Hvordan har det gått med MZ og NB i dag?[/QUOTE
Det har gått bra. Jobbet bare frem til 2 tiden. Men morgen og formidags flightene kom seg ut på rute, med unntak av FLR som hadde litt teknisk og så SLOT. Ang maskinene på kvelden vet jeg ikke. Men det burde ikke være de største problemene.
Har vært litt småproblemer av teknisk art. Men det er jo ikke uvanlig når man gjør en såpass stor oppstart. Og ingnenting er uløselig.
Sterling er så langt godt fornøyd har vi fått beskjed om.
S
Hvordan har det gått med MZ og NB i dag?[/QUOTE
Det har gått bra. Jobbet bare frem til 2 tiden. Men morgen og formidags flightene kom seg ut på rute, med unntak av FLR som hadde litt teknisk og så SLOT. Ang maskinene på kvelden vet jeg ikke. Men det burde ikke være de største problemene.
Har vært litt småproblemer av teknisk art. Men det er jo ikke uvanlig når man gjør en såpass stor oppstart. Og ingnenting er uløselig.
S
Sterling er i grunn en veldig enkel kunde å jobbe med så noe annet hadde overasket meg. Menzies har jo også en stadig voksende gjeng med dyktige folk så dette går nok ganske smertefritt er jeg overbevist om.
Men ACE var vel et enkelt system? Jeg klarte en del selv med kun AYRes-kunskaper (tkting & res). Men jeg husker nok ikke så mye av det lenger, begynner å bli en del år siden jeg var i AY.
learjet said:Det har gått bra. Jobbet bare frem til 2 tiden. Men morgen og formidags flightene kom seg ut på rute, med unntak av FLR som hadde litt teknisk og så SLOT. Ang maskinene på kvelden vet jeg ikke. Men det burde ikke være de største problemene.
S
Tenkte du på det gamle FRES? Jeg hadde access til en liten FRES-terminal, og greidde faktisk å booke noen billetter med mine Resaid kunnskaper.
Veldig likt.
Fant ut av hvordan man sjekket inn og alt mulig annet.
Jeg liker de commandline baserte systemene. Føler at da har man full kontroll. ;-) Syns load control i Ace var vel og greit enkelt, og litt tungvindt når man ikke kunne det så godt.
Hvordan går det med CLC biten fra ARN?
Synd dere ikke fikk med noen hc'r med load.
Men jeg er sikker på at det går veldig bra med CLC fra ARN.
Nei, AYres var det som tok over fra QIKres som var det som overtok for FRES (eller Finnres, som det egentlig hette). FIDO ACE var vel det med GUI og F-taster, det så enkelt ut (lignet mye på AYres, men for ckin da). Det gamle FIDO husker jeg enda mindre av. PU#1 og så videre - men det virket også som et greit system. Men booket du virkelig billetter i FRES? Det må ha vært leeeeeeenge siden!
De første dagene har vi hatt folk med loadcontroll fra ARN og CPH som har bidratt. Hadde første riktige CLC fra ARN i dag og det gikk veldig bra.
De to første dagene har vi testet og justert oss litt. CLC har da sittet intern på huset, men vi har da gjort jobben som om de sitter ved ARN. Har fått rettet i noen bugs og funnet fine rutiner mens de har vært hos oss.
S
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.