New York-tråden

Re: New York-tråden

Sliter litt med å finne et hotell til OK pris i NY. Førjulstur med familien, og ønsker gjerne å bo så nært shopping og andre turiststeder som mulig, og samtidig ha litt kvalitet på hotellet.
...
Noen tips?

Se evt også etter noe som ligger nærme Subwayen. Det er mange fine hoteller noen stopp unna 42nd street (hotellene i Financial district har noen ganger veldig gunstige priser i helgene).

Eks. så er Residence Inn New York Downtown (170 Broadway) omtrent vegg i vegg med Fulton st subway, der du finner de fleste linjer. Har funnet den til meget gunstige priser innimellom. Andaz Wall st er også en favoritt som tidvis er lavt priset i helgene. Et par små kvartaler å gå til Wall st station, men drøssevis med vannhull og spisesteder rett bak hotellet (du må litt lenger unna for shopping). Har spart en god del der ifht. å bo "midt på Times sq"

Se evt også etter noe som ligger nærme Subwayen. Det er mange fine hoteller noen stopp unna 42nd street (hotellene i Financial district har noen ganger veldig gunstige priser i helgene).

Eks. så er Residence Inn New York Downtown (170 Broadway) omtrent vegg i vegg med Fulton st subway, der du finner de fleste linjer. Har funnet den til meget gunstige priser innimellom. Andaz Wall st er også en favoritt som tidvis er lavt priset i helgene. Et par små kvartaler å gå til Wall st station, men drøssevis med vannhull og spisesteder rett bak hotellet (du må litt lenger unna for shopping). Har spart en god del der ifht. å bo "midt på Times sq"
Kjørte eliminering og satt igjen med Andaz Wall Street og Radisson Martinique til slutt, men endte opp med sistnevnte på grunn av plassering. For min del hadde det ikke gjort noe å ta litt mer subway, men det var ikke alle i reisefølget som delte den oppfatningen... :p Får satse på en oppgradering da i det minste.

Heisann!

Et godt tips for hotell både sentralt og av meget god standard er "The Refinery". 10 min til Times Square, ikke langt fra Macy"s.

Knallfin takterrasse, flotte rom og en herlig atmosfære på dette hotellet. Har 5 stjerner, men har ofte gode priser og er mitt favoritthotell i NY! Kona elsket det sist hun var med, og det er ofte en god betegnelse når hun er fornøyd.. :)

Kim

Heisann!

Et godt tips for hotell både sentralt og av meget god standard er "The Refinery". 10 min til Times Square, ikke langt fra Macy"s.

Knallfin takterrasse, flotte rom og en herlig atmosfære på dette hotellet. Har 5 stjerner, men har ofte gode priser og er mitt favoritthotell i NY! Kona elsket det sist hun var med, og det er ofte en god betegnelse når hun er fornøyd.. :)

Kim

Se der ja.. den var fin. Så det høyt oppe på Tripadvisor. Fin beliggenhet og relativt store rom (de største) til veldig hyggelige priser.

Dette skal kvalitetssikres med dragen.

Skal en tur til NY i midten av juli 2017; når burde en bestille hotell for å få en mest fornuftig pris?

Skal en tur til NY i midten av juli 2017; når burde en bestille hotell for å få en mest fornuftig pris?

Ramlet over noen supertilbud på black friday i fjor, så det er jo alltid en mulighet.

Ellers må jeg støtte hva Kimpe sier. Fantastisk hotell.

Finn et hotell som er OK, og book inn flex pris nå. Så sjekker du jevnlig fremover om det blir noe billigere på samme sted eller andre steder, og bare avbestiller og booker på nytt. Da risikerer du hvertfall ikke å gå på en smell. (Har opplevd at prisen har variert mye både opp og ned siste ukene)

Jeg bodde på Dumont NYC med noen venner i september. Super beliggenhet på 34. gate og prisen var ca 2400kr natta for 4 pers.

