NAX 208 Oslo - Bodø omdirigert til Evenes ?

LN-DAG

ScanFlyer Pensjonist
NAX 208 Oslo - Bodø omdirigert til Evenes ?

Dy208.jpg

NAX208.jpg

og nå sirkler SAS 4572 i ring på samme området, for så å gå videre nordover.

ScreenShot484.jpg

18:05 Trondheim SK4572 SAS - Ny tid 18:45 Oppdatert kl. 18:19

Dårlig vær i Bodø ?

Last edited:
Re: NAX 208 Oslo - Bodø omdirigert til Evenes ?

Snøvær og 0 grader i Bodø, brøyting, glatt eller dårlig sikt kanskje?

Fulgte med på den der selv, SAS4116 snudde og satte kursen sørover.
Metar var slik.
METAR 091620Z 27004KT 0500 +SN VV004 M01/M01 Q1008 TEMPO 3000 SN VV012

OK, får se om SAS4122 kommer seg ned ?

18:40 Oslo SK4122 SAS - Ny tid 18:43

De oppdateringene på ankomst hos avinor.no er ikke helt "oppdatert", ihvertfall litt sent.

NAX 208 var kommet et bra stykke nordover før dette kom opp:

19:15 Harstad/Narvik DY208 Norwegian - -

....nå sirkler SAS4122 også.....

Fikk akkurat dette fra en kompis som sitter og venter ...

Interessant å se forskjellen på SAS og Norwegian når flyene forsvinner andre steder. SAS informerer godt om hva som skjer, har delt ut matkort og kundene er rolige og greier
Norwegian pax får ingen beskjeder, ingen mat ..og det meste er kaos

ja,, her brøytes det for fullt ennå .. Utrolig at ikke Norwegian passasjerene får noen info eller matkort .. interessant å se så store forskjeller når ting halter

-"SAS informerer godt om hva som skjer, har delt ut matkort og kundene er rolige og greier
Norwegian pax får ingen beskjeder, ingen mat ..og det meste er kaos"-

Matkort?? Det er en skam!! 75 kr etter 4 timers forsinkelse er det man får. Og hva får man for 75 kr på en flyplass da? En kopp kaffe og en gammel donut koster 85 kr.. Da er jeg faktisk nesten enig med Norwegian og ikke gi noenting..

Er det noen bestemmelser hvor lenge de kan sirkle rundt ? Husker noe om drivstoff for 40 min. ekstra, men det var kanskje for småfly?

ScreenShot480.jpg

NAX208 fløy min. 5 runder før det fortsatte nordover og hvis det ikke kommer ned på flyplass alt. 2, hva da ?? (Nå er det vel lite sannsynlig at EVE, BDU eller TOS skulle være stengt samtidig)

-"SAS informerer godt om hva som skjer, har delt ut matkort og kundene er rolige og greier
Norwegian pax får ingen beskjeder, ingen mat ..og det meste er kaos"-

Matkort?? Det er en skam!! 75 kr etter 4 timers forsinkelse er det man får. Og hva får man for 75 kr på en flyplass da? En kopp kaffe og en gammel donut koster 85 kr.. Da er jeg faktisk nesten enig med Norwegian og ikke gi noenting..

Så du mener at ingenting er det beste? Heh... Ingen sier vel nei takk til et matkort, heller ikke Norwegian-passasjerer.

Da gikk 4122 til Kiruna .... Ser KKT på vei sørover som NAX7P - er det den som gikk til BDU?

Er det noen bestemmelser hvor lenge de kan sirkle rundt ? Husker noe om drivstoff for 40 min. ekstra, men det var kanskje for småfly?

Fuelreserven skal være ombord når de lander, de skal ikke benytte denne.

Matkort?? Det er en skam!!

Jeez ... SAS er ikke forpliktet til å gi dem noen ting ... det er en værdelay ... her er det den psykologiske biten som teller mest - man føler ihvertfall at noen verdsetter en som passasjer.

De kan holde så lenge de har nok fuel til å nå alternativet og inntil arbeidstiden går ut - whichever comes first ...

Nå begynner forøvrig DY også å dele ut matkort -- noen på FBU som leser forumet .. ?? ;)

Du får sånn ca en banan, ei flaske vann og noe med korn i. Og ja, jeg ville heller hatt det enn ingen ting... Du har vel penger selv til å dekke mellomlegget?

---

Når vi er inne på omdirigeringer... I går stod jeg og ventet på bussen, og som vanlig fulgte jeg nøye med flytrafikken ( :colgate: ). Der stod et Widerøefly (LN-WFC) klar for takeoff i sørenden av rullebanen. Men i stedet for å ta av triller WFC nedover rullebanen og tilbake til "gate". Avgangen stod som WF0674 til Alta 14.00, og ble til slutt 1,5 time forsinket med takeoff 15.30. På wideroe.no står "RA" som årsak, men det var nå ikke bare flyrotasjon som var årsak til forsinkelse... Hva kan ha vært årsaken for å avbryte takeoff på den måten? Det kom et SASfly inn for landing like etterpå (som jeg ikke helt klarer å få til å gå opp, da det står ankomster 13.00 og 15.45 på wideroe.no).

Last edited:

Der er jeg helt enig. Det er nok infelt i et regulativ at man skal gi en gitt sum (75 NOK) ved en viss forsinkelse. Men man kan godt gi de som driver resturantene på flyplassene et spark bak med de prisene de opererer med. Den psykologiske biten teller nok endel, helt til man blir psykisk nedbrutt når man kommer til kassen og skal betale for det man trenger. Men et pluss til SAS for å gi dette, det er nok bedre enn ingenting-jeg ser den.

Jeg er på reise EVE-BOO-TRD idag, men WF 637 måtte gjøre vendereis etter å ha sirklet over Bodø en times tid. Nå sitter jeg på EVE igjen med en booking for i morgen tidlig. Håper det finnes et ledig rom i et av Harstads herberger...

Back