Da er det lov for feriereiser i Danmark fra 15. juni med krav om minst 6 dagers overnatting utenfor København.
Danmark bråsnur og åpner nå for at dansker kan reise til nesten alle EU- og Schengen-land fra neste helg. Men de nye reiserådene har satt mange i en lei skvis. Og det samme kan skje i Norge hvis Erna Solberg gjør som danskene, advarer Forbrukerrådet.
Mange hadde booket hotellovernattinger til sydenopphold i sommer før koronakrisen oppsto, satset på å få tilbake pengene på grunn av regjeringens reiseråd og har booket seg ny ferietur i Danmark eller et nærliggende land de samme ferieukene i stedet. Men siden regjeringen ikke lenger fraråder reiser til hverken Spania, Italia, Hellas eller mange andre ferieland fra neste helg, har ikke lenger danskene krav på pengene tilbake. Dermed må mange punge ut dobbelt opp for ferien i år.
Denne begrensningen gjelder kun overnatting i København og Frederiksberg kommune, som i praksis utgjør København sentrum. Man kan da f.eks bo ved CPH som ligger i Tårnby kommune, eller på flere bra og svært hyggelig hoteller i nabokommunene rundt København, en veldig kort togtur unna sentrum
Synes det er litt digg at det er stengt jeg. Da kan man liksom kuke rundt her i fred og ro istedenfor å sitte stuet sammen i fly med maske og frykt for å dø av et virus.
Man kan ta seg en is og bare chille.
Tok meg drøye 6 ukers tid men nå er jeg helt med. Litt som å kaste stein i glasshus her inne, men Ingen får meg til Granka eller NYC nå, og danskepølse har de på Fnatkroken.
Steng driten ned til vi er vaksinert. Da er aksjene sikkert billige også, så dobbel bonus.
J
Litt synd å ikke kunne kjøpe mat i Svinesund ( pleier og være der en gang i måneden) men, helsa er viktigere.
Å ikke handle billigkjøtt på grensa er nok den beste gaven du kan gi helsa di, så her er det nok bare win-win![]()
Jeg spiser ikke kjøttSå det er alt det andre vi kjøper i Sverge
![]()
God tur til Puerto Corona
Søring-karantene får trolig en ny betydning når de 300.000 nordmennene som har planlagt å gi blaffen i myndighetens reiseråd vender hjem fra sydentur i sommer.
Mens Nakstad ber folk om å tenke seg om, jobber flyselskapene for harde livet med å motarbeide både ham og norske helsemyndigheter ved å sette opp ekstrafly til edens hager.
[....]
Etter måneder med strenge tiltak og god effekt på norske smittetall, vil vi til syden.
Koste hva det koste vil.
Livet eller bestemor, det er ikke så nøye, så lenge Gjensidige dekker den tapte mobiltelefonen din eller jakka som ble stjålet.
Ah, minnes at utvalget av regional og økologisk frukt og grønt ikke akkurat var det beste i verden på grensa, slik at det på ingen måte føltes som at det lønte seg å reise dit når man kan kjøpe god regional/fersk frukt og grønt i Norge. Men kanskje har det forbedret seg? Eller så mener du generelt bare godteri :colgate:
Vært stille i denne tråden en stund nå (Savner forøvrig robertaas og de annerledes innspillene)
Går det an nullstille denne pollen og se hva folket tror nå?
Hva tenker dere om dagen? USA, Asia, Midtøsten - er det noe vits å booke for påsken og sommeren?
Hei igjen.. Ser på noen flere turer for å ha i kallenderen for å dempe den kommende vinteren. Hvilke at disse tre stedene tror dere først vil ha en løsning hvor man kan besøke med utvidet testing osv.(begge veier så man ungår karantene i Norge). Tenker da etter nye reiserådene i januar 2021.
1 - SIngapore (Har litt trua på dem da de fort kan finne på effektive løsninger med hurtigtest osv)
2 - Dubai (Tenker de også fort kan finne på noe lurt)
3 - US (Denne kan vel gå alle veier ganske fort)
SC
(Savner forøvrig robertaas og de annerledes innspillene)
Hei igjen.. Ser på noen flere turer for å ha i kallenderen for å dempe den kommende vinteren. Hvilke at disse tre stedene tror dere først vil ha en løsning hvor man kan besøke med utvidet testing osv.(begge veier så man ungår karantene i Norge). Tenker da etter nye reiserådene i januar 2021.