New York-tråden

Re: Reiser til New York- tips og triks mottas med takk (New York-tråden 2012)

Jeg har 3 hele dager i NYC nå i november. Hva bør jeg fylle dagene med? Er forøvrig min første tur dit på 19 år, mye har vel strengt tatt forandret seg. Hotell har vi ordnet rett ved Central Park (Midtown-området) og håper det vil være et bra utgangspunkt for sightseeing.

Antar det er noen must-sees som Times Square, Empire State Building og slikt, men om noen vil dele sine "hemmelige" NYC-tips med meg hadde jeg og brodern blitt veldig happy!

Antar det er noen must-sees som Times Square, Empire State Building og slikt, men om noen vil dele sine "hemmelige" NYC-tips med meg hadde jeg og brodern blitt veldig happy!

Om jeg skal komme med ett tips, så er det burgerne hos www.motherburger.com. Kanskje litt kulere for broderen enn deg å bestille en "single mother", men :cool:

Wild guess, Atlantic City ;)
Sjekk amtrak.com

Atlantic City ja ;) Sjekket der, men må via Philadelphia da. Håpte der var en buss som gikk, eventuelt om noen har erfaringer med å leie en limmo eller noe. Vi er 7 gutter....

De "hotteste" attraksjonene i NYC bør du få unnagjort på få timer, dagens hot-tips må være å holde deg laaangt unna Empire State, overhodet ikke vært ventingen når du på 1/10 av ventetiden kommer opp i Rockefeller Plaza (Top of the Rock) med så og si samme utsiktsopplevelse.

Men når dere er ferdige med jævelskapen så er det bare å la roen senke seg å komme dere opp mot 60th, det ligger massevis med flotte restauranter for lunch osv. Fungerer enda bedre om sommeren, men New York er aldri kjedelig ;)

God tur!

Jeg har 3 hele dager i NYC nå i november. Hva bør jeg fylle dagene med? Er forøvrig min første tur dit på 19 år, mye har vel strengt tatt forandret seg. Hotell har vi ordnet rett ved Central Park (Midtown-området) og håper det vil være et bra utgangspunkt for sightseeing.

Det er en tråd her inne med spiseanbefalinger vi benyttet oss av og var fornøyde med.

Skal du på musical er det smart å kjøpe same day tickets i Broklyn. Huskeer ikke navn på stasjon, men iallfall metro rett rett.

Skal du på musical er det smart å kjøpe same day tickets i Broklyn. Huskeer ikke navn på stasjon, men iallfall metro rett rett.

Jay street heter stasjonen. Men de billigste billettene er Rush tickets. Hvert show har egne rush tickets som de selger billig. Enten på morgenen samme dag eller en time før showet begynner. Vist det er et spesielt show du vil se, så kan du jo Google navnet på stykke + rush tickets så finner du rush tickets policyen til hvert stykke.

Det krever ofte at man er litt tidlig ute på morgenen og stiller seg i kø. Men man våkner jo gjerne tidlig uansett siden man er litt døgnvill....

Tusen takk for tips! Angående spisesteder har vi som sagt 3 dager i NYC, hvorav den siste er hjemreisedag med SK910 til Copenhagen, så den kvelden tilbringes med kjip flymat, første kvelden, 10.november, er booket inn på en tapasbar i nærheten av hotellet hvor vi skal være en gjeng fra et bokmøte. Søndagen er dermed åpen, og de burgerne Martin linket til så jo fryktelig gode ut, spør du meg :)

Unngå Empire State til fordel for Top of the Rock er notert Thomas :)

Juleshowet på Radio City Music Hall ser ut til å være startet når vi er der. Noe å anbefale? Eventuelt en musikal. Tror vi kun rekker en av delene.

Både Empire State og Top of the Rock er verdt å få med seg, men om man skal prioritere bare én så gir Top of the Rock langt mere for innsatsen.

Ellers er det alltid noe å se og kjøpe på Macys.

