Nei til mobil på fly

Re: Nei til mobil på fly

Småbarn er en naturlig del av livet...mobiltelefon med all verden sringelyder er det ikke!!!

Jeg vil no våge i påstå at det er mer irriterende med en drittunge hylende i to timer sammenhengende,
i forhold til en ringetone som varer maksimalt i 10 sekunder..

Nå har jeg ingen erfaring med mobiler som ringer i fly, men det er klart en skrikende unge er mer irriterende enn en mobiltelefon som ringer.

Problemet er bare at hvis det hadde blitt mulig for alle å benytte telefonen i fly til en brukbar pris, så er det mange fler enn EN mobil som ville ringt, og DA kunne fort den lille stakkaren sett seg slått.

Joda - men hvis alle bruker mobilvett og skrur telefonen på lydløs med vibratoregget på,
så slipper man det, og man vet ikke om naboen snakker med sidemannen eller en fyr
30,000fot lavere nede. Men så var det jo det med å overbevise andre om mobilvett, da..

Eller rett og slett avfinne seg med det faktum at luften er fri for mobiltelefoner....

Hva er det som får dere til å tro at folk vil gå av skaftet og ringe som galematias ombord i fly? En sammenliknbar situasjon er tog eller fly, ringer det konstant i mobiltelefoner der? Nei! Jeg tilbringer en del tid på begge fremkomstmidler så dette har jeg grunnlag for å si! :up:

Hvis Flytoget (og det er vel egentlig ikke så dumt sammenligningsgrunnlag) er noe man kan sammenligne med så gruer jeg meg til den dagen det blir lov med mobiltelefon ombord i fly...:naughty:

Flytoget rommer jo en masse mennesker på vei til eller fra en mobilfri sone (flyet), så det sammenligningsgrunnlaget behøver ikke være det beste pr. idag...

Originally posted by Speedbird
men hvis alle bruker mobilvett ..

Dream on, Speedy ...... :p

Det vil, som med mange andre ting, vaere noen faa idioter som oedelegger for alle andre ...

I dagens aviser står det at dagens ungdom ikke klarer seg uten mobilen... 1 av 3 slår den aldri av!!! Dette er god nok grunn til fortsatt å nekte bruk av mobil ombord i fly...

Og siden ungdommer er overrepresentert som reisende ombord på fly så er jo dét et naturlig resonnement!..................

Hva skjer med ungdommen om noen år...legger de bort mobilen? Don`t think so!!!

Si ikke det! Det er ikke mange årene siden mobil ble allemannseie, og det kan ikke utelukkes at mobil-vanene endrer seg over tid i takt med forbrukerens modning - totalt sett.

Kanskje... Men jeg tror alikevel på enda mere mobilbruk...(...og da er det godt å få noen pustepauser i hverdagen!!)

Amerikanske forretningsfolk vil ikke ha mobiltelefon. De vil ha internett!!

http://www.cnn.com/2005/TRAVEL/03/31/bt.internet.flight/index.html

Originally posted by CK
tidligere vare det jo Røyk/Ikke-Røyk ombord, kanskje vi kan begynne med Stille/Bråkesone ombord?? Så kan vi med småbarn, folk med mobiltelefon, Gameboy-fantaster og fjorstisser sitte i "Bråkesonen" (f.eks. på de bakerste radene på en MD80) :)

Amen!
Bookes ved billettbestilling, og følges slavisk!

Hvis mobilvanene skulle endres håper jeg først vi ser det på bakken...:spin:

Originally posted by LN-MOW
Amerikanske forretningsfolk vil ikke ha mobiltelefon. De vil ha internett!!

http://www.cnn.com/2005/TRAVEL/03/31/bt.internet.flight/index.html

Må si at jeg kjenner meg igjen i CNN artikkelen. Internett er helt klart å foretrekke .. og med SKYPE er det jo telefonmulighet også.
Vet at flere med meg nå faktisk velger flyselskap på langruter etter om de har WLAN ombord. På torsdag går turen til BKK for en måneds opphold der, og selv om prisen på TG var noen hundrelapper lavere, blir det SAS for undertegnede m familie pga WLAN. :p

Ja til fri mobilbruk når man reiser alene! Da kan man slå i hjel tid med å sitte og lytte til andres telefonsamtaler. :up: Det er mye rart som blir sagt ..

Ikke uenig med Herlov... Men noen mennesker burde vært skånet mot seg selv;)

Back