Nedgang for easyJet og Ryanair

Re: Nedgang for easy og Ryan

Du glemte å ta med at det kanskje ikke er så rart når FR har satt 80 fly på bakken.
 
Re: Nedgang for easy og Ryan

Ikke verst at easyJet har en kabinfaktor på 81,9 % i januar, som er lav sesong. Siden kabinfaktoren økte mens antall passasjerer sank svakt har vel easyJet kuttet noe i kapasiteten.
 
Re: Nedgang for easy og Ryan

Du glemte å ta med at det kanskje ikke er så rart når FR har satt 80 fly på bakken.

Tja, forklaringen er nok ikke så enkel som bare det. De satt vel fly på bakken i fjor også? Og grunnen til det er jo enkelt og greit lav etterspørsel.
 
Re: Nedgang for easy og Ryan

Du glemte å ta med at det kanskje ikke er så rart når FR har satt 80 fly på bakken.

Kabinfaktor er kun for de flyene som flyr. Ikke dem som står innaktiv på baken! Så FR merker nok at det er andre tider.
 
Mange sverger jo høyt og hellig at de aldri skal fly Ryanair igjen... kanskje stadig flere holder det de lover, slik at Ryanair vil miste mange pax etter hvert.
 
Ifølge artikkelen er kabinfaktoren for FR den samme i januar 2012 som den var i januar 2011. Det skulle bety at reduksjonen i antall reisende er pga flere fly på bakken i år kontra i fjor.
 
Det kan jo også være at en del av FR sine PAX som som kun hadde "råd" til å reise med FR nå p.g.a finanskriser rundt om, ikke lengre har råd til å reise?!?
 
Mange sverger jo høyt og hellig at de aldri skal fly Ryanair igjen... kanskje stadig flere holder det de lover, slik at Ryanair vil miste mange pax etter hvert.

Nja, er det så mange da? Mitt inntrykk er at de som prøver FR er rimelig fornøyd ut fra forutsetningene. Og resultatmessig er jo dette slett ikke verst med 80 fly på bakken.:rolleyes:
 
Re: Nedgang for easy og Ryan

Kabinfaktor er kun for de flyene som flyr. Ikke dem som står innaktiv på baken! Så FR merker nok at det er andre tider.

Veldig klar over det. Og i og med at kabinfaktoren er uendret i forhold til i fjor så skjønte jeg ikke din kommentar. Kan du forklare ?
 
Ifølge artikkelen er kabinfaktoren for FR den samme i januar 2012 som den var i januar 2011. Det skulle bety at reduksjonen i antall reisende er pga flere fly på bakken i år kontra i fjor.

Det er vel en kombinasjon av færre reisende pga fly ble satt på bakken, og at fly ble satt på bakken pga færre reisende? Spørs vel ikke at høna og egget kom samtidig her?
 
Re: Nedgang for easy og Ryan

Veldig klar over det. Og i og med at kabinfaktoren er uendret i forhold til i fjor så skjønte jeg ikke din kommentar. Kan du forklare ?

Står det ikke at FR hadde 71% kabinfaktor. Er ikke dette litt lite til dem å være
 
Back
Top