NB OSL

Men ACE var vel et enkelt system? Jeg klarte en del selv med kun AYRes-kunskaper (tkting & res). Men jeg husker nok ikke så mye av det lenger, begynner å bli en del år siden jeg var i AY.
 
Hvordan har det gått med MZ og NB i dag?[/QUOTE

Det har gått bra. Jobbet bare frem til 2 tiden. Men morgen og formidags flightene kom seg ut på rute, med unntak av FLR som hadde litt teknisk og så SLOT. Ang maskinene på kvelden vet jeg ikke. Men det burde ikke være de største problemene.

Har vært litt småproblemer av teknisk art. Men det er jo ikke uvanlig når man gjør en såpass stor oppstart. Og ingnenting er uløselig.

Sterling er så langt godt fornøyd har vi fått beskjed om.

S
 
Hvordan har det gått med MZ og NB i dag?[/QUOTE

Det har gått bra. Jobbet bare frem til 2 tiden. Men morgen og formidags flightene kom seg ut på rute, med unntak av FLR som hadde litt teknisk og så SLOT. Ang maskinene på kvelden vet jeg ikke. Men det burde ikke være de største problemene.

Har vært litt småproblemer av teknisk art. Men det er jo ikke uvanlig når man gjør en såpass stor oppstart. Og ingnenting er uløselig.

Sterling er så langt godt fornøyd har vi fått beskjed om.

S


Sterling er i grunn en veldig enkel kunde å jobbe med så noe annet hadde overasket meg. Menzies har jo også en stadig voksende gjeng med dyktige folk så dette går nok ganske smertefritt er jeg overbevist om.
 
Men ACE var vel et enkelt system? Jeg klarte en del selv med kun AYRes-kunskaper (tkting & res). Men jeg husker nok ikke så mye av det lenger, begynner å bli en del år siden jeg var i AY.

Tenkte du på det gamle FRES? Jeg hadde access til en liten FRES-terminal, og greidde faktisk å booke noen billetter med mine Resaid kunnskaper.
Veldig likt.

Fant ut av hvordan man sjekket inn og alt mulig annet.
Jeg liker de commandline baserte systemene. Føler at da har man full kontroll. ;-) Syns load control i Ace var vel og greit enkelt, og litt tungvindt når man ikke kunne det så godt.
 
learjet said:
Det har gått bra. Jobbet bare frem til 2 tiden. Men morgen og formidags flightene kom seg ut på rute, med unntak av FLR som hadde litt teknisk og så SLOT. Ang maskinene på kvelden vet jeg ikke. Men det burde ikke være de største problemene.

Har vært litt småproblemer av teknisk art. Men det er jo ikke uvanlig når man gjør en såpass stor oppstart. Og ingnenting er uløselig.

Sterling er så langt godt fornøyd har vi fått beskjed om.

S

Hvordan går det med CLC biten fra ARN?

Synd dere ikke fikk med noen hc'r med load.
Men jeg er sikker på at det går veldig bra med CLC fra ARN.
 
Jeg har aldri prøvd noe annet et Amadeus Swift Check(DY). Er det et bra system i forhold til de andre? Var en del bugs i begynnelsen, men det er fikset. Ganske enkelt i bruk, men litt kjedelig design.
 
Tenkte du på det gamle FRES? Jeg hadde access til en liten FRES-terminal, og greidde faktisk å booke noen billetter med mine Resaid kunnskaper.
Veldig likt.

Fant ut av hvordan man sjekket inn og alt mulig annet.
Jeg liker de commandline baserte systemene. Føler at da har man full kontroll. ;-) Syns load control i Ace var vel og greit enkelt, og litt tungvindt når man ikke kunne det så godt.

Nei, AYres var det som tok over fra QIKres som var det som overtok for FRES (eller Finnres, som det egentlig hette). FIDO ACE var vel det med GUI og F-taster, det så enkelt ut (lignet mye på AYres, men for ckin da). Det gamle FIDO husker jeg enda mindre av. PU#1 og så videre - men det virket også som et greit system. Men booket du virkelig billetter i FRES? Det må ha vært leeeeeeenge siden!
 
Hvordan går det med CLC biten fra ARN?

Synd dere ikke fikk med noen hc'r med load.
Men jeg er sikker på at det går veldig bra med CLC fra ARN.

De første dagene har vi hatt folk med loadcontroll fra ARN og CPH som har bidratt. Hadde første riktige CLC fra ARN i dag og det gikk veldig bra.

De to første dagene har vi testet og justert oss litt. CLC har da sittet intern på huset, men vi har da gjort jobben som om de sitter ved ARN. Har fått rettet i noen bugs og funnet fine rutiner mens de har vært hos oss.

S
 
Nei, AYres var det som tok over fra QIKres som var det som overtok for FRES (eller Finnres, som det egentlig hette). FIDO ACE var vel det med GUI og F-taster, det så enkelt ut (lignet mye på AYres, men for ckin da). Det gamle FIDO husker jeg enda mindre av. PU#1 og så videre - men det virket også som et greit system. Men booket du virkelig billetter i FRES? Det må ha vært leeeeeeenge siden!

Skikkelig historie jo.
Nei, rundt 2000-2001, tenker jeg. Men jeg dro alltid en Ignore uansett, for siden jeg hadde access, og at jeg ikke var kurset i dette, så ville jeg aldri dra en EndTransaction. Men jeg hadde full access til å ta opp AY-bookinger og "teste" mine egne bookinger. Det er forholdet som SAS har med Starcheck/Palco og Resaid, så virket det som samme opplegg i Fres/ace.
Men jeg har jo aldri vært en booking mann... bortsett fra i Forsvaret.. :cool:
 
De første dagene har vi hatt folk med loadcontroll fra ARN og CPH som har bidratt. Hadde første riktige CLC fra ARN i dag og det gikk veldig bra.

De to første dagene har vi testet og justert oss litt. CLC har da sittet intern på huset, men vi har da gjort jobben som om de sitter ved ARN. Har fått rettet i noen bugs og funnet fine rutiner mens de har vært hos oss.

S

Flinke gutter dere :colgate:
CLC er ikke så vanskelig... Lykke til utover.
 
Back
Top