Når stopper gebyrkåtheten?

Re: Når stopper gebyrkåtheten?

Om man ser på gebyrer er det vel nå 3 kategorier med selskaper:

- De ekte 0,- gebyr selskapene hvor det en betaler inkluderer alle elementene av reisen.
- Gebyrpionerene - hvor man betaler ekstra gebyr for det meste og litt til.
- Og så er det gebyrkamelonene - hvor man starter riktig så fint med 0 gebyr her og 0 gebyr der hele veien til man sitter i sitt flysete ganske så fornøyd inntil flydøren lukkes og en hører ikke det vanlige svuusj-klamp men Caching Caching som et gammelt kassa apparat. Og så når man kommer opp på marsjhøyde - også kallt salgshøyde kommer Trille Lise med sin lille gebyrinnretning - ikke ulik det andre 0 gebyr selskaper serverer litt å bite i med noe godt og av til noe ennå bedre å drikke til...men på toppen av Trille Lises vogn sitter det et monster av et kassa apparat og så starter gebyr dansen---vanngebyr, brødgebyr, eplegebyr, ølgebyr, vingebyr, kaffegebyr, thegebyr, blodpuddinggebyr og stillheten i kabinen brytes av caching caching caching og lydene av trillende gebyrmynt nede i de utømmelige gebyrkasser....glemt er reklamen om 0,- gebyr (en kan jo ikke gå av allikvel)......

Var på en konsert på fredag, kostet 600 kr. Syns det var forkastelig at jeg måtte betale ølgebyr på ølgebyr på ølgebyr. Til og med lapskausgebyr skulle de ha!

Foretrekker å betale ekstra for å få et bra sete ved bestlling av billett enn å få et sete gratis 22 timer før avgang. Utvalget av seter inkludere ikke de beste setene selv om du er på sekundet 22 timer før avgang fordi noen får muligheter for velge foran deg fordi de har tilgang til spesielle metaller på sin inngangbillett. Det spiller absolutt ingen rolle hvor tidlige du er ute - tidligplanleggere skal ha et midtsete fordi de ikke er i siste lite.

Utvalget av seter inkludere ikke de beste setene selv om du er på sekundet 22 timer før avgang fordi noen får muligheter for velge foran deg fordi de har tilgang til spesielle metaller på sin inngangbillett. Det spiller absolutt ingen rolle hvor tidlige du er ute - tidligplanleggere skal ha et midtsete fordi de ikke er i siste lite.

Dette var før, de forerste setene er nå tilgjengelig for alle i følge en annen tråd.
Helt tragisk, siden dette gjør at kunder som legger igjen 200 000kr pr år hos et selskap har like stor mulighet til å sikre seg sitt favorittsete som en kunde som legger igjen 500kr pr år.

Uansett havner jeg kun i midtsete dersom jeg endrer i siste liten (under 1 time før avgang) og må stå som standby. Har aldri skjønt problemet med dette, sitter heller i et midtsete enn å vente en ekstra halvtime til time på en flyplass.

Dette var før, de forerste setene er nå tilgjengelig for alle i følge en annen tråd.
Helt tragisk, siden dette gjør at kunder som legger igjen 200 000kr pr år hos et selskap har like stor mulighet til å sikre seg sitt favorittsete som en kunde som legger igjen 500kr pr år.

Uansett havner jeg kun i midtsete dersom jeg endrer i siste liten (under 1 time før avgang) og må stå som standby. Har aldri skjønt problemet med dette, sitter heller i et midtsete enn å vente en ekstra halvtime til time på en flyplass.

Det er egentlig ganske greit, ettersom det nå er konstant stinn brakke på de første 7-8 radene, mens det er gode muligheter for en egen 3-seter etter rad 12.

Det er egentlig ganske greit, ettersom det nå er konstant stinn brakke på de første 7-8 radene, mens det er gode muligheter for en egen 3-seter etter rad 12.

Ja, det er sant. Byttet senest i går bort vindusete på en smekkfull rat 1 mot vindusete på rad 4 med ledig midtsete. Ledig midtsete er viktigere enn hvilken rad man sitter på, og når flyet både fylles og tømmes via to utganger går det raskt uansett hvor man sitter.

Og da har Allegiant blitt selskap nummer to til å ta betalt for håndbagasje .. Spirit var selvfølgelig først. MoL er iferd med å bli akterutseilt .. ;)

http://www.wptv.com/dpp/money/consumer/allegiant-air-to-charge-for-carry-on-bags

Keep your carry-ons small on Allegiant Air flights. Starting Wednesday, if your bag doesn't fit under the seat, you're going to pay for it.

The airline plans to charge between $10 and $30 for carry-on luggage stored in overhead bins on flights booked after the fee is implemented overnight. Those prices apply for fees paid during the reservation process and vary by route. Previous bookings will not be affected.

Carry-on fees on most routes will be less than $15, the airline said. Passengers who pay fees at the airport during check-in will be charged $35. Personal items that fit under seats are still free.

Read more: http://www.wptv.com/dpp/money/consumer/allegiant-air-to-charge-for-carry-on-bags#ixzz1r5xD4ijR

Var på en konsert på fredag, kostet 600 kr. Syns det var forkastelig at jeg måtte betale ølgebyr på ølgebyr på ølgebyr. Til og med lapskausgebyr skulle de ha!

Hahahahhahaha, dagens! :colgate::D:colgate:

Og uansett hvor mye man diskuterer gebyrer og alt det der, det er billig å fly nå, prisen har gått ned kraftig de siste 10+ år.

Ja, men disse kan jo være som et kinder egg.
Tre ting på en gang.

Jeg har reist billig, tror (og vet) jeg har reist billig, og komfortabelt har det vært også. Alt på samme tur. Tro det eller ei!

Som feks US Dividend turene mine, folk jeg kjenner kan ikke tro at jeg fløy first class så billig og billigere enn det en ecobillett hadde kostet på det tidspunktet jeg dro (sommeren og høysesong), om jeg hadde betalt 90k for first class? Aldri i livet selv om jeg hadde hatt penger, men med en 90% rabatt går det nå.

Last edited:
Flyr mye SK innenlands, oftest på billigbilett. Sjekker inn og velger sete når SMS'n kommer og får nesten alltid det setet jeg ønsker. Sitter heller alene lengre bak en på full benk fremme. Vindusplass synes jeg er veldig greit om man skal ta en liten blund.

Back