Jeg er utrolig glad for at det gikk så bra, dette kunne gått mye verre. Flygeren gjorde utvilsomt en kjempejobb, motoren stoppet visstnok rundt 4-500 ft. Værst tenkelige tidspunkt spør du meg.. Kan se ut som et totalt motorhavari, med sprekk i blokka.. Flyet fikk seg endel skader under landinga, motorfestet og nesehjul fikk seg en trøkk.
Joda, både SalmonAir01 og 02 har logget endel timer på denne maskinen
iflg sjefen sjøl er det uvisst om maskinen kommer opp igjen. Flygeren var kjapp og gjorde nesten en 180 grader, landet på y og ut på gresset iflg en som så på fra fueltanken..
Ikkeno mer intersections etter dette på meg med min ene motor..
Evt er det jo mange baner som er så lange at du kan taxe til nest nederst intersection og være trygg. Det kommer vel gjerne også an på hvor tung man er... har vært med i en av Værnes flyklubbs Cessnaer og vi tok av mot øst da vi måtte fly langs hele RWY'en før vi var høyt nok til å kunne svinge en høyre 180 graders...