New York-tråden

Haster lidt: forslag til hotel New Jersey/Brooklyn

Jeg har en kollega, som skal til New York på en uges ferie midt i oktober,
de er 2 voksne og to børn på 14 og 16 år. De skal flyve med SAS.
Han er blevet noget skræmt over priserne på Manhattan!
Kan dere anbefale et pænt hotel i et pænt kvarter på Jersey-siden eller
I Brooklyn, med let adgang til offentlig transport?
(De skal nok helst have adjoining rooms eller en familie suite, hvor de har
lidt plads at røre sige på!)
Forslag modtages, med tak for at I gider hjælpe:)!

Edit: kollegaen har selvsagt aldrig været i NYC før og er lidt usikker på det hele!

Viv

Last edited:
Re: Haster lidt: forslag til hotel New Jersey/Brooklyn

Mina föräldrar bodde i Long Island City i Queens i år. De har låg budget när de reser och ville inte betala Manhattanpriser. Det var nära till Manhattan med subway.

De bodde på LIC Hotel som de var mycket nöjda med.

Re: New York-tråden

Kom fra NYC sist tirsdag etter helgetur. Har ikke vært der siden januar i år.

Ser tydelig de har forberedt seg godt. Det er satt opp sementblokker med påskrift NYCD der det er mest turister. Noen steder store steinblokker...

Herald Square foran Macy's , hvor det er bord, stoler og parasoller, i hver ende og politi all over.

Rundt omkring på Times Square. Også St. Patrick 5th Ave... etc..

Last edited:

Kikker på hotell i New York (/Jersey City) for en tur dit om 3 uker. Vi har reservert et hotell i Financial District på Manhattan men da jeg søkte etter alternativer, dukket et nytt Hyatt-hotell opp.

Hyatt House Jersey City, like ved Exchange Place og PATH til Manhattan, er et helt nytt hotell som ikke har åpnet enda, men som nå tar i mot reservasjoner fra 13. desember og utover. Vi ankommer 15. desember.

Hadde dere turt å booke dette? Hva slags rettigheter har man (reiseforsikring, etc.) dersom vi kommer til en byggeplass og stengte dører?

Kikker på hotell i New York (/Jersey City) for en tur dit om 3 uker. Vi har reservert et hotell i Financial District på Manhattan men da jeg søkte etter alternativer, dukket et nytt Hyatt-hotell opp.

Hyatt House Jersey City, like ved Exchange Place og PATH til Manhattan, er et helt nytt hotell som ikke har åpnet enda, men som nå tar i mot reservasjoner fra 13. desember og utover. Vi ankommer 15. desember.

Hadde dere turt å booke dette? Hva slags rettigheter har man (reiseforsikring, etc.) dersom vi kommer til en byggeplass og stengte dører?

Siden det er et kjedehotell tror jeg ikke du trenger å være så veldig bekymret. Om åpningen blir forsinket blir du antagelig booket om til nærmeste hotell i samme kjede - her vil det antagelig være Hyatt Regency to kvartal unna.

Skal ikke være noe problem - antagelig vil de bare henvise dere til et annet hotell i kjeden om det er noe tull.

Takk for svar, dere :) Ja, i og med at det er et kjedehotell, og et hotell i samme kjede rett borti gata, så føler jeg meg ganske trygg på at dette skal være OK å booke. Jeg gjør meg opp en mening i løpet av uken tenker jeg. Beliggenheten rett nede ved vannet er jo upåklagelig!

Da har jeg booket Hyatt House, til den nette sum av 7300 NOK for 4 pers i 4 netter, inkl. frokost og wifi. Gleder meg, og håper ikke vi møtes av stengte dører. Hehe

Noen tips til transport mellom New York - Washington og Newark?

Utreise fra NYC til Washington, så retur fra Washington til Newark for å rekke en SAS flight hjem på kvelden. Ser AMTRAK kjører for greie priser, 98dollar for 2 personer til Washington, 103 dollar til Newark fra Washington.

Noen tips og triks her? Er mine foreldre som skal på tur. Forstår det slik at man sjekker inn bagasje på toget? Det kom opp noe med 2 x innsjekket bagasje gratis og 2 håndbagasjer.

Utreise fra NYC til Washington, så retur fra Washington til Newark for å rekke en SAS flight hjem på kvelden. Ser AMTRAK kjører for greie priser, 98dollar for 2 personer til Washington, 103 dollar til Newark fra Washington.

Noen tips og triks her? Er mine foreldre som skal på tur. Forstår det slik at man sjekker inn bagasje på toget? Det kom opp noe med 2 x innsjekket bagasje gratis og 2 håndbagasjer.

Amtrak funker fint fra WAS til EWR, men du kan ikke sjekke inn bags til EWR: https://www.amtrak.com/stations/ewr.html
(Newark Penn Station har checked bags, men da må man jo styre med taxi i lugubert strøk osv osv)

Baggasjen er hva du har lov å ta med på toget. Hadde selv 8-10 kolli på en familietur, tipset en red cap veldig bra så ordnet det seg. Veldig fin måte å dra fra Washington til EWR, turen er ikke så mye lengre enn turen ut til IAD;)

Hva er den beste måten å komme seg fra newark til la guardia på egentlig? (for en person)
Har bare funnet EN taxi/shuttle under tusen kroner og den har elendige reviews. Noen erfaringer?

Hva er den beste måten å komme seg fra newark til la guardia på egentlig? (for en person)
Har bare funnet EN taxi/shuttle under tusen kroner og den har elendige reviews. Noen erfaringer?

Ville vurdert tog til Penn station, og så shuttle derifra. Tipper det vil komme på rundt 30 USD

Er det noen som har noen gode erfaringer med transfer med bil (dvs ikke taxi) fra JFK til Manhattan?

Det å kjøre selv / med bekjente fungerer greit, men tar ganske lang tid da det ofte er mye trafikk og køer. Parkering på Manhattan er også dyrt og/eller krøkkete hvis man ikke har noe eget sted eller kjøper seg inn i et p-hus. Pleier å velge hotell litt utenfor sentrum hvis jeg har leiebil i NY-området.

Back