Nektet innsjekk med gyldig billett

Trety

ScanFlyer Rusty
http://forbruker.no/reise/article1703004.ece

Som en helt privat kommentar: Det er nesten fantastisk å se hvor klønete KLM klarer å håndtere denne saken. Denne kunne vært løst enkelt og greit så alle hadde blitt fornøyd, men i stedet så velger man en firkantet og byråkratisk måte å løse ting på - et skoleeksempel på hvordan man ikke behandler kunder. :rolleyes:
 
Veldig mange flyselskaper har dette systemet for 'fraud prevention' dvs kan ikke reisende vise fram kredittkortet som man har betalt med så skal passasjeren ikke reise.
 
Hvis saken er fremstilt riktig i media så er det skremmende.
Har hørt mye dårlig om KLM når det oppstår problemer. Noe som gjør at jeg noen ganger er litt redd for å kjøpe billetter med dem.

Jeg sendte en e-mail til KL i fjor og spurte om det var greit at jeg kjøpte billetter
til andre med mitt kredittkort og at jeg heller ikke reiste sammen med dem og jeg fikk til svar at det var ok. Men skjønner nå at det kanskje ikke er så lurt.

Her er utdrag av svaret jeg fikk fra dem :
Original Message Follows:
------------------------
Dear Mr. xxxxxx,

Thank you for your e-mail.

We are glad to inform you that the passenger do not need to show the credit card that was used as
payment upon check in.

If you purchase an e-ticket you will receive a Trip Summary and Receipt as a confirmation of your
ticket purchase, sent by e-mail or fax. For proper handling in some countries e-ticket passengers
will have to carry the Trip Summary & Receipt upon travel.


Sincerely,
KLM Royal Dutch Airlines / Northwest Airlines
 
Da virker det enklere i USA, der får du overhodet ikke foretatt noen bestilling med norsk kort overhodet!
Dersom en annen person bestiller for deg meg gyldig kredittkort, må det attesteres fra vedkommende før avreise, helst være med til flyplassen og godkjennes.
 
Originally posted by Superhai
Veldig mange flyselskaper har dette systemet for 'fraud prevention' dvs kan ikke reisende vise fram kredittkortet som man har betalt med så skal passasjeren ikke reise.

Da hjelper det dog lite å informere kunden om at han kun trenger reservasjonskoden. Men en ting er feilen som blir gjort (shit happens etc), en helt annen ting er måten ting blir håndtert på i etterkant - og det er her KLM stryker.
 
Originally posted by Trety
Da hjelper det dog lite å informere kunden om at han kun trenger reservasjonskoden. Men en ting er feilen som blir gjort (shit happens etc), en helt annen ting er måten ting blir håndtert på i etterkant - og det er her KLM stryker.

Det er jo ikke så lenge siden KLM hadde et par slike runder i presser her på berget heller?

-A
 
Utrolig klønete og garantert gitt KLM en mindre nordmann blant fansen!!!!
 
Hvis det er et krav i visse land p.g.a. frykt for svindel så får de jo informere om det på forhånd.

I bekreftelsen fra Thai står det f.eks. alltid:
THE PICTURE IDENTIFICATION, INCLUDING CREDIT CARD USED FOR ANY PURCHASE BY PHONE OR INTERNET, SHALL BE PRESENTED AT CHECK-IN

Da er det i det minste ryddig og greit når man vet det på forhånd.
 
Hva skal KLM med et kontor her i Norge om de ikke skal hjelpe sine norske passasjerer?
 
Har også hatt en ett par dårlige opplevelser med KLM.
Nå sist i høstferien i 2006.
På LAX fikk ikke damen bak disken sjekket oss inn på siste strekning AMS-TRF; Prøvde selv på medbrakt bærbar. Da vi kom til AMs sjekket jeg med KLM som hadde fordelt oss tre tilfeldig i flyet og selvfølgelig kunne de "ikke hjelpe". Måtte til slutt ordne det selv ved å bytte med andre. Alt var bestilt på KLMs hjemmeside i god tid. Ikke "den store greia", men.....................

