New York-tråden

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Hører gjerne om folks erfaringer og meninger om Waldorf Astoria i NYC.

Finner rom der til 211 USD pr. natt. Er Hilton Gold, så er man heldig kan man vel også regne med en oppgradering, samt frokost?

Finner rom der til 211 USD pr. natt. Er Hilton Gold, så er man heldig kan man vel også regne med en oppgradering, samt frokost?

Fra "Den Store Frokosttråden" på Flyertalk:

"The Waldorf=Astoria: Voucher for medium coffee, juice, and pastry at Starbucks"

http://www.flyertalk.com/forum/hilt...t-hilton-family-properties-master-thread.html

Er det noen som har anbefalinger når det kommer til hoteller i det øvre sjiktet (luksus) i New York?

Har blitt anbefalt The Mark, men enda ikke fått testet det. Ligger fint plassert på Upper East.

http://www.themarkhotel.com/

Ellers har jeg bare fint å si om Jumeirah Essex House, som nå ikke er Jumeirah lenger, sørg for å få rom med park view ;)

http://www.marriott.com/hotels/travel/nycex-jw-marriott-essex-house-new-york/

TKk for den.

Valget står mellom Hilton Times Square og Waldorf Astoria. Etter hva jeg leser virker det som Hilton Times Sauare er et bedre kjøp, selv om det er noe dyrere. Bedre sjanser for oppgradering med Gold og generelt et nyere hotell.

Jeg ser etter et rom med to queen senger fra 17. til 20. februar. Finner rom for ca 1300 pr natt. Dersom noen finner bedre deals på dette hotellet (Hilton Times Square) mottar jeg gjerne tips! Er det noen rabattkoder som kan brukes?

1300 stemmer omtrent med raten til $ 233/natt som Hilton.com har, men vær klar over at det kommer en ganske stor tax oppå den prisen, ca $ 37/natt

1300 stemmer omtrent med raten til $ 233/natt som Hilton.com har, men vær klar over at det kommer en ganske stor tax oppå den prisen, ca $ 37/natt

Er de beste prisene til Hilton ofte å finne på deres egne hjemmesider?

Jeg har prøvd Priceline.com i new York, og fikk Hilton Millennium ved siden av Ground Zero og Century21 til $ 203 inkl tax, men det kan være ren flaks. Jeg tror jeg søkte **** i et par områder og oppga en sum som inkl tax og gebyr ble $ 203. Det billigste jeg har fått på Priceline.com var Indigo på ca 27 gate, bra hotel, til $ 135 + gebyr og skatt. Litt kjedelig i den absolutte nærhet av hotellet, men ikke så langt opp til Macy's og heller ikke sydover til mer interessante områder. Rundt Hilton Millennium var det også ganske tomt for interessante steder for å spise. Priceline.com kan noen ganger bli like dyrt som det billigste alternativet som hotellet selv oppgir på sin hjemmeside.

Frokosten i loungen var helt grei. Ikke fantastisk på noen måte, men en normal frokost. En frokost på Thon eller Rica er som regel bedre.

Har sett litt på Waldorf Astoria og The Plaza. Noen som har erfaringer fra disse eller fra andre hoteller i samme/lignende klasse?

Det ligger litt bilder og kommentarer fra Towers på WA i "Epleturen" under tripreports. Hvis du lurer på noe konkret ut over det, kan du jo bare spørre.

Driver å pusler med en epletur til sommeren. Neimen ikke helt lett å holde et budsjett. Står litt mellom Jersey City og området rundt LaGuardia lufthavn ifht. overnatting. Noen som har vært i New York som har formening om hva som ligger best ifht. tid og pris for transport til Manhattan? (blir nok mest kollektivt)

Videre har jeg et spørsmål rundt kostnadene med å komme seg til disse områdene fra JFK og EWR. Jeg antar JFK er best å fly til hvis vi ender nær LGA. Hvor mye (evt. hvor mye mer) koster det å komme seg fra JFK til Jersey City? Kollektivtransport går an innenfor rimelighetens grenser. Kjekt å ha slikt i bakhodet ved valg av flyplass :) Er det evt. noe å spare ifht. taxi på å booke limoservice eller noe sånn på forhånd?

Driver å pusler med en epletur til sommeren. Neimen ikke helt lett å holde et budsjett. Står litt mellom Jersey City og området rundt LaGuardia lufthavn ifht. overnatting. Noen som har vært i New York som har formening om hva som ligger best ifht. tid og pris for transport til Manhattan? (blir nok mest kollektivt)

Jeg kan ikke få sagt det nok av ganger, skal du til New York - bo på Manhattan, det er halve sjarmen! Du får overhodet ingen opplevelse av storbyferie av å bo på flyplasshotell som deler hage med et fengsel :D
Det finnes nok av rimelige alternativer med OK plassering i byen, Radisson Lexington er det første som pops to mind, ligger på 48th/Lex.
Men, om du skulle falle på Jersey City så kan jeg ikke annet enn å strø rundt meg med lovord om http://www.nyc-jc.com/. Norsk eier og får du utsikt mot lower Manhattan er du solgt ;)
Det går bane mellom JC og Manhattan, det er de vanlige 2$ du med ut med før du er inne i byen.

Enig med Thomas, Lexington er rimelig og bra. Ikke Radisson lenger , back til Lexington nå.