Den største overraskelsen under juletreet var en flybillett til New York for å feire morfars 80-års dag i midten av september neste år. Sønnene hans har bestemt at det er på tide han kommer seg "over dammen" og vi blir en gruppe seks voksne og en treåring som reiser. Jeg har aldri vært i New York før, har bare mellomlandet på Newark, og kjenner overhodet ikke byen.

Satt å kikket litt på hoteller i Midtown (som er det mest aktuelle området å bo i siden vi bare skal være i byen i 3-4 netter) i tidsrommet som vi sannsynligvis kommer til å reise og jeg syns det virker sinnsykt dyrt, virker som det fort ligger +/- 4.000 kr for et enkeltrom der. Er det dette prisnivået man må regne med sentralt i NYC?

Satt å kikket litt på hoteller i Midtown (som er det mest aktuelle området å bo i siden vi bare skal være i byen i 3-4 netter) i tidsrommet som vi sannsynligvis kommer til å reise og jeg syns det virker sinnsykt dyrt, virker som det fort ligger +/- 4.000 kr for et enkeltrom der. Er det dette prisnivået man må regne med sentralt i NYC?

Priser varierer veldig mye i NYC, fra uke til uke, og kan fort gå opp og ned. Er det en spesiell helg (arrangementer el.l.) er det fort veldig dyrt, midtuke er også dyrt.

Synes du det er dyrt, sikre deg et rom som kan avbestilles og følg med på prisene fremover. Hender prisen går ned.

Priser varierer veldig mye i NYC, fra uke til uke, og kan fort gå opp og ned. Er det en spesiell helg (arrangementer el.l.) er det fort veldig dyrt, midtuke er også dyrt.

Synes du det er dyrt, sikre deg et rom som kan avbestilles og følg med på prisene fremover. Hender prisen går ned.
Henger meg på denne. Så langt i forveien ligger prisene kunstig høyt. Vi gikk ned fra en snittpris på rundt 4000 pr natt til ca 2300 ved å rebooke dagen før på samme hotell.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Nå må man ikke på død og liv bo på Manhattan heller. Det er på Jersey og Brooklyn du har Manhatten Skyline som utsikt og sju stykker forsvarer fint et par drosjer eller Uber inn og ut daglig. Bedre å bo som en greve litt uttafor, enn på bøttekott på Times Square.

Hadde det vært opp til meg å bestemme kunne jeg godt tenkt meg å bo på et hotell med utsikt mot Manhattan skyline, men initiativtakerene til turen (som betaler flybillettene) ønsker å bo i nærheten av Times Square, så det er det jeg har tatt utgangspunkt i når jeg har kikket. Ingen planer er spikret enda, men jeg skal ta med meg tipset om å booke et fleksibelt rom og heller avbestille og rebooke om det blir billigere når det nærmer seg.

Hadde det vært opp til meg å bestemme kunne jeg godt tenkt meg å bo på et hotell med utsikt mot Manhattan skyline, men initiativtakerene til turen (som betaler flybillettene) ønsker å bo i nærheten av Times Square, så det er det jeg har tatt utgangspunkt i når jeg har kikket. Ingen planer er spikret enda, men jeg skal ta med meg tipset om å booke et fleksibelt rom og heller avbestille og rebooke om det blir billigere når det nærmer seg.

"I nærheten av Times Square" er jo et definisjonsspørsmål... ville heller hatt 15 minutter med bane enn 15 til fots.

Fatter ikke at noen vil bo ved Times Square egentlig, det mest slitsomme stedet i hele byen. Nei, jeg trives godt ved å bo på andre siden av Fifth Av på Midtown East.

