Neste gang jeg sjekker inn bagasje snør det i h******

Re: Neste gang jeg sjekker inn bagasje snør det i h******

Jeg har de siste 7-8 årene hatt 170-200 flighter pr år, hvor jeg konsekvent reiser med handbagasje. Pakker lett og fokusert på å bare ha med det mest nødvendige for hver enkelt reise, og er det lengre turer enn en uke så finnes det alltid muligheter for å vaske tøyet underveis noe sted.
Du verden så mange timer og frustrasjoner jeg har spart meg selv med min lille personlige policy på dette området, hvor det aldri er snakk om å måtte stå der å vente på bagasje som skal komme på båndet, eller i verste fall ikke i det hele tatt ;-)

Samtidig er det i blant litt deilig å kunne pakke ukritisk og bare hive oppi masse rart. Men muligens jeg er litt mer jålete

Jeg liker også å trene og spesielt pga et ekstra par med sko føler jeg det fort stjeler ekstra plass

Kanskje han fikk inspirasjon i denne tråden? Post 76
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119102&page=4
;)

Ha ha ha. Jau. Så nå spiser jeg bare på sånn Kill Bullo resturant i Spania ;)

Jeg ble veldig nysgjerrig på den dressen din til 25 lapper... :p

Angrer litt på den kommentaren, men det var sånn at min gamle sjef sa for 6-7 år siden at - "ska du kjøba deg dress, så ska du kjøba Zegna. Ferdigt me' de".

For 6-7 år siden hadde jeg ikke råd, men så kom de nye Opp Finans greiene. Da kunne jeg sette en STREK og re finansiere alle kredittkortene jeg hadde makset. Dermed hadde jeg mye fri kapital. En del ble satt av for å dekke rentene til Opp Finans, mens resten ble brukt på dress og diverse reiser i Første klasse.

For 6-7 år siden hadde jeg ikke råd, men så kom de nye Opp Finans greiene. Da kunne jeg sette en STREK og re finansiere alle kredittkortene jeg hadde makset. Dermed hadde jeg mye fri kapital. En del ble satt av for å dekke rentene til Opp Finans, mens resten ble brukt på dress og diverse reiser i Første klasse.

Hahaha dagens ;)

En del ble satt av for å dekke rentene til Opp Finans, mens resten ble brukt på dress og diverse reiser i Første klasse.

Siden Luksusfellen er for vanlige folk som reiser i Business og bor på luksusrom på firestjerners hoteller, så bør jo Flyprat trå til for å dekke nisjen for de som virkelig setter pris på kvalitet! Flyprat-TV presenterer...:

For en gangs skyd velger jeg å sjekke inn kofferten i stedet for å ta den med i kabinen. Og hva ser da, jo den forsvinner... F**n eller... For no' dritt... Var sikkert 25% av de som satt på CRJ9-flyet fra CPH til HAM i dag som endte opp i køen forran baggage tracking-skranken.

Delayed Bag 1 Status TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER
Delayed Bag 2 Status TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER

For en gangs skyd velger jeg å sjekke inn kofferten i stedet for å ta den med i kabinen. Og hva ser da, jo den forsvinner... F**n eller... For no' dritt... Var sikkert 25% av de som satt på CRJ9-flyet fra CPH til HAM i dag som endte opp i køen forran baggage tracking-skranken.

Kjipern... Kom de til rette?

You've been beaten by BA, 100% lost bagage on a certain flight:(

Men noe av problemene kan ligge her. Der har vært ustabil drift med sorteringsanlegg de siste dager
Air passengers delayed and 'forced to fly without luggage' from Heathrow due to computer problem affecting whole of Europe

Read more: http://www.dailymail.co.uk/travel/a...engers-fly-without-luggage.html#ixzz33tPDQ1Mx
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

http://www.dailymail.co.uk/travel/a...ys-forces-passengers-fly-without-luggage.html

Last edited:

Ha ha ha. Jau. Så nå spiser jeg bare på sånn Kill Bullo resturant i Spania ;)

Angrer litt på den kommentaren, men det var sånn at min gamle sjef sa for 6-7 år siden at - "ska du kjøba deg dress, så ska du kjøba Zegna. Ferdigt me' de".

Her lo man så man datt av sofaen :lol: Fri kapital er gull!

Må innrømme at jeg har vært veldig heldig.

En gang fløy jeg OSL-FDE-BGO. Kofferten kom seg aldri med samme fly som meg, men med et senere direktefly. Ble gjenforent med den litt utpå natten etter en bytur i Bergen, da jeg så den stod i resepsjonen.

IAH-LHR-OSL med BA, og en 6-7 timers connection på LHR. Kofferten ble igjen på LHR, men kom med neste fly til OSL. Ble gjenforent med den dagen etter, da det like gjerne passet best for meg å hente den da.

Reiser oftest med en koffert som egentlig går fint som håndbagasje, men av ren latskap så sjekker jeg den som regel inn, så det ikke blir så mye å styre med i security og sånt.

