Nå ska'rre kjøpes fly!!

Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Ikke noe revolusjonerende nytt (foruten wi-fi i løpet av høsten) på gang, bare en ombygging av NGene fra BU slik at de blir mer eller mindre identiske med resten av flåten med de typiske SK-fargene i interiøret (beige, mørkeblått og rødt), samt forhåpentlig nye seter over hele linja. Etter hva jeg har hørt blir forandringene som følger:
Classics fra BU: ingen forandring siden de etterhvert skal ut
NG fra BU: fwd galley bygges om med mer hensiktsmessige løsninger + nye seter (gjelder også Air Europa-maskinene)
NG fra SK: nye seter
De 17 NGene som skal leies inn: samme type nye seter og galley med den nye SK-"standarden"

Forøvrig er ytre forandringer også godt i gang. Jeg fløy LN-RCY (Eylime Viking) på en charter i helgen (heldige charterpassasjerer som kunne boltre seg på 150 seter i businessversjonen!). På siste sjekk har det norske vaiende flagget nært halen igjen blitt byttet ut med de tre stiliserte skandinaviske flaggene.


Mer kan man lese bla.a her http://www.kabin.no//kabin-static/m...E79BD23339BD6CCAup2857d3.Iforum_nr_2_2011.PDF fra side 10->

Ser også noen bemerkninger om Sky bin' der.
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Betyr "nye SK standarden" seter type LN-RRA/B bare med litt bredere midtgang ref artikkel fra kabin.no.
Det blir i så tilfelle en svært negativ utvikling for stakkars pax'en. Mer ubehaglig seter skal man lete lenge etter. Burde gått for de som sitter i dagens SK NG'er med hodestøtte og koppholder.
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

RRA og RRB er rene droemmefly i forhold til RRG...RRG er noe som er kjoept inn for aa mishandle passasjerer....
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Der ligger allerede planer i pipelinen til en udskiftning af de nuværende Sicma Aeroseats, der er installeret i 320 og de fleste 737. En af kandidaterne er bl.a. den nye Recaro stol, som Lufthansa og Austrian i øjeblikket implementerer. Den vil sikre bedre seat pitch, siddekomfort og mere living space. Så mit håb er helt sikkert denne type. Dog vil en udskiftning komme sammen med nye fly, så der går desværre nok et stykke tid, inden der sker noget.
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Den vil sikre bedre seat pitch, siddekomfort og mere living space. Så mit håb er helt sikkert denne type.

Pitchen vil være den samme, men benplassen blir bedre siden setet er tynnere.
Sittekomforten er derimot så dårlig som det kan bli, pga knallhardt sete. Jeg håper SAS går for noe annet, eller beholder det de har i dag.
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Luftfartstilsynet 18.03.2011:

2011/01140-3
Dok.dato: 17032011
Arkivkode: 502
Grad: U 0

Uoff: I
Fra: Arntzen de Besche Advokatfirma
Sak: LN-RPO - registrering av luftfart�y
Dok: LN-RPO - Registration of MSN 30467 - Reserved registration

Saksansv: D / JA / HSA
Saksbeh: D / JA / AES

Verkar som LN-RPO preics har landat på OSL som Sk9193 från ARN :)

ska enligt uppgift vara i hybird livery lik LN-BUD..
 
Last edited:
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Finnes på bildeforumet nå

Passer kanskje bedre her:

har denne "eoru" seating, dvs ca 150 seter for utenrikstrafikk, eller har den "domestic" seating med ca 180+ seter for innenriks og charter?
 
Last edited:
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Hvorfor er LN-RPO nå malt i hybrid og ikke full livery? (beklager om det er et dumt spørsmål)
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Skyldes hybridfargene at den bare er planlagt å være i SAS-flåten i relativt kort tid eller at de ikke har rukket å male den?
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Er det sånn å forstå at RPO har vært i svensk produksjon tidligere?
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

RPO har vaert i ARN for innfasing etter Moscovia gikk konk.

Siden SAS ikke har en eget lakkhangar, ma de kjöpe en lakkerings-slot en annen sted. SNN utförer alt lakkering for SAS, RPO vil i fremtida slinge inn der og "fa seg" full drakt.
 
Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!

Er det sånn å forstå at RPO har vært i svensk produksjon tidligere?

Den fløy på hele SAS-rutenettet da den fløy for SAS tidligere. Den har for øvrig vanlig SAS-interiør med de gamle og gode setene.
 
Back
Top