• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nektet innsjekk med Royal Jordanian

Klgn

ScanFlyer Blue
Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med rettigheter i forbindelse med en litt kinkig sak. Jeg hadde betalt billetten til en person som skulle reise Amman-Beirut tur/retur med Royal Jordanian forrige uke. Når man betaler billetten hos RJ står det at dersom en annen enn den reisende betaler billetten må den reisende ha med seg kopi av kredittkortet og passet til betaler.

Hun som reiste hadde med seg disse dokumentene. På returen fra Beirut til Amman ble hun likevel nektet å sjekke inn fordi billetten var betalt av meg. Heldigvis var jeg fortsatt igjen i Beirut og fikk dratt ut til flyplassen for å vise frem kortet, men da jeg kom frem 50 min før avgang var innsjekk stengt og hun fikk ikke sjekke inn. Etter mye om og men ble hun til slutt booket om til neste fly og fikk reise fire timer senere enn planlagt.

Her har Royal Jordanian brutt sine egne retningslinjer noe som førte til at min forbindelse ble fire timer forsinket og at jeg selv kastet vekk to timer på å reise t/r flyplassen i tillegg til kostnader til taxi. Hvilke rettigheter har man i en slik sak?
 
Jordansk selskap i Jordan så er vel jordanske forbrukermyndigheter den rette instans (kanskje) om ikke flyselskapet svarer på henvendelsen.
 
Jordansk selskap i Jordan så er vel jordanske forbrukermyndigheter den rette instans (kanskje) om ikke flyselskapet svarer på henvendelsen.

Går det an å gå på kredittkortselskapet siden leverandør ikke har levert tjenesten i henhold til avtalen?
 
Tror det blir vanskelig. Normalt er det jo konkrete belastninger/transaksjoner som det kan reklameres over vis a vis kortselskapet. Og det er jo feks ikke noe galt i seg selv med betalingen til taxi-sjåføren. Dersom ombookingen medførte utlegg direkte til flyselskapet (man måtte betale ombookingen), vil det kunne stille seg annerledes. Da ville jeg ikke nølt med å bestride transaksjonen - under henvisning til at flyselskapet ikke hadde rett til å belaste deg dette.
 
Back
Top