En annen gang var Hanne og jeg på helgetur i AMS (TRF-AMS-TRF). Vi hadde en tidlig tur hjem på mandag (for å rekke jobb). På AMS fikk vi beskjed om at ruten var innstilt.
Turen var bestilt på KLMs hjemmesider. Har bonuskort med KLM og dermed profil.
KLM svarte at de ikke hadde kontaktinfo og jeg måtte da gjøre dem oppmerksom på profilen. Fikk kranglet til oss ruting via Stavanger for Hanne (hun hadde ett viktig møte). Jeg derimot måtte vente. Ringte KLM i NORGE som henviste til KLM på AMS som henviste til KLM i Norge, osv........................................

KLM er dårlige når det skjer noe. Så lenge flyene går så er det greit. De flyr jo fra TRF:old
 
Originally posted by Concorde

Da virker det enklere i USA, der får du overhodet ikke foretatt noen bestilling med norsk kort overhodet!
Dersom en annen person bestiller for deg meg gyldig kredittkort, må det attesteres fra vedkommende før avreise, helst være med til flyplassen og godkjennes.

Tull.. Jeg bruker et norsk kredittkort ukentlig på både AA og UAs hjemmesider. Kortet jeg bruker er et norsk felles firmakort som ikke er i mitt navn. Har aldri hatt noe som helst problem
 
Originally posted by Superhai

Veldig mange flyselskaper har dette systemet for 'fraud prevention' dvs kan ikke reisende vise fram kredittkortet som man har betalt med så skal passasjeren ikke reise.

De aller fleste har det, ja. Men det håndheves sjelden/aldri
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by Concorde

Da virker det enklere i USA, der får du overhodet ikke foretatt noen bestilling med norsk kort overhodet!
Dersom en annen person bestiller for deg meg gyldig kredittkort, må det attesteres fra vedkommende før avreise, helst være med til flyplassen og godkjennes.

Tull.. Jeg bruker et norsk kredittkort ukentlig på både AA og UAs hjemmesider. Kortet jeg bruker er et norsk felles firmakort som ikke er i mitt navn. Har aldri hatt noe som helst problem

Det virker enklere enn å bestille via Kayak.com....... Det er mulig det er kun de som krever fullmakt av amerikansk kortholder?
 
Å t a "fraud" på alvor klapper jeg gjerne for...men å ikke ta ansvar for passasjerne sine skjønner jeg fortsatt ikke. Er dette første tegn på at KLM legger ned kontorene i Norge?
 
Originally posted by EB

Er dette første tegn på at KLM legger ned kontorene i Norge?

Dette er selvsagt en helt håpløs dårlig håndtering av saken fra KLM sin side, men det står vel ikke noe om nedlegging av kontorer i Norge..... Hvis det stemmer at billetten også er kjøpt via KLMs kinesiske sider så skjønner jeg ikke dette med fraud prevention heller. Om navnet på kredittkortet som ble brukt til bestillingen (som selger vel må ha mulighet til å sjekke opp mot navnet på den reisende...?), billetten og passet er det samme så skulle det vel være greit? det er selvsagt mulig at jeg ikke skjønner hvor utspekulerte kredittkortsvindlere kan være.....
 
Originally posted by EB

Å t a "fraud" på alvor klapper jeg gjerne for...men å ikke ta ansvar for passasjerne sine skjønner jeg fortsatt ikke. Er dette første tegn på at KLM legger ned kontorene i Norge?
KLM har ikke hatt kontor for pax i Norge på mange år!
Det er admin/sales du finner i Oslo, så det er heller ikke snakk om "kontorene".
Er det noen av de store som opererer i Norge, som har kontor for pax lenger da?
 
Originally posted by Trety

http://forbruker.no/reise/article1703004.ece

Som en helt privat kommentar: Det er nesten fantastisk å se hvor klønete KLM klarer å håndtere denne saken. Denne kunne vært løst enkelt og greit så alle hadde blitt fornøyd, men i stedet så velger man en firkantet og byråkratisk måte å løse ting på - et skoleeksempel på hvordan man ikke behandler kunder. :rolleyes:

Tror ikke KLM gjorde et smart trekk da de outsource'et customer care. Nå er det Cygnific som gjør jobben. Kanskje litt mer stivbeint da?!
 
Back
Top