• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nå er det Color Lines sin tur...

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nå er det Color Lines sin tur...

Konkurrransetilsynet skal nå sjekke om Color Line har misbrukt sin makt for å fjerne en konkurrent på Vestlandet; Fjord Line. Dagens Næringsliv bruker i dag to sider på denne saken...
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Den som tror konkurranse er soendagsskole,faar tro om igjen!:naughty:
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Som salige Marx sa, monopolet er kapitalismens mål.
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Det er bra at konkurransetilsynet gjør jobben sin. De som ikke har noe å skjule, har jo ingenting å frykte.
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Nå er vel Fjordline fortsatt operativ da, så denne undersøkelsen virker jo å være forut for sin tid? (Har ikke lest DN enda, da!)
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Norwegian er da også i live...men SAS ble gransket alikevel. Det samme ser vi nå på sjøen...
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Originally posted by EB
Norwegian er da også i live...men SAS ble gransket alikevel. Det samme ser vi nå på sjøen...
Trodde at SAS primært ble gransket for å misbrukt sin stilling med kryss-subsidiering i forbindelse med Coast air, og ikke Norwegian.
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Det er korrekt, DY!

Noen har tydeligvis misforstått Konkurransetilsynets misjon, poenget med dem er jo ikke å straffe selskapene etter at de har utryddet konkurrenten, men nettopp å unngå at det skjer.
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Det er vel snakk om flere saker... Coast Air vs. SAS og Norwegian vs. SAS. Coast Air flyr jo også fortsatt - så da er detvel som jeg skrev i første innlegg ganske likt mht Color Line vs Fjord Line...
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

I dagens Aftenposten ønsker ikke bare ledelsen i Color Line Konkurransetilsynet velkommen, men de ønsker også Datatilsynet, Miljøtilsynet, Helsetilsynet og Sikkerhetstilsynet velkommen. Color Line er nemlig "gjennomført skikkelige" i følge egen ledelse...
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Originally posted by LN-KOG
Som salige Marx sa, monopolet er kapitalismens mål.

Nemlig! Og det gjelder nok både SAS og O'Leary, selv om de later som noe annet....
(At SAS ikke har tatt helt knekken på DY skyldes bare at de er enda reddere for LettJet...)
 
Re: Nå er det Color Lines sin tur...

Originally posted by EB
I dagens Aftenposten ønsker ikke bare ledelsen i Color Line Konkurransetilsynet velkommen, men de ønsker også Datatilsynet, Miljøtilsynet, Helsetilsynet og Sikkerhetstilsynet velkommen. Color Line er nemlig "gjennomført skikkelige" i følge egen ledelse...

Hva skulle de ellers si?

Kapitalisme er som en konkurranse mellom psykopater: Vær slem mens du overbeviser om at du er snill... Mcchiavelli is stioll going strong :spin:
 
Back
Top