Re: Nå er det slutt
Heisann
EB, det er mulig du har et poeng her, men jeg tror ikke det du sikter til her med Virgin America er et godt eksempel... Det er ingen av de selskapene jeg vet om her i USA, inkludert CO, som har noe imot Virgin America startup, så lenge de holder seg til regelverket. Dette er så enkelt som en federal lov som sier at eierforholdet i et flyselskap, riktig eller galt, skal være minst 51% amerikansk statsborgerskap...

ld
Det neste var at jeg ikke klar over at BU hadde gått "konk" da de ble kjøpt opp av SAS...? Et firma bør nødvendigvis ikke være "konk" for å bli kjøpt opp, men bli sett på som en investering!
Det jeg siktet til ovenfor var det eksemplet
FBU4EVER brukte som grunn til at BU gikk "konk". Det er vel liten tvil i de fleste "objektive" øyne at SAS som et firma i mange år, fra oppstart til 80 årene, har alltid hatt store fordeler av å være statseid og da var dette et litt "uheldig" eksempel...
Jeg har bevisst holdt meg ute av denne BU/SK debatten da jeg for det første ikke har noe relevant erfaring av norsk luftfartspolitikk etter 80 årene. For det andre så er min erfaring innen denne bransjen stort sett teknisk, men til sist og ikke minst, så har jeg truffet mange utrolige dyktige folk fra SAS over tiden, som jeg har stor respekt for, og jobber fortsatt med flere av disse i forskjellige industri grupper. Jeg bertakter disse menneskene som arbeidskollegaer og venner, inkludert mange her på forumet, og det siste jeg vil gjøre er å fornærme noen...
Dag