Jeg opplevde en gang at min Bestemors koffert ikke var å se ved karusellen på OSL, og SAS hadde registrert den som ankommet. Det lå en lignende koffert igjen der, og den hjelpsomme fyren på ankomstservice klarte å spore opp synderen som hadde tatt feil koffert - var selvfølgelig eieren til den gjenglemte.

Så har jeg selv klart å ta feil koffert en gang, men ikke ved karusellen. Møtte diverse familiemedlemmer på BOO som hadde kommet inn med forskjellige flighter. Vi sto samlet utenfor toalettene i ankomst/avgangshallen. Da vi dro, rasket vi med oss alle koffertene rundt oss og kjørte hjem. Vel hjemme ble alle koffertene tatt ut av bilen og satt ute på trappa. Neste morgen sto en av koffertene fremdeles ute. Og det ble snart klart at ingen av oss eide den. Den hadde bagasjelapp fra Braathens, så en telefon til Bodø avklarte at den var savnet - faktisk meldt stjålet fra terminalen. Eieren var en eldre dame som hadde satt den fra seg utenfor toalettene før hun gikk inn der. Nok en dag senere leverte jeg beskjemmet kofferten hos Braathens på BOO.

Omtrent eneste gangene bagasje har blitt MIA er i kombinasjonen ID-billetter, dårlig tid og bli bumpet et par flighter etterfulgt av plutselig spurt til ny flight. Har uansett aldri noe kritisk viktig i innsjekket bagasje.

Hah, angående mistet bagasje. Jeg er skiløper og reiser mye rundt om kring på skirenn, og det er standard at en gang i blant så blir bagasjen borte på veien. Det er alltid like festlig :) Er ikke så mye jeg får gjort på skirenn uten ski :D

Tror heller ikke at kabinpersonalet, eller resten av pasasjerene for den saks skyld hadde blitt særlig fornøyd om jeg prøvde å ta med 20 par ski som håndbagasje :D

Har alltid MANGE merker med priority, rush, osv... på, i tillegg til gode connections. Men det slår aldri feil at bagasjen forsvinner i blant.

http://www.langrenn.com/bagasje-igjen-pay-ville-veier.5381565-1743.html

Bagasje igjen på ville veier

Skandinavisk Cup Skellefteå
- Det er i hvert fall 5 team som har blitt berørt av bagasje som ikke kom med videre på flyet fra Arlanda til Skellefteå, melder Langrenn.com's Petter Soleng Skinstad rett fra området som huser denne runden av SkanCup.

Hah, angående mistet bagasje. Jeg er skiløper og reiser mye rundt om kring på skirenn, og det er standard at en gang i blant så blir bagasjen borte på veien. Det er alltid like festlig :) Er ikke så mye jeg får gjort på skirenn uten ski :D

Tror heller ikke at kabinpersonalet, eller resten av pasasjerene for den saks skyld hadde blitt særlig fornøyd om jeg prøvde å ta med 20 par ski som håndbagasje :D

Har alltid MANGE merker med priority, rush, osv... på, i tillegg til gode connections. Men det slår aldri feil at bagasjen forsvinner i blant.

Hvorfor har du merket de med RUSH?

Er det endel her som sliter med dårlig karma? Av diverse årsaker har jeg sjekket inn bagasje ganske mange ganger av mine flighter de siste par årene og bortsett fra innimellom litt lengre venting enn ønsket ved båndet har det vært null problemer.

Hvorfor har du merket de med RUSH?

Det er en tag fra Air Cannada som henger på som jeg helt ærlig ikke har giddet og ta av, har også en fra Lufthansa som det står HOT på. Håper jo at de hjelper :) Men har ingenting med SAS og gjøre.

Vil ikke flere tagger på bagasjen fort føre til problemer?

Siden vi reiser mye, og har ofte mye bagasje , har vi vært heldige.. Eneste tilfellet de 5-6 årene var LX sist vinter til DXB , men forventet 45 min connection.

Vi dokket inn i ZRH 20 min før DXB flighten, hentet med minibuss , opp trappa 7-8 min før avgang, gikk på tid, selvfølgelig uten våre kofferter...

No sweat, vi hadde pakket håndbagasjen for minst en dag. Ankomst DXB veldig mye lommepenger som vi ikke trengte til innkjøp.

24 timer senere sto kofferten i resepsjonen på Conrad... God butikk...:headbang

No sweat, vi hadde pakket håndbagasjen for minst en dag. Ankomst DXB veldig mye lommepenger som vi ikke trengte til innkjøp.

24 timer senere sto kofferten i resepsjonen på Conrad... God butikk...:headbang

Er jo lov å si nei takk til ting man ikke trenger og da;)

Onsdag morgen har jeg en følelse av det det kommer til å snø i h******. Tipper at selv håndbagasjemonsteret ikke klarer å snike denne om bord.

Back