• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

My Travel trøbbel på Værnes

MartinL

ScanFlyer Dusty
My Travel trøbbel på Værnes

Kveldens avgang til Kreta måtte avbrytes da maskinen fikk fugler i motoren.
De opplyste om ca 200 pax som måtte vente på et annet fly på grunn av hendelsen.

Re: My Travel trøbbel på Værnes

Satt foran PC`en på her på militær-terminalen og plutselig hører jeg to kjappe, kraftige smell.
Switcher på flyradioen, og får med meg at Viking 761 melder om birdstrike på "begge sider". Flyet ber om holding i 10 minutter og lander deretter normalt.

viking761.jpg

Det smalt usedvanlig høyt så det var sikkert skremmende for de som var med.

-Eirik-

Var denne avgangen sånn ca 19.30 ?? I så fall tror jeg at jeg hadde kjenninger ombord.

Originally posted by Leorim
Bra gjort å få "fugleskit" i begge motorer :spin:

To fugler mindre i verden som kan ha diaré på bilen min... Synd vi ikke har flyplass i Drammen. :spin:

Kan noen si meg når på lørdag dette hendte og når kom passasjerene seg videre ??

Back