New York - London på 90 min?

Re: New York - London på 90 min.?

Utfordringen er jo ikke å fly fort, men hvordan holde drivstoff og driftskostnader nede

Støy er vel også en faktor, så man ikke bare er begrenset til å fly fort over hav slik Concorde var?

Støy er vel også en faktor, så man ikke bare er begrenset til å fly fort over hav slik Concorde var?

Hvor høyt må en opp, for å ikke skape bråk på bakken?
Tenker da i retning SR71. Opplevde de på bakken noe bråk når den fløy i 55.000 til 85.000 fots høyde?

Fortsatt fly i jetstrømmen i 2030? – get the coffee mug, only 12 USD.

https://www.hermeus.com/
mockup-68f2ac96_300x300.jpg

Skal jeg først betale 30 flak for en flyreise, skal jeg ha full servering og helst en liten påfølgende hvil. Halvannen time rekker knapt nok til et glass med noe forfriskende etter takeoff. For noe fjas...

Skal jeg først betale 30 flak for en flyreise, skal jeg ha full servering og helst en liten påfølgende hvil. Halvannen time rekker knapt nok til et glass med noe forfriskende etter takeoff. For noe fjas...

Å reise fra London klokken 10 og være på jobb på Manhattan ved åttetiden er attraktivt for svært mange ...

Å reise fra London klokken 10 og være på jobb på Manhattan ved åttetiden er attraktivt for svært mange ...
Hvem ville ikke det. Sove til ni og likevel være på jobb til åtte :D
Men jeg tror du overvurderer folks misnøye med å være på jobbreise. For svært mange er det et uunngåelig pusterom.

Hvem ville ikke det. Sove til ni og likevel være på jobb til åtte :D
Men jeg tror du overvurderer folks misnøye med å være på jobbreise. For svært mange er det et uunngåelig pusterom.

De kan fortsatt fly konvensjonelt. ;)

Ja. Og med en prislapp til 60' for en returbillett på hurtigruten, tror jeg det fortsatt vil være regelen.

+60 000 NOK er helt vanlig pris LHR-NYC retur for én person i Business, arbeidsuke.

Billett med fleksibilitet og ex-NYC koster mer og indirekte ruter mindre.

Tror mange har et litt skjevt bilde av hva flybilletter koster rundt om i verden. Prisene du ser ex-OSL på tilbud er ikke normen.
Begynn å se på prising i C fra storbyer utenfor Europa samme uke som avreise og kalkuler énveis-billetter + fleksibilitet. Lappene flyr kjappere enn en G650ER.

+60 000 NOK er helt vanlig pris LHR-NYC retur for én person i Business, arbeidsuke.

Billett med fleksibilitet og ex-NYC koster mer og indirekte ruter mindre.

Tror mange har et litt skjevt bilde av hva flybilletter koster rundt om i verden. Prisene du ser ex-OSL på tilbud er ikke normen.

Begynn å se på prising i C fra storbyer utenfor Europa samme uke som avreise og kalkuler énveis-billetter + fleksibilitet. Lappene flyr kjappere enn en G650ER.
Ja. Helt enig. Det koster å være kar. Men de 30 000 hver vei, er vel neppe fastpriser de heller.

Dobbelt så raskt som Concorde til halve prisen? Høres ut som et veldig godt tilbud, litt for godt til å være realistisk.

"I have a design for a plane", Elon Musk.

Re: New York - London på 90 min?

Det første (og kanskje største problemet) er vel å få finansiert et slikt fly, og deretter å få solgt nok av det til å tjene penger på det.

Back