Hva med en helikoptertur rundt Manhattan og frihetsgudinnen?Tok båten over til gudinnen i vinter og var overrasket over svermen med helikopter som fløy rundt. Det er aldri enkelt å finne ut av hvor mye man faktisk må betale for noe i USA med alt de legger på annonsert pris, men det bør være mulig å få en tur for rundt en tusenlapp.

Tusen takk for tips! Angående spisesteder har vi som sagt 3 dager i NYC, hvorav den siste er hjemreisedag med SK910 til Copenhagen, så den kvelden tilbringes med kjip flymat, første kvelden, 10.november, er booket inn på en tapasbar i nærheten av hotellet hvor vi skal være en gjeng fra et bokmøte. Søndagen er dermed åpen, og de burgerne Martin linket til så jo fryktelig gode ut, spør du meg :)

Unngå Empire State til fordel for Top of the Rock er notert Thomas :)

Juleshowet på Radio City Music Hall ser ut til å være startet når vi er der. Noe å anbefale? Eventuelt en musikal. Tror vi kun rekker en av delene.

Har sett Christmas Spectacular for 2 år siden. Du får skikkelig julestemmning av showet. Kan vel best beskrives som nettopp spectacular.

Men her kan det lønne seg å kjøpe billetter på forhånd. Masse discount koder ute å går på nettet vist du googler litt rundt.

Last edited:

Tok båten over til gudinnen i vinter og var overrasket over svermen med helikopter som fløy rundt.

Et tips, om man vil se gudinnen, men ikke har behov for å stå rett under henne og få vondt i nakken: Ta Staten Island-fergen. Den er gratis, og passerer damen på passe avstand.

http://www.siferry.com/

Et tips, om man vil se gudinnen, men ikke har behov for å stå rett under henne og få vondt i nakken: Ta Staten Island-fergen. Den er gratis, og passerer damen på passe avstand.

http://www.siferry.com/

Eller vist man absoulutt må ut, så kan en spare litt tid på å reise fra Jersey sida. Der er det mye mindre kø...

Eller vist man absoulutt må ut, så kan en spare litt tid på å reise fra Jersey sida. Der er det mye mindre kø...

Og for egen del synes jeg musseet på Ellis Island var mer interessant enn bronse-dama. Tar man museumstur får man også båttur forbi dama.

Ta subwayen over til Brooklyn siden av Brooklyn Bridge og gå i DUMBO området videre opp til Manhattan Bridge for nydelig utsikt av lower Manhattan skyline. Du kan velge å gå oppå broen tilbake igjen til Manhattan, men det kan være surt og kaldt, nå i januar valgte vi taxi over broen rett til Chinatown og Little Italy så førstegangs medreisende fikk oppleve det også.

Har skrevet om noen restauranter og barer tidligere i denne tråden, samt det essensielle tipset hvis man skal shoppe på Macys og Bloomingdales. http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=714986&postcount=17

Last edited:

Vurdere å booke St Giles Hotel New York - The Court nå. kr 1377,- pr natt. Ikke så ille det vel?

Noen erfaringer her?

Vurdere å booke St Giles Hotel New York - The Court nå. kr 1377,- pr natt. Ikke så ille det vel?

Noen erfaringer her?

Når er det du skal til NYC?

Tripadvisor: Ranked #153 of 437 hotels in New York City

Beliggenheten ser bra ut på (lower) Midtown East, jeg foretrekker litt lenger nord, men alt kommer an på pris/kvalitet på hotellene.

Husk at tax i USA kommer på toppen av det hele og i størrelsesorden 15% i NYC, ikke alltid det er inkl. i første prisen man får opp men senere i bestillingsdialogen.

Når er det du skal til NYC?

Ikke før mai, så har det ikke travelt sånn sett. Men kommer jeg over noe av interesse meg gratis avbestilling, så booker jeg.

Hotellanbefaling i New York - Luksus..

Er det noen som har anbefalinger når det kommer til hoteller i det øvre sjiktet (luksus) i New York?

Har sett litt på Waldorf Astoria og The Plaza. Noen som har erfaringer fra disse eller fra andre hoteller i samme/lignende klasse?

Takker for svar!

Back