NB OSL

Jeg kjenner ikke detaljene i avtalen eller forhandlingene som jeg antar har vært, men hvorfor er det lite profft å si opp en avtale?

Uprofft, med mindre avtalen svarer til forventningene?
- Er det slik at de ikke er fornøyd med det kontrakten tilsier, er det èn ting, slik at SA ikke har oppfylt betingelsene...
- Er det mye forsinkelser og slike ting de ikke har regnet med, pga intern rot i NB, er det en annen ting, men som ikke SA's feil, bør jo ikke gå utover dem.

Men på den andre siden sett, om Menzies (noen 2-3 bokstavskode på dem??)
trår til med et knalltilbud (lavere pris og også vil kjøpe dem ut fra SA's kontrakt), så ... ja... Konkurransen er knallhard.

Har Menizes egne parkeringsskilt på gate'ene eller henger NP skiltene der enda? For viss de har fått egne skilt har du jo svaret der.

Korrekt. Det står NP, men MZ er en fin kode for Menzies.
NP skiltene på alle standene er ikke oppdatert på denne fronten...
Alt til sin tid.

Ikke at jeg er sikker, men jeg trodde at Menzies hadde to bokstavskode som er MA (Menzies Aviation).

Ground Handlers har ingen IATA/ICAO-kode. Det er kun for flyselskaper. Handlingselskaper bruker XH eler 7X hvis de har bruk for meldingstjenster.

Hva er status her ?
Innsjekking til en NB flight på fredag var ingen høydare, det virket som om den ene halvparten av innsjekkins personalet var på opplæring, og den andre halvparten hadde sagt opp og skulle begynne hos WF og var opptatt med å fortelle det. PAX'n fikk i alle fall stå i kø.

Hmm ikke alle vel ;) SGS f.eks heheh

Hvis SGS gaar til anskaffelse av eget system vil de maatte gjoere det. I en del tilfeller installerer selskapene eget DCS-system, saa da vil handlingagenten ogsaa bruke selskapets meldingskoder.

For eksempel, Delta er et selskap som installerer DELTAMATIC paa alle sine utestasjoner. Skulle de dukke opp i Oslo og SGS faa handlingen, vil meldingene gaa til OSLxxDL ..

Og WF er vel redde for å miste sin "WF-kultur".. Kan bli interessant..

Det er vel ikke å regne med noe annet når de plutselig vokser så mye. SA-kultur er foresten ingen dårlig kultur så det går nok bra skal du se :D

Jeg hørte bare det ble påstått at SA blandt annet hadde mye mer slitasje på utstyr generelt? Men men, det er spennende tider for både WF og Menzies... SA derimot må nok diskuteres.

Det er vel ikke å regne med noe annet når de plutselig vokser så mye. SA-kultur er foresten ingen dårlig kultur så det går nok bra skal du se :D

Servisair er et bra selskap det, masse bra folk på gulvet, synd at det ikke går veien for dem om dagen. Bare se på de siste mnd vi hadde NAS, vi lå ikke akkurat på latsia, vi ga service til NAS til det siste. Så servisair-kultur er ingen dårlig kultur nei

Jeg hørte bare det ble påstått at SA blandt annet hadde mye mer slitasje på utstyr generelt? Men men, det er spennende tider for både WF og Menzies... SA derimot må nok diskuteres.

Det er egentlig godt mulig det. Men det er ganske logisk. Produksjonen til SA har vært veldig stor, utstyret gammalt og måtte fraktes rundt om kring på hele flyplassen.
Widerøe har en helt annen produksjon og holder seg stort sett kunn til de samme gatene i enden av innlandspiren. Det kan høres ut som bagateller men jeg tror det har mye å si slitasjon.

Beklager avsporingen fra temaet.

Sterling igjen, nye nytt?

Menzies har vel fått vite at de tar over, men ifølge mine "kilder" var det noe usikkert når? Men er vel heller et tidsspm enn et spm om...

Back