Den 24. Jan vil vi ha vårt 4. opphold siste to år... Fikk direktetilbud med $ 110 for double og det er billig. Nyoppusset...

Edit: Frokost blodig dyr der, men gå tvers over gata...

Er det noen som har anbefalinger når det kommer til hoteller i det øvre sjiktet (luksus) i New York?

Har sett litt på Waldorf Astoria og The Plaza. Noen som har erfaringer fra disse eller fra andre hoteller i samme/lignende klasse?

Takker for svar!

Hyggelig aa se at ikke alle har blitt blendet av en kontinental frokost og gratis internet ;)

Ingen av de hotellene du nevner er i toppsjiktet lengre, deres storhetstid er for lengst forbi.

I toppsjiktet vil jeg anbefale 4 hoteller, ikke bare best i NYC, men blant verdens beste hoteller.

The Chatwal: Nytt og herlig boutique hotell med flott beliggenhet. Moderne St. Regis er stikkordet.

http://www.thechatwalny.com/

De neste ligger alle i gangavstand fra hverandre, location location location!

Peninsula: Hastens senger, meget god vindusisolasjon, luksus all the way.

http://www.peninsula.com/Peninsula_Hotels/en/default.aspx#/New_York/en/

St Regis: Originalen. Stedet som fant opp Bloody Mary, hadde Salvador Dali som fastboende i 20 aar. Herlige suiter og de husker navnet ditt ;)

Four Seasons: God verdi, herlige rom og fantastiske amenities.

http://www.fourseasons.com/newyork/

Enig med Thomas, Lexington er rimelig og bra. Ikke Radisson lenger , back til Lexington nå.

Den 24. Jan vil vi ha vårt 4. opphold siste to år... Fikk direktetilbud med $ 110 for double og det er billig. Nyoppusset...

Edit: Frokost blodig dyr der, men gå tvers over gata...

Januar er den suverent mest stille maaneden i NYC, saa mange gode tilbud. Midt i januar, midt i uka fikk jeg Andaz 5th Ave for 260 (vanligvis rundt 500 per natt). Tviler paa du faar de prisene midt paa sommeren.

Raffles er langt fra dyrt. 15 dollar per skalle, eller 80 kroner for full frokost med kaffe og juice er vel ingen upris? Men selvsagt, dersom du vil sitte paa en kald deli med middels mat for aa spare en 20 kroning, rock and roll

Har blitt anbefalt The Mark, men enda ikke fått testet det. Ligger fint plassert på Upper East.

http://www.themarkhotel.com/

Ellers har jeg bare fint å si om Jumeirah Essex House, som nå ikke er Jumeirah lenger, sørg for å få rom med park view ;)

http://www.marriott.com/hotels/travel/nycex-jw-marriott-essex-house-new-york/

Kjenner ikke The Mark, men spennende beliggenhet, dog litt mer nabolag og litt unna der de fleste luksushotellene ligger

Essex house har vaert i mange kjeder de siste 10 aarene, men er langt fra ett luksushotell

Last edited:

Videre har jeg et spørsmål rundt kostnadene med å komme seg til disse områdene fra JFK og EWR. Jeg antar JFK er best å fly til hvis vi ender nær LGA. Hvor mye (evt. hvor mye mer) koster det å komme seg fra JFK til Jersey City? Kollektivtransport går an innenfor rimelighetens grenser. Kjekt å ha slikt i bakhodet ved valg av flyplass :) Er det evt. noe å spare ifht. taxi på å booke limoservice eller noe sånn på forhånd?

Enig med de som sier bo på Manhattan, men hvis billig og grei overnatting med kort vei er målet så er kanskje noe sånt fornuftig:
http://www.countryinns.com/long-island-city-hotel-ny-11101/nynyquee
Spesielt hvis du flyr fra JFK.

Er endel av Club Carlson hvis du har / vil ha status der.

Ingen av de hotellene du nevner er i toppsjiktet lengre, deres storhetstid er for lengst forbi.

I toppsjiktet vil jeg anbefale 4 hoteller, ikke bare best i NYC, men blant verdens beste hoteller.

Takker så mye for svar og gode tips Tommy777!! :)

Hvor mange hele dager er minimum om man skal kunne få med seg litt av byen, og litt shopping?

Hvor mange hele dager er minimum om man skal kunne få med seg litt av byen, og litt shopping?

NYC er en by jeg alltid skal tilbake til så jeg tar gjerne to dager som en del av en større tur, men for et første besøk er 6 hele dager godt et sted å begynne. Dog var mitt første besøk på Manhattan på 8 timer, og selv det ga et inntrykk.

Last edited:
Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Forsøker å hjelpe min søster med å finne billige billetter til NYC. De er en større gjeng, og må dessverre reise i juli. Det billigste jeg finner nå er ca 6000,- fra BGO, er det håp om å få det lavere? Kan det komme kampanjer, eller er det utelukket i høysesongen?

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012/2013)

Forsøker å hjelpe min søster med å finne billige billetter til NYC. De er en større gjeng, og må dessverre reise i juli. Det billigste jeg finner nå er ca 6000,- fra BGO, er det håp om å få det lavere? Kan det komme kampanjer, eller er det utelukket i høysesongen?
Hvilke datoer er det snakk om?

Det er ikke helt avklart enda, er en kabal som skal gå opp med ferie fra jobb osv. Men det er snakk om ca en uke i løpet av juli, muligens med utreise rundt 14/7.

Back