Nepal, pass, visum.

Eirik

Livsnyter
Medlem
Hei,
drar til Nepal i månedsskiftet, tenker å få visum ved ankomst flyplassen i Kathmandu.
Nå har det seg sånn at selv om passet mitt er gyldig i enda noen år, har jeg ikke flere ´hele, rene´sider igjen i det.
Spørsmålet til deg/dere som bor der nede, eller har vært der i senere tid;
Er visumet en får ved ankomst en ´helside´, eller bare stempel og noen frimerker som i fx. Egypt og Tyrkia ?
Fant ikke noe om dette på nettet.

Litt mer enn en halv side i 2009 i alle fall og så må du ha plass til "departure tax"-merke til utreisen..

Hei,
drar til Nepal i månedsskiftet, tenker å få visum ved ankomst flyplassen i Kathmandu.
Nå har det seg sånn at selv om passet mitt er gyldig i enda noen år, har jeg ikke flere ´hele, rene´sider igjen i det.
Spørsmålet til deg/dere som bor der nede, eller har vært der i senere tid;
Er visumet en får ved ankomst en ´helside´, eller bare stempel og noen frimerker som i fx. Egypt og Tyrkia ?
Fant ikke noe om dette på nettet.

Pass paa aa ha kontanter ved ankomst - vi antok at det var et kontatuttak ut der, saa de slapp meg inn i landet og ned i ankomsthallen for aa ta ut penger. Ogsaa pass paa aa faa visa-soknad paa flyet og fyll den ut (evnt print ut fra nett om mulig) da koene bygger seg opp fort selv med bare et fly. Da jeg var der (ogsaa 2009) var det slik Eirik

Back