New York-tråden (versjon 2011)

Status
Not open for further replies.
Re: New York-tråden (versjon 2011)

Polaris, ta mitt ord for det, som mange andre førstegangsreisende til NYC, du vil umiddelbart føle deg trygg ved ankomst, fra flyplass til hotell. Dere vil uansett ikke dra ut til Bronx og andre suspekte steder..

Jevnfør det gustavf sier. Dere vil bo sørover fra midten av Central Park. Syd for ca. 33 gate ( Hotel Penn , Reidar-klasse :p ) er vanligvis ikke aktuelt..
Bortsett fra helt syd... Men ikke første gang.

Var der første gang som oppvaskhjelp på M/S Oslofjord i 1966 ( eneste muligheten for å komme til Junaiten ) og non-stop siden da, og har sett utviklingen . 42nd street var fæl inntil et par tiår siden. Populært kalt Disney street nå grunnet alle barn er der nå for Disney musicals.:colgate:

Tja... New York er en storby, så selvfølgelig kan du ende opp i et skikkelig dårlig strøk. Som turist, ihvertfall førstegangsbesøkende, vil du sannsynligvis ha et hotell på Manhattan sør for midten av Central Park.

Meget godt oppsummert. Hold deg sør for 80th Street så er du trygg, ferdig med det

Kan man se noe sports-arrangement (basket, baseball e.l) i New York i perioden 5. - 9. Mai? Jeg klarer ikke å finne noe...

Noen som har noen tips for måter å komme seg til manhatten fra JFK? ser at taxi har flat rate på $45 pluss tolls.. hva vil det si? 100$ for limo høres jo heller ikke dumt ut!

Noen som har noen tips for måter å komme seg til manhatten fra JFK? ser at taxi har flat rate på $45 pluss tolls.. hva vil det si? 100$ for limo høres jo heller ikke dumt ut!

Det ser ut som du har svaret: Taxi.

$45+bompenger+tips er god valuta for pengene. Bompenger er vel i underkant av $5. Kollektivt fra JFK er for mye styr.

Noen som har noen tips for måter å komme seg til manhatten fra JFK?

De gangene jeg har vært der har det stort sett vært i rush-tiden. Har benyttet Subwayen A, E eller F (alle ekspress), og hotell som har ligget i nærheten av en av disse. Fra rundt 40st og opp er nok E raskere enn A så vidt jeg fant ut. Men A er enklere transfermessig sett når du skal bytte til Skytrain. USD 7.50 en vei. Har kun hatt håndbagasje, og har ikke kollektivtransportallergi.

Fikk e-post fra accor (ibis, novotel, sofitel) om 40% og rom fra 116 euro nær sentral park, mulig dette er ibis som er stusselig, men helt ok.

Tittet litt på samme mail.. Så vidt jeg vet var det krav om 5 netter for 40% rabatt ?

Er 5500 kr tur/retur TOS-NYC med Swiss ene veien (Oslo-Zurich-JFK) og SAS tilbake i økonomi noe jeg burde løpe og bestille? Er det mye/lite/helt i middels-klassen å betale?

Og trur dere hotell som Salisbury ved Central Park er å anbefale? :) ca 5000 kr per pers for 6 dager. Gjorde et søk her men ser ikke ut til at noen har bodd der...

Høres bra ut i mine øyne. Tror det skal bli vanskelig å få det veldig mye billigere på sammenhengende billett (som er å anbefale) far TOS

Ja vi kommer ikke til å kjøpe noe separat, her blir det gjennomgående billett - koste 1000 kr ekstra om det vil...

Skal til New York i slutten av september på en 10-13 dagers tur. Har Kjøpt flybillett hos SAS og hotell, men begge kan avbestilles.

Det hotellet jeg har lagt av koster 14 000 totalt (dobbeltrom) for 11 netter og er 2,5 stjerner. Er det slike priser jeg må forvente, eller vil det komme ulike høstkampanjer fram til da?

Derimot når jeg søker hos expedia på fly og hotell pakkebestilling får jeg opp en totalpris på 13500 for et mye bedre hotell (3,5 stjerner) per pers rett ved times square. Dette er altså samme prisen som de flybilletene og det hotellet jeg har bestilt separat. Virker som det er mange tusen på å spare ved å bestille en slik pakke! Noen som har erfaringer med det?

Skal til New York i påsken (17.4 - 26.4) og hadde tenkt å bruke litt tid hos B&H Photo Video som det virker som har veldig godt utvalg i fotoutstyr. Nå ser jeg på hjemmesiden deres at de holder stengt 18.4 - 26.4. Kommer med sk907 17. april så blir vel litt lite tid når flyet lander 1315 og butikken på Manhatten stenger kl 18.

Noen som har tips om andre butikker med godt utvalg i fotoutstyr?

Tar også gjerne imot tips om butikker som selger vintage armbåndsur!

Tar langhelg i NewYork første helgen i mai og planen er å shoppe epler og leketøy til kamerafronten, noen anbefalinger om gode fotobutikker?

Kosta meg rett i overkant av 3000 kr T/R med gode flytider og kort connection.

Noen som har bodd på Ritz-Carlton i Battery Park, og har meninger om stedet? Har akkurat booket fire netter der til noe som virka som en meget bra pris.

Battery Park er jo så usentralt du kan få det, men med Metrocard er det meste innen 'rimelig' rekkevidde.

Har aldri bodd der, men R-C. er har vel i stor grad bare gode skusmål rundtom.
Selv ender jeg opp på Warwick (for 4 gang) under midt sommerstopp i byen.

Status
Not open for further replies.
Back