Om noen har gode hotellalternativer i andre deler av byen del gjerne, mulig det er lettere å få med seg folk på å tenke nytt om jeg har noe konkret å komme med. �� Tror noe av tanken er at morfar skal få oppleve å bo "midt i gryta" og siden den ene onkelen min bodde ca 10 minutters gange fra Times Square da han var i NYC for et par år siden og var fornøyd med det var det det som var utgangspunktet denne gangen også. Jeg synes vi må bo på samme sted, så må prøve å bli enige hele gjengen.

Som sagt har jeg aldri vært i NYC, kjenner kun byen fra film og TV og litt "almennkunnskap" jeg har plukket opp gjennom årene. Må gå til innkjøp av et par reiseguider og forsøke å lese meg opp litt.

Midtown East er nevnt lengre oppe, og det vil jeg også anbefale som et godt utgangspunkt. Her kommer man seg raskt med subway til alle deler av byen. Det går for eksempel direktetog (42nd St Shuttle) fra Grand Central Station til Times Square. Et godt tips kan være å ta en kikk på subwaykartet når du ser etter hotell: http://web.mta.info/maps/submap.html

Heisann. Vi skal noen dager til NY og jeg snuser litt på Ritz Carlton Battery Park som gir mye hotell for pengene. Noen som har bodd der som kan anbefale/avverge? De har noen 75 kvadrat "suiter" hvor de kan rulle inn en seng i suten og vi har da plass til hele klanen.

Jeg liker området godt, men kona vil bo nærmere parken og handlegaten. Denne gangen blir det jo med tre små og ingen sherpa så det kan vel ha sine fordelere/ulemper med dette området-

Jeg sliter fremdeles med denne bookingen... Det er dette med tre barn som gjør det vrient. Ritz bekreftet at alle barna kan tas med på rommet (de større på 80 kvadrtat) Da kommer tre dager på 18.000. Er det ille i New York i juli (7-10) Gidder man å spare 7.000 på å stappe hele banden inn på Doubletree eller betale det 18.000 for litt slitne connecting rooms på Hyatt?

Last edited:

Jeg sliter fremdeles med denne bookingen... Det er dette med tre ubarn som gjør det vrient. Ritz bekreftet at alle barna kan tas med på rommet (de stærre på 80 kvadrtat) Da kommer tre dager på 18.000. Er det ille i New York i juli (7-10) Gidder man å spare 7.000 på å stappe hele banden inn på Doubletree eller betale det 18.000 for litt slitne connecting rooms på Hyatt?

Litt morsomt, jeg hadde 3 netter i NYC 07-10 juli for 2 år siden, og var litt i samme situasjon.

Vi endte opp på en two bedroom presidential suite på Hilton Midtown Manhatten for totalt 1900$ plus tax i 3 dager. Mye billigere enn å booke 2 rom.
Det var egentlig en One bedroom presidential suite pluss et connecting rom med ekstra stue og soverom. Så hadde sikkert 200m2 å boltre oss på :)

Det er ikke alltid like lett å booke disse rommene online, send en mail til Ingrid Williams som bisto meg meg bookingen, hun jobbet med executive levels.

Ingrid.Williams@hilton.com

Hvis du har status i HHonors så¨er det sikkert ikke feil å nevne ;)

Litt morsomt, jeg hadde 3 netter i NYC 07-10 juli for 2 år siden, og var litt i samme situasjon.

Vi endte opp på en two bedroom presidential suite på Hilton Midtown Manhatten for totalt 1900$ plus tax i 3 dager. Mye billigere enn å booke 2 rom.
Det var egentlig en One bedroom presidential suite pluss et connecting rom med ekstra stue og soverom. Så hadde sikkert 200m2 å boltre oss på :)

Det er ikke alltid like lett å booke disse rommene online, send en mail til Ingrid Williams som bisto meg meg bookingen, hun jobbet med executive levels.

Ingrid.Williams@hilton.com

Hvis du har status i HHonors så¨er det sikkert ikke feil å nevne ;)

Ha ha - artig sammentreff. Var det videre til FL også?

Takk for tips.

Back