New York-tråden

Re: New York-tråden

Har tatt en Norwegian og bestilt skikkelig Low Cost hotel, noen som har vært borti America's Best Value Inn i Irvington, NJ?
Var grådig billig, men litt skeptisk av bilder fra resepsjonen med skuddsikkert glass.
Vurdere bytte til AirBnb leilighet da det ikke akkurat er mye budget priser å oppdrive i slutten av måneden

Billige hoteller i NY og usa generelt er ofte plaget med bedbugs, så om du våkner med det som føles og ser ut som masse hissige myggstikk vet du hvorfor ;)

Sjekket Street View på Google? Ser skikkelig rufsete ut. Håper ikke du skal bo der mange timer.

Nei, faktisk ikke før du minnet meg om muligheten:rolleyes:
Når det er sagt så skal vi være der i 3 dager. Men trenger ikke sprade gatelangs på nattestid. Får se, sjekker litt på Hotwire og, time will show

Billige hoteller i NY og usa generelt er ofte plaget med bedbugs, så om du våkner med det som føles og ser ut som masse hissige myggstikk vet du hvorfor ;)

Er muligens bedre odds for det på billig hoteller, men leste vel en plass at i NYC så var vel "ingen" hotel fri den dritten

Turen går snart til USA. I den forbindelse lurte jeg på om noen har erfaring med å kjøpe/leie 4G ruter i USA/NYC ? Det ville selvsagt vært er knall når man skal kjøre litt og trenger å søke opp hotell, spisesteder etc på veien.

Turen går snart til USA. I den forbindelse lurte jeg på om noen har erfaring med å kjøpe/leie 4G ruter i USA/NYC ? Det ville selvsagt vært er knall når man skal kjøre litt og trenger å søke opp hotell, spisesteder etc på veien.

Eneste ruter jeg kjenner til er flyruter:8:

Men er det noe i denne duren du tenker på

http://www.readysim.com/

Hei reisevante. Skal noen til NY nå i juli og har en åpen booking på Doubletree times square south. Noen som har erfaring derfra, eller bedre tips? Betaler 700$ for to netter inkl tax, for to Queen beds( da jeg reiser med en kompis) 😊

Fått jukset meg til sølvstatus i Hhonors om det betyr noe..

Tar også imot tips på transfer fra JFK og inn til hotellet. På forhånd takk!

Hei reisevante. Skal noen til NY nå i juli og har en åpen booking på Doubletree times square south. Noen som har erfaring derfra, eller bedre tips? Betaler 700$ for to netter inkl tax, for to Queen beds( da jeg reiser med en kompis) 😊

Fått jukset meg til sølvstatus i Hhonors om det betyr noe..

Tar også imot tips på transfer fra JFK og inn til hotellet. På forhånd takk!

Endret hotell til Hilton midtown da jeg kom over 4th july weekendtlilbud til 199 og 169$ natta som er en god pris for premier rom, 2 dobbel beds. Frokost koster 70$ natta, så den spises da utenfor hotellet.

Jeg var der i begynnelsen av Februar og det var bikkjekaldt -12 C + wind chill er ikke noe særlig hyggelig. Men det var ingen kø på noen turistatraksjoner og hotellet var billig.

New York-tråden

Jeg var der i begynnelsen av Februar og det var bikkjekaldt -12 C + wind chill er ikke noe særlig hyggelig. Men det var ingen kø på noen turistatraksjoner og hotellet var billig.

Okey bursdag på februar så lyst til å dra da men tror jeg venter til april skal vel være en del varmere men da blir det vel dyrere hotell ?

Last edited:

Okey bursdag på februar så lyst til å dra da men tror jeg venter til april skal vel være en del varmere men da blir det vel dyrere hotell ?
Det er ikke anbefalt å dra dit før i slutten av april, men da blir det også dyrere både for fly og hotell. Det er mye iskald vind der om vinteren.

Har også vært heldig. Opplevde 12 grader, sol og vindstille i slutten av desember, men slikt kan man ikke regne med å oppleve.
IMG_9781.JPG

Det er ikke anbefalt å dra dit før i slutten av april, men da blir det også dyrere både for fly og hotell. Det er mye iskald vind der om vinteren.

Har også vært heldig. Opplevde 12 grader, sol og vindstille i slutten av desember, men slikt kan man ikke regne med å oppleve.
IMG_9781.JPG
Ja været er uforsigbart. det lureste er vel å ikke bestille mange mnd i forveien men heller følge med værmeldingen.
Men hvordan blir det da med flyprisen? , det er lett å avbestille hotellrom men å avbestille flybilletten blir
det vel verre med ?

Last edited:

Ja været er uforsigbart. det lureste er vel å ikke bestille mange mnd i forveien men heller følge med værmeldingen.
Men hvordan blir det da med flyprisen? , det er lett å avbestille hotellrom men å avbestille flybilletten blir
det vel verre med ?
Min anbefaling er fortsatt å reise i perioder hvor det er mer sannsynlig at været blir greit.

for en som aldri har vært i New York er det vanskelig å dra til Andaz Wall Street fra JFK ?
tenkte på drosje men det tror jeg blir fort dyrt ?

for en som aldri har vært i New York er det vanskelig å dra til Andaz Wall Street fra JFK ?

Ikke vanskelig; ta Airtrain til Jamaica, og reis videre med Subway derfra (J eller Z train til Broad St, som er siste stopp). Deretter ca. 200 meter å gå. Tar litt over en time totalt, og koster $ 7,75.

Last edited:

Spørs jo selvfølelig hvor mange dere er. Er jo fastpris på taxi(55 dollar, tror jeg). Da kommer til døren på halvtimen++ og slipper å kløne dere rundt på subwayene med mye baggasje. Så om dere er fire ville jeg nok mest sannsynlig heller dunket meg i en taxi, i alle fall etter såpass mange reisetimer.

Spørs jo selvfølelig hvor mange dere er. Er jo fastpris på taxi(55 dollar, tror jeg). Da kommer til døren på halvtimen++ og slipper å kløne dere rundt på subwayene med mye baggasje. Så om dere er fire ville jeg nok mest sannsynlig heller dunket meg i en taxi, i alle fall etter såpass mange reisetimer.

Taxi koster $52 + toll/tax/tips, så vil ende på $70-80. Tar ikke nødvendigvis så noe særlig kortere tid hvis det er mye trafikk. Dessuten er det bare ett bytte for å ta subway mer eller mindre til døra, så selv ville jeg ikke vært i tvil.

De sier flat rate på 55 dollar ja, men det stemmer ikke... sjåføren krever: Toll (bompenger), Tax og Tips i tillegg...
Airtrain og Subway er helt kurrant og veldig enkelt, tok det selv fra Manhatten til JFK for noen uker siden.

BTW: Skal du være der lenge så kjøp et 7 dagers kort (MTA Metro Card) på subwayen med en gang... da reiser du fritt på subway nettet.

hurvert :)

Last edited:
Back