• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LOT LOT starter Warszawa - Stavanger

Someone

Moderator
Medlem
Stavanger Lufthavn melder på sosiale medier at LOT starter WAW-SVG fra 24 oktober.

Står ikke noe om frekvens?

2f566a425b8d59d0470bcc980392c6f2.jpg
 
Re: LOT starter Warszawa-Stavanger

Stavanger Lufthavn melder på sosiale medier at LOT starter WAW-SVG fra 24 oktober.

Står ikke noe om frekvens?

2f566a425b8d59d0470bcc980392c6f2.jpg


Fire ganger i uken, hele året, står det nå på det du postet


FQTV
 
Re: LOT starter Warszawa-Stavanger

Litt overraskende. Hadde heller trudd det var Wizz eller Norwegian som hadde tatt den.
 
Re: LOT starter Warszawa-Stavanger

Hurra!!!
Endelig en ny rute til Stavanger som har blitt forbigått av andre flyplasser i landet de siste par årene.

Håper at det kommer en rute til CDG med Air France.
 
Det er flere forbindelser videre fra Warszawa til Balkan og Canada NYC bare med 1 -1,5 time transfer tid.
 
Smart av LOT å starte fra Stavanger, siden Bergen fikk Wizzair-rute til Warszawa, før evt. Wizzair starter også fra Sola. LOT er bare pluss siden dette selskapet kan man reise videre til andre destinasjoner via Chopin flyplass. Til asia til og med.
I framtida blir flyplassen utvidet enormt til å trolig bli en av europas største flyplass. Da er mulig LOT vil utvikle med masse nye destinasjoner.
 
Kjekt. Men dritt tid fra WAW. Frister ikke å ta skrangletog kl05:cry:
Men synes 73m8 var tøft. Rart de ikke begynner i det små, men de har nok sine grunner. Ikke mine
 
Kjekt. Men dritt tid fra WAW. Frister ikke å ta skrangletog kl05:cry:
Men synes 73m8 var tøft. Rart de ikke begynner i det små, men de har nok sine grunner. Ikke mine

Bare ta en Uber litt senere?

Tja, som man ser på OSL, en ting er flytypen som er satt opp frem i tid, noe annet er hva de kommer med.
 
Det er flere forbindelser videre fra Warszawa til Balkan og Canada NYC bare med 1 -1,5 time transfer tid.
Basert på dagens rutetider (kilde FR24) så er connection vestover (USA og Canada) lite attraktive da outbound (til USA og Canada) innebærer 3-4 timer connection i WAW og ankomst over there i 20-21 tiden. Andre veien lander dem for sent til å nå SVG flyet.
(Toronto vestover går kanskje, men det er kun 35. Min connection).

Når det gjelder Balkan og Øst Europa så er det bedre muligheter begge veier med flere "interessante" reisemål som kan nås med under 2 timers connection i WAW.

Alt dette er basert på dagens rutetider. Noe endres kanskje innen vinter og neste sommer, men tviler på de store endringene.
 
Tynt belegg🤔. Ikke mye 73m8 over åpningen, men håper ruten overlever.
Var vel akkurat manglende inntjening som gjorde at DY forsvant.
 
Tynt belegg🤔. Ikke mye 73m8 over åpningen, men håper ruten overlever.
Var vel akkurat manglende inntjening som gjorde at DY forsvant.
Nå er det jo ganske vanlig at belegget er noe mindre i starten - vi får håpe den går bra etter hvert. Det fine med LOT er at de har ganske mange flytyper tilgjengelig i sin flåte, noe som de utbytter og justerer flytype ganske tett opp mot avgang.
Ser at på FR24 ligger ruten inne neste uka mer følgende flytyper: E75, E90, E95, 295 og 7M8.
 
Nå er det jo ganske vanlig at belegget er noe mindre i starten - vi får håpe den går bra etter hvert. Det fine med LOT er at de har ganske mange flytyper tilgjengelig i sin flåte, noe som de utbytter og justerer flytype ganske tett opp mot avgang.
Ser at på FR24 ligger ruten inne neste uka mer følgende flytyper: E75, E90, E95, 295 og 7M8.
Klar over det, og akkurat muligheten til å sjonglere er jo veldig bra. Så liv laga tror jeg nok den er
 
Det er november og lavsesong. Det er jo smart av de å tilpasse materiell etter etterspørsel. SVG-WAW er tross alt en smal rute. Får håpe det blir mer 7M8 i sommerperioden.
 
Flyr SVG-WAW nå i dag fredag 28.11.25. 100 mann i economy og bare meg i Business i B737-800 Max flyet. Bor en del polakker i Rogaland og omegn. Også vil det sikkert være mange som vil bruke LOT til å komme seg videre her og der. Tipper denne ruten vil slå an så lenge LOT kan sjonglere på flytypene etter behov.
 

Attachments

  • IMG_3075.webp
    IMG_3075.webp
    59.2 KB · Views: 82
Slik var maten mellom SVG-WAW i dag. Ikke så overrasket må eg sei for 1t 45min flytur🥵. Kaninmat deluxe🤬. Kan nevnes at passasjer antallet mellom WAW og SVG var bare på 25 pack i economy. Husk at denne ruten er i oppstartsfasen.
 

Attachments

  • IMG_3078.webp
    IMG_3078.webp
    77.5 KB · Views: 68
Fløy med LOT WAW-SVG på mandag 01.12.25. Det var sikkert over 130 pax i economy og bare meg i business i en Boeing 737-800 Max fly. På veien tilbake til WAW igjen sa purseren at det skulle være nærmere 40 pax den dagen.

Alt i alt ikke så fornøyd med LOT i business. Lite og enkel mat. Forstod det slik at på flyvninger over 1t 30 min så får man gratis drikke inkl øl og vin og snacks. Da ville jeg evt ha satset på det😜. Eneste som er bra med LOT business er at det er lett å tjene Miles&More miles i forhold til LH Group der det meste av poengopptjeningen baserer seg på hvor mye penger brukt på flybillett.
 

Attachments

  • IMG_3111.webp
    IMG_3111.webp
    80.6 KB · Views: 34
  • IMG_3110.webp
    IMG_3110.webp
    47.5 KB · Views: 34
Last edited:
Back
Top