfor, de vil sitte inni et helikopter med dørene igjen. Så har sett litt på denne: https://heliny.com

Mulig jeg prøver å klemme inn en "dingle med beina" tur på egenhånd, siden hovedmålet mitt for en eventuell helikoptertur er fotografering.

Da har jeg booket NYC Classic og grugleder meg. Betalte mer for 30 minutter i helikopter med åpne dører over New York City enn for tur-retur billett til Dubai med Emirates i mai i fjor, så håper det er verdt det...

Da har jeg booket NYC Classic og grugleder meg. Betalte mer for 30 minutter i helikopter med åpne dører over New York City enn for tur-retur billett til Dubai med Emirates i mai i fjor, så håper det er verdt det...������������

Det der blir garantert helt fantastisk!
Som NYC er i seg selv. For en by.

Da har jeg booket NYC Classic og grugleder meg. Betalte mer for 30 minutter i helikopter med åpne dører over New York City enn for tur-retur billett til Dubai med Emirates i mai i fjor, så håper det er verdt det...������������

Det blir garantert bra. Du får gi forumet en heads-up når du er hjemme og har beina plantet på bakken ;-)

Det blir garantert bra. Du får gi forumet en heads-up når du er hjemme og har beina plantet på bakken ;-)
Jeg er forresten veldig usikker på hvilket objektiv jeg bør satse på for å få best mulige bilder. Har digital speilrefleks fra Canon og har tre objektiver til det: et 10-18 mm vidvinkelobjektiv, "standardobjektivet" på 18-55 mm og et 50-200 mm zoomobjektiv. Alle tre har stabilisering.

Har prøvd å lete etter tips på nett, uten å ha blitt så mye klokere av det...

Skal en uke til New York på jobb, fått beskjed om velge et Hyatt holtell, hvilket anbefales? Gjerne mest mulig sentralt på Manhatten da kurset er der..

Skal en uke til New York på jobb, fått beskjed om velge et Hyatt holtell, hvilket anbefales? Gjerne mest mulig sentralt på Manhatten da kurset er der..
Hyatt på Grad Central er kjempestort og upersonlig (synes jeg), men tipp topp. Ofte finner man ganske rimelige rom også tett opptil ankomst (prisen har ofte gått ned etter hvert så har booket på nytt). Har fått rom med helt grei størrelse (til NYC å være) når jeg har vært der. Andaz 5th Avenue er også i nærheten, og har fått bra kritikker tidligere.

Hei! Jeg og 14-åringen slo til på SAS' USA-tilbud og bestilte en uke i New York i februar 2018. Jeg har vært i byen før, men da har overnatting vært ordnet av andre.

Når vi er på tur prioriterer vi å overnatte rimelig, for heller å bruke penger på opplevelser utenom hotellet. Så lenge det er rent, trygt og greit å komme seg til har vi ikke store krav. Foreløpig har jeg lagt inn en ikke-bindende reservasjon på Hotel 31 (tre kvartal øst og to kvartal nedenfor Empire State building), det har greie omtaler på TripAdvisor og andre steder. Betaler $97 per natt inkl skatt og avgifter.

Har fått tips om å følge med på spesialkampanjer på kjedehoteller rundt Black Friday og slikt. Er det andre ting jeg bør følge med på for å få rimeligere/bedre overnatting?

Har også sjekket Hotwire og Priceline, men fant ikke noe bedre enn det jeg allerede hadde.

Last edited:

Hvordan er New York i juli? Jeg har litt aversjoner mot å dra til USA etter det jeg opplevde i passkontrollen sist, men jeg har aldri vært i New York før. Er jo høysesong deluxe så alt er vel møkkdyrt av hoteller og sånt. Strategien min i USA har jo vært å overnatte på moteller ofte i dyre byer som San Francisco og Boston. Vet ikke om New York har noe sånt. Nå har jeg enda et kinesisk visum i passe siden sist, så det er vel noe de vil like dårlig... Synd for jeg liker ofte amerikanske byer.

Last edited:

Pervodyrt og møkkvarmt, men NY er fortsatt en kul by

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back